سیستم عامل webOS چیست؟

توضیح و بررسی سیستم عامل webOS

امروز سوالی را که می خواهیم برای شما مشخص کنیم این است ، سیستم عامل webOS چیست؟ سیستم عامل webOS ال جی امکان اتصال به مرکز دانلود ال جی که کلیه‌ی برنامه‌های کاربردی ال جی را می‌توان از طریق آن دانلود کرد، فراهم می‌کند. LG Store امکان دانلود انواع برنامه ‌های تلویزیونی و متنوع‌ ترین بازی ‌ها و مواردی که بیشترین بازدید کننده را در فروشگاه ال جی داشته‌ اند را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اوایل همان سیستم عامل‌ های موبایل ولی با پیشرفت نه چندان زیادی در تلویزیون‌ ها استفاده می‌شدند. اما در حال حاظر برند ال جی، سامسونگ، پاناسونیک برای خودشان یک سیستم عامل دارند، که کاملا پیشرفته می‌باشند. این سیستم عامل که بر اساس سیستم عامل لینوکس می‌باشد برای تلویزیون‌های ال جی به نام سیستم عامل webOS می‌باشد.

معرفی یکی از سیستم عامل های سال ۲۰۱۷

webOS چیست

توضیح مختصری در مورد سیستم عامل webOS

کنترل و دسترسی به ویژگی ‌های پیشرفته و همچنین دستگاه های متصل به تلویزیون ال جی ، از طریق یک رابط گرافیکی زیبا به کاربران خود امکان پذیر می‌باشد. زمانی که ال جی این سیستم عامل را بر روی تلویزیون های اسمارت خود قرار داد. دسترسی به این ویژگی‌ ها هم امکان پذیر شد.

سیستم عامل webOS برای اولین بار توسط شرکت پالم در سال ۲۰۰۹ تولید شد. در آوریل سال ۲۰۱۰ با پیوستن شرکت پالم به کمپانی HP توانستند سیستم عامل webOS را در چند تلفن هوشمند و تبلت استفاده کند. تا سال ۲۰۱۳ این روند ادامه داشت تا زمانی که کمپانی ال جی در همین سال سیستم عامل webOS را از کمپانی HD خریداری کرد. ال جی از webOS S 2.0 بر روی تلویزیون‌ های خود استفاده می‌کند.

با این سیستم عامل می‌توانید به راحتی به اینترنت وصل شوید و همه ‌ی کانال‌ ها را بدون محدودیت برای شما به نمایش می‌گذارد . با استفاده از سیستم عامل webOS در کمترین زمان هر ویدیویی که خواستید می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید . اسمارت تی‌ وی‌ ها برای اجرای دستورات دارای ریموت کنترل هستند. شما با کمک آن هم از طریق کیبورد و هم از طریق صوت قادر به آن هستید که هر برنامه ای را اجرا نمایید. سیستم عامل webOS دارای رابط کاربری بسیار آسان در اجرای برنامه‌ها می‌باشد.

طریقه بروزرسانی تلویزیون ال جی

سیستم عامل webOS 3.5 چیست؟

با داشتن تلویزیون هوشمند ال جی مبتنی بر سیستم عامل webOS 3.5 این امکان برای شما فراهم می‌شود که به اطلاعات جدیدی دست پیدا کنید. سیستم عامل webOS ال جی ، استفاده از تلویزیون‌ را بسیار راحت کرده است. حال باید گفت سیستم عامل webOS 3.5 یکی از ورژن های سیستم عامل webOS است که در بازار وجود دارد. در تلویزیون نوار وظیفه به صورت طولی به نمایش در می‌آید . در این ورژن سیستم عامل webOS ، کلیه‌ ی امکانات نظیر Google Play TV ، Amazon ، YouTube وجود دارد.

سیستم عامل webOS 3.5 دارای تنظیمات صدا ، مجیک لینک ، ریموت کنترل با دکمه‌ ی میانبر و پشتیبانی از ویدیو ۳۶۰ درجه است. این سیستم عامل از امن‌ ترین سیستم عامل‌های تلویزیون می باشد . این سیستم عامل توانسته از مرجع Common Criteria گواهی بگیرد. داشتن گواهی از مراجع قابل اعتماد موجب برطرف شدن نگرانی از امنیت حریم خصوصی افراد می‌شود.

سیستم عامل webOS 3.5

ویژگی‌های سیستم عامل webOS 3.5

برای اولین بار تلویزیون ‌های UHD ال جی محصول سال ۲۰۱۷ به کلید اختصاصی نت فلیکس روی کنترل از راه دور مجهز شده‌اند . به همین دلیل کاربران می‌توانند به آسانی تلویزیون را روشن کرده و با فشار دادن یک دکمه نت فلیکس را اجرا نمایند. این نسخه نت فلیکس بر روی تلویزیون‌ های سال ۲۰۱۷ ال جی دیده می‌شود. دسترسی به این سرویس را از طرق صفحه اصلی مشاهده کنید.

در تلویزیون ال جی نوار وظیفه آن به صورت طولی به نمایش گذاشته می‌شود. در این سیستم عامل از تمامی امکانات مانند Google Play TV، Amazon ، YouTube و….. به راحتی می‌توان از آنها استفاده کرد.

تلویزیون ال جی با سیستم عامل های ورژن WebOS 7.0

دانلود برنامه‌ های سیستم عامل webOS

با داشتن اینترنت به راحتی می‌توانید با تلویزیون هوشمند ال جی خود ، انواعی از بهترین برنامه‌های سیستم عامل webOS مانند : Facebook , You Tube , Twitter , Netfix , Pandora و… دانلود و نصب نمایید. اگر برند تلویزیون هوشمند شما ال جی است ، می‌توانید طریقه‌ ی دانلود برنامه سیستم عامل webOS  و نصب برنامه روی تلویزیون ال جی را در ادامه مطالعه بفرمایید.

طریقه دانلود و نصب برنامه

پس از روشن کردن تلویزیون اسمارت ال جی ، آن را به یک اینترنت بی‌ سیم یا اینترنت سیمی متصل کنید . چون برای دانلود و نصب برنامه‌ برای سیستم عامل webOS ، به یک اتصال اینترنتی نیاز داریم. بر روی ریموت کنترل دکمه‌ی Smart را بزنید . با زدن دکمه اسمارت وارد صفحه اصلی می‌شویم . در این صفحه Profile که یک آیکون به شکل آدمک در گوشه‌ ی بالا ی نمایشگر در سمت راست نمایان است ، را می‌زنیم. در صفحه‌ی باز شده مشخصات حساب کاربری خود را وارد می‌کنیم و دکمه‌ی Sign In را می‌زنیم. اطلاعات شما شامل ایمیل، رمز عبور است.

برای مشاهده‌ی انواع برنامه‌ها، اسکرول روی ریموت کنترل را به سمت بالا حرکت دهید تا صفحه‌ ی نشان داده شده به سمت بالا برود و شما کل برنامه‌ ها را مشاهده کنید. از میان دسته‌ بندی‌ های متفاوت برنامه، دسته‌ ی مورد نظر خود را انتخاب کنید. کارت‌ های متعدد، در گوشه‌ی سمت چپ با نام دسته قرار دارد. با انتخاب هر کارت وارد برنامه‌ی مربوطه می‌شوید.

بر روی برنامه‌ ی مورد نظر کلیک کنید و وارد صفحه‌ی برنامه شوید. گزینه‌ی Install را که زیر عنوان برنامه است را بزنید. اگر برنامه پولی باشد، بعد از بررسی قیمت هزینه‌ی آن را پرداخت کنید. با زدن گزینه‌ی OK نصب برنامه‌ی شما آغاز خواهد شد. بعد از آن‌ که برنامه دانلود شد گزینه‌ی Launch   را بزنید تا برنامه باز شود.

کلام آخر

احتمال زیاد مطلب ما سوال سیستم عامل webOS چیست؟ را کمی برای شما حل کرده باشد . باید گفت شرکت الجی روز به روز سیستم عامل های تلویزیون خود را بروزرسانی می کند . در این مطلب قصد ما آشنایی شما با سیستم عامل تلویزیون این شرکت بوده است. برای خرید تلویزیون حتما با وژن های جدید WebOS رو به رو خواهید شد.

 

اگر  تلویزیون شما به هر دلیلی دچار مشکل شده است کافی است با شماره های زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۶۵۵۳۹۳۱۹ ، ۰۲۱-۶۸۲۶۳ ، ۰۹۳۸-۴۷۴۷۸۹۷

برای درخواست تعمیر تلویزیون اینجا کلیک کنید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

88 − = 87