زاویه دید در تلویزیون به چه معناست؟

0 2,167

شرح مختصری از کاربرد زاویه دید در تلویزیون

زاویه دید در تلویزیون به چه معناست؟ زاویه دید بالا یکی از مهم ترین فاکتورها در انتخاب تلویزیون می باشد . شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که زاویه دید در تلویزیون به چه معناست؟ در واقع زاویه دید هر چه بالاتر باشد و فاصله شما معقولانه تر باشد. به طور معمول کیفیت بهتری از تلویزیونتان را دریافت می کنید . در این مقاله سعی داریم شما را با کاربرد زاویه دید آشنا کنیم. همچنین تلویزیون هایی را برای شما مقایسه می کنیم تا معنی آن را به وضوح درک کنید.

زاویه دید مناسب تلویزیون

اگر زاویه دید تلویزیونتان کم باشد بیشتر رنگ‌ها از فاصله‌ی دور و غیر مستقیم محو می‌شوند. و باعث افت کیفیت تصویر تلویزیونتان می شود. اگر شما به تلویزیونی نیاز دارید که ممکن است از هر گوشه‌ی اتاق آن را تماشا کنید. بهتر است یک تلویزیون با زاویه دید بالا (۱۷۸ درجه یا ۹ درجه از هر طرف) بخرید. بهترین زاویه دید تلویزیون، مستقیم و از رو به رو می باشد. اگر زاویه دید تلویزیون بالا باشد زمانی که از بغل به تلویزیون نگاه کنید. کیفیت تصویر پایین نمی آید و هیچ تغییری در کیفیت آن به وجود نمی آید.

 

زاویه دید

 

زاویه دید تلویزیون چه وقت مهم است؟

یکی از نکات مهم در برخورداری کامل کیفیت تلویزیون این است، اگر به تنهایی در حال تماشای تلویزیون می باشید. سعی کنید تلویزیون را طوری تنظیم کنید که مستقیم جلوی شما قرار بگیرد. و با زاویه دید مناسب از نهایت کیفیت تصویر تلویزیون بهره ببرید. اما اگر چند نفر در حال تماشای تلویزیون باشند. در این هنگام زاویه دید اهمیت پیدا می کند . شاید بعضی از افراد از کیفیت مناسب تلویزیون برخوردار نشوند. به همین دلیل در انتخاب تلویزیون زاویه دید را باید جدی گرفت.

برطرف کردن مشکل تغییر سایز تصویر تلویزیون

زاویه دید جانبی و دید خارج از محور چیست؟

زاویه دید مستقیم منظور از محور زاویه جلویی تلویزیون است و شروع این محور از ۰ درجه می‌باشد. و هر چه ما از این محور به طرفین حرکت کنیم این زاویه دید زیاد می‌شود. فهمیدن اصطلاحات مربوط به زاویه دید مهم است چون بسیاری از مشکلات رایج تلویزیون‌ها، نمایش غیرشفاف و کیفیت پایین تصویر به دلیل صفحه نمایش خود تلویزیون‌ها در زوایای مختلف است. هنگامی که از وسط مبل و روبروی تلویزیون به سمت گوشه‌ها می‌روید کنتراست و کیفیت تصویر کاهش می‌یابد و سطوح سیاه، کم رنگ و خاکستری خواهد شد و رنگ‌ها کم کم محو خواهند شد. سطوح سیاه و کنتراست، عامل‌های مهمی در نمایش تصویر در تلویزیون هستند چون هر دو مورد در نمایش کیفیت خوب تصویر تاثیر زیادی دارند.

اصطلاح دید جانبی را زمانی به کار می‌بریم که بگوییم در روبروی تلویزیون و در مرکز تصویر قرار نگرفته‌ایم و از گوشه صفحه به تصویر نگاه می‌کنیم. افت کیفیت تصویر و کنتراست از ۳۰ درجه جانبی و ۴۵ درجه زاویه جانبی شروع می‌شود. اما ما اندازه‌ی زاویه خارج از محور را در هنگام شروع افت کنتراست و کم شدن عمق و دقت رنگ  اندازه می‌گیریم چون هر دو مورد به کیفیت تصویر و کیفیت تولیدی صفحه نمایش مرتبط هستنند.

 

زاویه دید به چه معناست؟

 

کدام تلویزیون زاویه دید بهتری دارد؟

تلویزیون های پلاسما به دلیل روشن شدن جداگانه ی هر پیکسل بر روی صفحه  معمولا مشکل زاویه دید جانبی و دید خارج از محور را ندارند . اما تکنولوژی تلویزیون های LCD مشکلاتی با زاویه دید جانبی دارد چون نور پس زمینه LCD از صفحه کریستال مایع و پنل با backlight درست می‌شود .

تلویزیون های ال جی که از پنل ips بهره میبرند زاویه دید بیشتری نسبت به تلویزیون های سامسونگ و تلویزیون های سونی که از پنل va بهره میبرند، دارند. البته تلویزیون‌های سونی از سال ۲۰۱۸ به بعد در چند مدل از تلویزیون های خود از پنل Ips استفاده کرده است و کمی زاویه دید خود را نسبت به قبل افزایش داده است.

 

تلویزیون ال جی و دید آن

 

اندازه گیری زاویه دید

برای تعیین میزان زاویه دید راه های مختلفی وجود دارد ، یکی از آن راهکار ها مشاهده ی مشخصاتی است که به شما اعلام می کنند یعنی همان عددی که در مقابل این ویژگی در مشخصات تلویزیون درج شده است ، البته گاهی این اعداد را به صورت تبلیغاتی و جلب رضایت در خرید بالا درج می کنند، پس یکی از بهترین راهکارها همان اندازه گیری از طریق خود شما می باشد یعنی در مقابل تلویزیون و زوایای مختلف زاویه دید آن را مشاهده کنید.

دلایل برفکی شدن تصویر تلویزیون

تنظیمات

تنظیمات هیچ تاثیری در زاویه دید تلویزیون شما نخواهد داشت.

نتیجه گیری

حتما تا به این جا این سوالی که زاویه دید در تلویزیون به چه معناست؟ برای شما حل شده است و متوجه آن شده اید زاویه دید تلویزیون هر چه بالاتر باشد کیفیت تصویر تلویزیون شما بهتر خواهد بود و اگر تنها زندگی کنید زاویه دید زیاد برای شما تاثیر نخواهد داشت ، اما اگر در خانواده ی چند نفره ای زندگی می کنید زاویه دید برای کسانی که از گوشه یا  زاویه دید غیر مستقیمی دارند مهم می شود . پس بهتر است تلویزیونی برای خود تهیه کنید که از زاویه دید بالایی برخوردار باشد .

زاویه دید تلویزیون به نوع پنل آن بستگی دارد به عنوان مثال پنل های Ips زاویه دید بیشتری ارائه می دهد. همچنین همیشه برای اینکه از کیفیت بهتر تلویزیون برخوردار شوید باید یک زاویه خاص را برای نشستن پیدا کنید که در آن افت کیفیت تصویر کم باشد.

در صورت حل مشکلات صوتی و تصویری کافی است با شماره های زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۶۵۵۳۹۳۱۹ ، ۰۲۱-۶۸۲۶۳ ، ۰۹۳۸-۴۷۴۷۸۹۷

برای درخواست تعمیر اینجا کلیک کنید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

74 + = 77