شرکت ال جی و تولیدات آن

مختصری از شرکت ال جی و طراحی لوگوی آن

شرکت ال جی و تولیدات آن از کجا آغاز شد ؟ اول باید از شما عزیزان تشکر کنیم که در سایت رسمی نمایندگی ال جی مراجعه کرده اید و به همین دلیل که به شرکت ال جی و تولیدات آن علاقه نشان می دهید مختصری از تشکیل شرکت ال جی و طراحی لوگوی آن را برای شما دوستان شرح می دهیم . دانستن اطلاعات در مورد شرکت و لوگوی آن شاید برای شما جالب باشد .

شرکت LG

مختصری از شرکت ال جی :

شرکت ال‌جی، (به انگلیسی: LG Corporation) ابرشرکت خوشه‌ای کره‌ای است. این شرکت، دومین ابر شرکت خوشه‌ای (فعال در چند صنعت) در کشور کره جنوبی می‌باشد. دفتر مرکزی گروه ال‌جی در برج دوقلوی ال‌جی، در شهر سئول قرار دارد.

ال‌جی محصولات خود را در سه بخش : وسایل الکترونیکی، مواد شیمیایی و تجهیزات مخابراتی تقسیم نموده است، که هر کدام از بخش‌ها، تحت مدیریت یک یا چند شرکت تابعه و زیرمجموعه قرار دارند.

شرکت‌های تابعه گروه ال‌جی عبارتند از: ال‌جی الکترونیکس، زنیت الکترونیکس، ال‌جی دیسپلی، ال‌جی تلکام و ال‌جی کَم که در بیش از ۸۰ کشور جهان فعالیت می‌کنند.

تاریخچه شرکت ال جی :

شرکت ال جی و تولیدات آن در ابتدا به عنوان Lak-Hui  و در سال ۱۹۴۷ تاسیس شد. در سال ۱۹۵۲، Lak-Hui (به معنای “خوش شانس”)اولین شرکت کره ای بود که وارد صنعت پلاستیک شد. همانطور که شرکت  luc-hui در حال گسترش صنعت پلاستیکی خود بود ، شرکت گلداستار تاسیس شد. در سال ۱۹۵۸ هر دو شرکت Lucky و GoldStar ادغام شدند و lucky-goldstar را تشکیل دادند.

گلد استار اولین رادیو را در کره جنوبی تولید کرد. بسیاری از لوازم الکترونیکی مصرفی تحت نام گلداستار فروخته می شد، در حالی که برخی از محصولات خانگی دیگر (که در خارج از کره جنوبی موجود نبودند) تحت نام تجاری Lucky فروخته می شد.

برند lucky برای محصولات بهداشتی از قبیل صابون و مواد شوینده شستشوی HiTi معروف بود، حتی امروز، LG همچنان برخی از این محصولات را برای بازار کره جنوبی، مانند مواد شوینده شستشو، تولید می کند.در سال ۱۹۹۵، شرکت lucky-goldstar به عنوان “ال جی” تغییر نام داد تا در بازارهای غربی بهتر رقابت کند. این شرکت همچنین نام ال جی را با شعار “زندگی خوب” هماهنگ کرد . از سال ۲۰۰۹، LG نام دامنه LG.com را در اختیار دارد.

سال تولید شرکت الجی

نگاهی به تولیدات ال جی :

سال ۱۹۶۶ اولین تلویزیون سیاه و سفید در ال جی تولید شد. دو سال بعد از آن این برند کره ای دستگاه تهویه ی مطبوع را ساخت، همچنین شعبه ی دیگر از ال جی در کشور نیویورک شروع به فعالیت کرد. سال ۱۹۷۸ نیز نماینده ای دیگر از شرکت ال جی در ایالات متحده شروع به فعالیت کرد. توجه ویژه ی ال جی به محصولات صوتی و تصویری سبب شد اولین تلویزیون رنگی کره ای در سال ۱۹۸۱ در این برند تولید شود.

در سال ۱۹۸۹ اولین مرکز تحقیقاتی فناوری جهت پیشرفت بیشتر با تایید وزارت علم و فناوری در این شرکت پایه گذاری شد. سال ۱۹۹۷ تلفن همراه دیجیتال در آمریکا برای Ameritech و GTE تولید شد. سال بعد شرکت ال جی اولین تلویزیون ۶۰ اینچی را در دنیا تولید کرد، این تلویزیون پلاسما آغازی برای تولید تولید تلویزیون های غول پیکر بود. اولین یخچال اینترنتی در سال ۲۰۰۰ در شرکت ال جی تولید شد. تلفن GSM که از محصولات شرکت ال جی بود در سال ۲۰۰۱ به روسیه، اندونزی و ایتالیا سفر کرد تا در میان کاربران این کشورها محبوبیت یابد و مورد استفاده قرار گیرد.

تلفن همراه ال جی

آشنایی بیشتر در سال تولیدات شرکت ال جی ؟

شرکت ال جی با تقسیم به دو بخش LG Electronics و LG Corporation در سال ۲۰۰۲ حوزه فعالیتش را وسیع تر و در کنار آن تخصصی تر کرد. بعد موبایل GSM به اروپای شمالی و خاورمیانه صادر شد. سال ۲۰۰۴ نیز یک بار دیگر در حوزه ی تولید تلویزیون خودنمایی کرد و با تولید تلویزیون پلاسما ۷۱ اینچ و همچنین اولین LCD با سایز ۵۵ اینچ اولین برند در تولید این محصولات نام گرفت. سال ۲۰۰۵ این شرکت در رده ی چهارم تولید موبایل ایستاد.

رقم خوردن موفقیت های بزرگ در سال ۲۰۰۶ نیز ادامه داشت و این برند بزرگ علاوه بر تولید اولین تلویزیون پلاسما ۶۰ اینچ تک لایه HD PDP و تلویزیون LCD با سایز ۱۰۰ اینچ، موبایل های سری Black را نیز تولید و روانه ی بازار کرد. پیشرفت در زمینه ی تولید تلفن همراه در این شرکت سبب شد در سال ۲۰۰۸ اولین هدست ترکیبی موبایل تولید شود و سال بعد نیز شرکت ال جی در رده ی سوم تولید موبایل قرار بگیرد و در همین حین اولین موبایل آندرویدیش را تولید و عرضه کند. در ۲۰۱۰ نیز سریع ترین موبایل با پردازنده ی ۲ هسته ای در شرکت ال جی تولید و روانه ی بازار شد.

سال ۲۰۱۱ تلفن های همراه ال جی از شبکه ی ۴G پشتبانی کردند و همچنین پشتیبانی از شبکه ی Optimus LTE نیز در همین حال در موبایل های این شرکت رواج یافت؛ تلفن های ۴G عنوان پرفروش ترین را به خود اختصاص دادند. سال ۲۰۱۲ نیز با همکاری گوگل موبایل نکسوس ۴ در ال جی تولید شد. نخستین تلویزیون OLED ال جی در سال ۲۰۱۳ تولید شد و اولین جی پد نیز در همین حال تولید و روانه بازار شد.

برای دیدن تولیدات به روز شرکت ال جی می توانید به این صفحه مراجعه کنید

لوگو شرکت ال جی :

ال جی یک برند فوق العاده هوشمند است که شعار (زندگی خوب ) : (life’s good) با لوگو یی آینده نگر دارای نمایشی عالی از آنچه برای آن قیام کرده است می باشد.تحلیل لوگو ال جی :ال جی : جهانی، آینده، انرژی، بشریت و فناوری، ستونهایی است که این شرکت بر آن تأسیس شده است؛ با حروف بزرگ L و G در داخل یک دایره قرار می گیرند تا آرمان های آن را در بالاتر از همه چیز قرار دهند، بشریت. علامت سمبلیک نشان دهنده عزم و اراده آنها برای ایجاد یک رابطه پایدار برای دستیابی به بالاترین درصد رضایت مشتریان شان است. در صورتی که حرف l  وسط لوگو ال جی را ۴۵ درجه بچرخانیم شکل شخصیت بازی معروف و خاطره انگیز پک من را خواهیم دید :

لوگوی شرکت ال جی

تولید تلویزیون های سال ۲۰۲۳

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 12 = 17