نصب تلویزیون روی دیوار

نصب تلویزیون روی دیوار و خرید براکت مناسب

نصب تلویزیون روی دیوار می تواند برای دکور و یا کنرل زاویه دید تلویزیون شما تاثیر گذار باشد . به عنوان مثال می توانید آن را در ارتفاع مناسب و یا زاویه دید دلخواه خود قرار دهید . در این مطلب سعی داریم شما را با این کار بیشتر آشنا کنیم و در خرید براکت اطمینان بیشتری داشته باشید.

نصب تلویزیون روی براکت و دیوار

انتخاب براکت مناسب

تلویزیون های ال جی و چند شرکت دیگر اصولا از دو براکت دیواری استفاده می کنند . براکتی که در تصویر زیر مشاهده می کنید برای تلویزیون های سایز کوچک مناسب می باشد. این نوع براکت ها قابلیت جا به جایی تلویزیون روی دیوار را دارند به دلیل اینکه از یک بازو و چند مفصل طراحی شده است .

نصب تلویزیون ال جی روی دیوار

نوع دوم براکت دیواری تلویزیون که در تصویر زیر ملاحظه می فرمایید به شما اجازه می دهد تا تلویزیون خود را در نقاط مختلف نصب کنید. در برخی موارد این نقاط به ۶ عدد می رسد تا بتواند وزن تلویزیون های بزرگتر و سنگین تر را تحمل کند. در این نوع براکت ها شما نمی توانید تلویزیون را به جهت های مختلف بچرخانید و شما فقط می توانید تلویزیون خود را به سمت بالا یا پایین تنظیم کنید.

براکت مناسب برای نصب

بعد از خریداری براکت نوبت به نصب آن روی دیوار می شود. قبل از آن باید جای نصب تلویزیون را مشخص کنید ، برای مشخص کردن جای نصب چند نکته را به شما اطلاع می دهیم .

چند نکته برای نصب براکت

۱- جلوگیری از انعکاس نور در تلویزیون

۲- سطح نصب خیلی پایین یا بالا نباشد

۳- فاصله ی تلویزیون تا دیوار زیاد نباشد

۴- حتما روی دیوار حمال نصب شود

۵- تراز بودن نصب تلویزیون بسیار مهم است

۶- با پیچ نصب شود

۷- جاهای خطر ناک نصب نشود مانند (بالای شومینه)

نصب براکت یا تلویزیون روی دیوار

بعد از اینکه مکان مناسب را پیدا کردید براکت تلویزیون را روی دیوار قرار دهید و با مداد سوراخ هایی که نیاز به پیچ کردن دارند را علامت گذاری کنید. در این مرحله شما نباید ارتفاع استاندارد نصب تلویزیون روی دیوار را فراموش کنید. برای مشاهده تلویزیون از روی کاناپه تلویزیون باید ارتفاع ۱۰۵ متری با کف زمین داشته باشد. برای یک تلویزیون ۶۰ اینچی که دارای ارتفاعی ۸۰ سانتی متری است نقطه وسط ارتفاع ۴۰ سانتی متر می شود. پس باید لبه پایین تلویزیون ۶۰ سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد.

براکت یا تلویزیون روی دیوار

بعد از اینکه سوراخ ها را دریل کردید می توانید براکت دیواری تلویزیون را به دیوار پیچ کنید بعد از محکم بودن اتصال براکت اطمینان حاصل پیدا کردید چهار سوراخ پشت تلویزیون را به براکت پیچ کنید. در این حال از نصب تلویزیون روی دیوار می توانید برای پنهان کردن کابل های تلویزیون اقدام کنید. بهترین گزینه برای اینکار خریداری کیت های مخصوص است.

این کیت ها به شما این امکان را می دهند تا دستگاه را به جایی که پریز قرار دارد وصل کنید و بقیه کابل ها را در نزدیکی پایه قرار دهید و کابل را به دستگاه های مربوطه وصل کنید. برای اینکار کمی به مهارت سیم کشی نیاز خواهید داشت.

در هنگام خرید تلویزیون به زاویه دید آن توجه کنید.

نتیجه گیری

در این مطلب تمام نکته های نصب به شما دوستان گفته شده است ، اما بهتر است برای نصب تلویزیون روی دیوار خودتان دست به کار نشوید چون نصب آن نیاز به کمی مهارت و تجربه کافی دارد ، برای نصب یک براکت دقیق و زیبا در خانه ی شما می توانید با نمایندگی های مجاز ال جی تماس بگیرید و از تکنسین ها و نصاب های آنها کمک بخواهید.

برای خرید براکت و نصب تلویزیون خودتون روی دیوار با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۶۵۵۳۹۳۱۹ ، ۰۲۱-۶۸۲۶۳ ، ۰۹۳۸-۴۷۴۷۸۹۷

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + = 6