تفاوت میان کابل های HDMI و AV

0 2,542

تفاوت و بررسی میان کابل های پر مصرف HDMI و AV

تفاوت میان کابل های HDMI و AV در چیست ؟ یکی از موارد مهمی که همه ی ما به آن نیاز داریم همان کابل های ارتباطی بین دستگاه ها می باشد، اما قبل از انتخاب کابل برای دستگاه های خود بهتر است شناخت کافی را در مورد آن ها به دست آوریم، همه ی شما با کابل های HDMI و AV برخورد داشته اید اما شاید تفاوت میان این دو کابل برای شما چندان مهم نبوده باشد، حال با خواندن این مقاله اطلاعات لازم را در انتخاب کابل های دستگاه خود به دست آورید.

کابل های ارتباطی

 

مشخصات کابل AV

کابل AV از سه فیش در هر طرف خود برخوردار می باشد، یک فیش آن برای انتقال تصویر و دو فیش دیگر برای انتقال صدا می باشد ، این کابل در متراژهای گوناگون عرضه شده است، کابل AV صدا و تصویر را به صورت آنالوگ انتقال می دهد.

رنگ فیش ها یکی به رنگ زرد که برای انتقال تصویر می باشد.

دو فیش دیگر آن یکی به رنگ قرمز و دیگری سفید که برای انتقال صدا می باشند،

کابل AV

مشخصات کابل HDMI

کابل (HDMI( High Definition Multimedia Interface در سال ۲۰۰۳ به بازار عرضه شده است، این کابل قادر به این است که صدا و تصویر را در یک فیش انتقال دهد، این کابل می تواند صدا و تصویر را نیز با کیفیت دیجیتال انتقال دهد، به این کابل در زبان فارسی به عنوان رابط چند رسانه ای اچ دی یا رابط چندرسانه ای با کیفیت بالا هم نامیده می شود.

رابط HDMI می تواند بدون انجام فشرده سازی بر روی تصویر و صداها، به انتقال اطلاعات از قبیل DVD-Player، کنسول بازی، سیستم حرفه ای صوتی و تصویری، دوربین دیجیتال، موبایل یا هر وسیله ی دیگری بپردازد.

پورت HDMI برای دستگاه هایی که اندازه کوچک تری دارند در اندازه کوچک تر و با نام mini HDMI وجود دارد.

کابل HDMI

 

 تفاوت میان کابل های HDMI و AV

در متن بالا به این موضوع اشاره کردیم که کابل HDMI توانایی انتقال به صورت دیجیتال را دارد بنابراین برای حفظ کیفیت در نمایشگر های دیجیتالی (HD TV. LCD. پلاسما)، یک امر ضروری محسوب می شود.

یکی دیگر از مزیت های کابل HDMI می توان به این نکته اشاره کرد که تعداد سیم های ارتباطی میان دستگاه ها را کم می کند و از ازدحام سیم های انتقال در پشت تلویزیون می کاهد .

کابل HDMI با قابلیت انتقال دیجیتال خود از کاهش نویز می کاهد و این کار باعث حفظ کامل کیفیت می شود، اما کابل AV با انتقال حمل سیگنال آنالوگ آن را به شدت مستعد نویزپذیری، به ویژه زمانی که کابل پوشش مناسبی ندارد، می کنند.

خلاصه

  • کابل AV ، آنالوگ و کابل HDMI دیجیتال عمل می کند.
  • استفاده از کابل HDMI برای تصاویر HD ضروری است.
  • یک کابل HDMI نیاز به ۳ تا ۶ کابل AV را مرتفع می سازد.
  • کابل AV در مقایسه با HDMI بسیار نویزپذیر می باشد.
برای به دست آوردن اطلاعات کامل در زمینه ی کابل ها و پورت ها به این صفحه مراجعه کنید.

اگر  تلویزیون شما به هر دلیلی دچار مشکل شده است کافی است با شماره های زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۶۵۵۳۹۳۱۹ ، ۰۲۱-۶۸۲۶۳ ، ۰۹۳۸-۴۷۴۷۸۹۷

برای درخواست تعمیر تلویزیون اینجا کلیک کنید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

56 − 49 =