روش های نگهداری صحیح تلویزیون

نگهداری صحیح تلویزیون های نسل جدید

ماندگاری زیاد و بدون خرابی تلویزیون به خود شما بستگی دارد. روش صحیح نگهداری تلویزیون میتواند باعث طول عمر زیاد آن شود. طول عمر تلویزیون یکی از معیار های مهم خریدار در زمان خرید میباشد. اما این طول عمر با استفاده صحیح و رعایت نکات کلیدی در دراز مدت توسط شما حاصل میشود. با خواندن این مطلب از روش صحیح نگهداری تلویزیون های خود آگاه شوید .

رطوبت و دما

تلویزیون شما نباید در مکان بسیار گرمی که گردش هوا در آن محدود است قرار بگیرد زیرا قطعات الکترونیکی حساس داخل آن نابود میشوند. همین امر یکی از علل کوتاه شدن عمر تلویزیون شما است. مکانی که تلویزیون خود را بر روی آن قرار میدهید باید دارای تهویه هوای مناسب باشد. در بعضی مواقع افراد مکان مناسبی را برای تلویزیون خود انتخاب نمیکنند . برای مثال تلویزیون را بیش از حد به دیوار میچسباند و یا در کنار پرده های ضخیم قرار میدهند. این امر باعث محدودیت گردش هوا میشود. چنانچه تلویزیون را داخل دکور دیواری قرار داده اید، باید از فضای آزاد اطراف دستگاه اطمینان داشته باشید . تلویزیون شما باید از دستگاه‌های حرارتی، رادیاتورها ، شومینه و کولر ها فاصله مناسب داشته باشد. بطور کلی دستگاه باید از نوسانات دما ، رطوبت و نور مستقیم خورشید به دور باشد.

دلایل گرم شدن تلویزیون چیست؟

زطوبت دما

تلویزیون خود را به محافظ وصل کنید

یکی از علل آسیب دیدن تلویزیون ها نوسانات برقی است که در طولانی مدت باعث سوختن آن میشود . شما میتوانید با استفاده از یک محافظ و ترانس خودکار با ولتاژ مناسب ، تلویزیون را از این آسیب در امان نگه دارید. تلویزیون باید به محافظ مناسبی متصل شود که دارای منبع تغذیه صحیح باشد. یعنی ولتاژ دقیق و مورد نیاز را به دستگاه انتقال دهد .پس زمان خرید محافظ دستگاه دقت فرمایید.

اجتناب از لمس صفحه تلویزیون

هرگز نباید صفحه تلویزیون خود را لمس کنید زیرا باعث از بین رفتن پیکسل های موجود در صفحه شده و در نهایت ، کیفیت تصویر کم میشود. صفحه نمایش از مواد ظریف ساخته شده است. برخورد اشیاء تیز با آن منجربه خسارتی جبران ناپذیر میشود .کودکان معمولا کسانی هستند که دوست دارند روی صفحه نمایش را لمس کنند، بنابراین به آنها آموزش دهید که این کار را انجام ندهند.

اجتناب از لمس تلویزیون

محافظ صفحه نمایش تلویزیون
از بین بردن گرد و غبار تلویزیون

اساسا بر روی تلویزیون گرد و غبار زیادی می نشیند، علت عمده آن به جریان هوای منطقه بستگی دارد . اگر در منطقه ای که زندگی میکنید گرد و خاک زیاد است، باید تلویزیون خود را سه تا چهار بار در هفته پاک کنید. گرد و غبار نیز می تواند باعث ایجاد شوک الکتریکی شوند و بدترین اتفاق آن آسیب به قطعات داخلی تلویزیون است.
تلویزیون های نسل جدید به برق استاتیک حساس هستند. بنابراین استفاده از پاک کننده ها و پارچه های ضد استاتیک بسیار مهم است. شما میتوانید زمان تمیز کردن از پارچه میکرو فیبر استفاده کنید.

روش صحیح تمیز کردن تلویزیون

جلوگیری از داغ شدن تلویزیون

یکی از علل داغ شدن تلویزیون، ثابت ماندن تصویر در طولانی مدت است که در بعضی مواقع منجر به سوختن نمایشگر میشود. برای جلوگیری از احتمال سوختگی، میتوانید صفحه نمایش خود را برای لحظه ای کوتاه خاموش کنید و یا کانال های دیگر را امتحان کنید. در این صورت پیسکل های تلویزیون قادر به استراحت بوده و باعث رفع خطر میشود. 

 دمای بالای تلویزیون

تلویزیون خود را به درستی نصب کنید

تلویزیون های LCD وزن نصبتا سنگینی دارند، به همین علت است که تاکید میشود در جای مناسب نصب شوند. حتما از استحکام پایه های میز تلویزیون خود مطمئن شوید . تا در صورت تکان احتمالی مشکلی برای تلویزیون ایجاد نشود . در صورتی که دوست دارید تلویزیون خود را بر روی دیوار نصب کنید ، حتما از پایه های نگهدارنده ی استاندارد استفاده کنید و از استحکام دیوار خود مطمئن شوید

آموزش نصب تلویزیون روی بر دیوار

 

در صورت مشکلات دستگاه های صوتی و تصویری خود کافی است با شماره های زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۶۵۵۳۹۳۱۹ ، ۰۲۱-۶۸۲۶۳ ، ۰۹۳۸-۴۷۴۷۸۹۷

یا می توانید برای درخواست تعمیر اینجا کلیک کنید!

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

24 − 19 =