تمیز کردن تلویزیون های نسل جدید

نحوه صحیح تمیز کردن صفحه نمایشگر تلویزیون

آشنایی بیشتر با تمیز کردن تلویزیون های نسل جدید

تلویزیون های امروزی (LCD, LED, OLED, PLASMA) علاوه بر کیفیت و مزیت های بالایی که دارند ، دارای حساسیت های ظریفی هستند که باعث میشود مصرف کننده برای حفظ طول عمر دستگاه آن ها را رعایت کند. یکی از این حساسیت ها تمیز کردن تلویزیون است که با کوچکترین خدشه و فشار اضافی باعث خرابی پیکسل ها و در بعضی موارد خرابی کامل نمایشگر میشود.
در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه صحیح تمیز کردن صفحه نمایشگر تلویزیون آشنا کنیم.

قبل از تمیز کردن تلویزیون آن را خاموش کنید

قبل از اینکه بخواهید تلویزیون خود را تمیز کنید باید آن را خاموش کنید . بعد از خاموش کردن تلویزیون آن را به مدت ۱۵ دقیقه رها کنید تا دستگاه خنک شود (اگر دستگاه داغ باشد به صفحه نمایش آسیب میزند). علاوه بر این وقتی تلویزیون خاموش است شما یک تصویر کاملا سیاه دارید که باعث میشود لک ها و گرد و غبار را بهتر مشاهده کنید.

اختلال برقی تلویزیون

ابتدا هر چیزی که باعث مخدوش شدن صفحه نمایشگر میشود را باید برطرف کنیم . برای این کار از دستمال میکروفیبر ( مخصوص پاک کردن صفحه نمایشگر ) استفاده میکنیم. پیشنهاد ما به شما این است که دفترچه راهنمای تلوزیون خود را مطالعه کنید. با این کار روش صحیح پاک کردن تلوزیون خو درا بیشتر می شناسید . شرکت های تلویزیونی یک برند خاص را برای پاک کردن صفحه نمایشگر خود توصیه میکنند (مانند شرکت ال جی که برند HP را توصیه میکند.)

اسپری تمیز کننده تلویزیون

پاک کننده های مناسب برای تلویزیون

در اغلب موارد، شما می توانید از پاک کننده های تمیز کننده ال سی دی روی صفحه نمایش استفاده کنید. ابتدا مقدار کمی از محلول تمیز کننده صفحه نمایشگر را روی دستمال میکروفیبر اسپری کنید . سپس به آرامی آن را به صورت دایره ای روی صفحه نمایش کشیده تا تمام صفحه تمیز و خشک شود . حتی اگر لک های موجود بر روی صفحه نمایش از بین نرفت ،شما نباید فشار زیادی بر روی صفحه نمایشگر وارد کنید. فقط لازم است چند اسپری کوچک دیگر برای از بین بردن لکه های موجود استفاده کنید .

برای آشنایی با چند نمونه از تلویزیون های Gplus به این صفحه مراجعه کنید

نکته

به یاد داشته باشید هرگز نباید محلول پاک کننده را به صورت مستقیم بر روی نمایشگر اسپری کنید. زیرا ممکن است به پوشش های ضریف انعکاسی نمایشگر آسیب رساند. همچنین نباید از دستمال کاغذی و پارچه های زبر و خشک استفاده کنید زیرا باعث مخدوش شدن صفحه نمایشگر میشود.

شیشه پاک کن برای تلویزیون

 

استفاده آب به جای محلول پاک کننده

استفاده از آب شاید جایگزین مناسبی برای محلول پاک کننده نباشد و فقط گرد و غبار را از صفحه نمایشگر پاک کند . ولی میتوان در بعضی مواقع از اسپری آب مقطر بر روی دستمال میکروفیبر استفاده کرد. توصیه ما برای شما این است که از محلول پاک کننده مخصوص استفاده کنید. چون در این محلول از موادی استفاده میشود که باعث افزایش طول عمر صفحه نمایشگر میشود.

آب روی صفحه نمایش

 

روش های دیگر برای تمیز کردن صفحه تلویزیون

یک راه حل جالب برای تمیز کردن تلویزیون استفاده از محلول سرکه و آب (یک پیمانه سرکه و یک پیمانه آب) است. این محلول برای تمیز کردن صفحه نمایشگر بسیار کثیف استفاده میشود. با این حال این روش به عنوان آخرین راه حل مورد استفاده قرار میگیرد.

استفاده نادرست از مواد پاک کننده شیشه

تصور نادرست اغلب مردم این است که میتوانند به جای پاک کننده مخصوص صفحه نمایشگر از مواد پاک کننده شیشه استفاده کنند. اغلب به علت در دسترس بودن این مواد از آن استفاده میکنند.  در واقع این مواد حاوی آمونیاک، الکل، استون یا اتیل کلرید می باشد که باعث آسیب دیدن لایه ضد لک بر روی صفحه نمایشگر میشود. باید گفت استفاده مداوم از این مواد باعث کاهش کیفیت تصویر نمایشگر میشود و طول عمر تلویزیون شما را کم میکند.

شیشه پاک کن روی صفحه

استفاده نادرست از الکل و استون

یکی از مضرترین مواد برای پاک کردن تلویزیون پاک کننده های دارای الکل و استون هستند. زیرا الکل به مرور باعث مات و کدر شدن نمایشگر شده و این امر باعث از بین بردن پوشش صفحه تلویزیون میشود . پس باید برای انتخاب پاک کننده تلویزیون دقت کافی داشته باشیم.

راه حل پاک کردن کنترل تلویزیون

کنترل تلویزیون مانند تلفن خانگی در دسترس تمام اعضای خانواده بوده و این امر باعث کثیف شدن آن میشود . یکی از راه های مناسب برای پاک کردن خاک کنترل جارو برقی می باشد . یک روش دیگر این است که انگشتان خود را لایه دستمال مرطوب قرار داده و به آرامی ما بین کلید های کنترل بکشید .

 برای خرید پاک کننده و یا خرابی تلویزیون خود با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۶۵۵۳۹۳۱۹ ، ۰۲۱-۶۸۲۶۳ ، ۰۹۳۸-۴۷۴۷۸۹۷

برای درخواست تعمیر تلویزیون اینجا کلیک کنید!

3 نظرات
  1. مهری می گوید

    با سلام.ببخشید من یه سوال دارم.دیشب خواهر زاده من با مداد روی صفحه ال سی دی تلویزیون خط کشید.بعد من با دستمال عینک مرطوب خطوط رو پاک کردم.اما صبح که نگاه کردم دیدم خطوطی روی صفحه است که پاک نمیشن.البته ضخیم تر از خطوط مداد.هر چقدر دستمال فایبر مرطوب روش کشیدم وقتی خشک میشه اون خطوط دوباره ظاهر میشن.در حالتی که تی وی خاموشه و نور میتابه به صفحه مشخص هستن.آیا صفحه خراب شده؟ و کاری نمیتونم بکنم؟

  2. فرهاد می گوید

    سلام
    به روی صفحه تلوزیون رنگ روغنی پتشیده شده به مقدار کم
    حالا باید با چی اون لکه هارو تمیز کنم که آسیب نرسونه

    1. هادی مقدم می گوید

      سلام
      طرز صحیح تمیز کردن تلویزیون در این مطلب نوشته شده ، حتما از پاک کننده های مخصوص تلویزیون استفاده کنید تا الکل به صفحه ی تلویزیون شما برخورد نکنه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

63 + = 70