چگونه تلویزیون صفحه تخت را تمیز کنیم؟

راه حل های تمیز کردن تلویزون های نسل جدید

چگونه تلویزیون صفحه تخت را تمیز کنیم؟

یکی از سوال های چگونه تلویزیون صفحه تخت را تمیز کنیم؟ باید گفت روش های صحیح آن برای سلامتی تلویزیون بسیار مهم است حال باید گفت تلویزیون ها نیز مانند هر وسیله‌ی الکترونیکی دیگری، گرد و غبار را جذب کرده و با لکه‌هایی مانند اثر انگشت کودکان، دچار مشکل می‌شوند. خوشبختانه تمیزکردن تلویزیون صفحه‌ تخت یک فرآیند ساده است و نیازی به مواد شیمیایی ویژه‌ای ندارد ، برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

چگونه تلوزیون صفحه تخت را تمیز کنیم؟

تلویزیون های نسل جدید بسیار حساس‌تر از سایر تلویزیون های قدیمی هستند و برای جلوگیری از ایجاد خراش و آسیب دیدن صفحه نمایش تلویزیون ، باید با دقت تمیز شوند.توصیه‌های ما برای تمیزکردن هر دو نوع تلویزیون های OLED و LCD و … یکسان و ساده هستند: آن‌ها را با یک پارچه نرم و خشک که از ایجاد خراش روی صفحه‌نمایش جلوگیری می‌کند باید تمیز کنید. به عنوان مثال :

ابتدا تلویزیون را خاموش کنید

کلودیو سیاچی، مدیر برنامه گزارشات تلویزیون  Consumer Report می‌گوید: “در تمامی تلویزیون ها ابتدا آن‌ها را خاموش کنید و سپس تمیزکردن را آغاز کنید.” “این عمل علاوه بر اینکه روش ایمن‌تری نسبت به زمانی است که تلویزیون روشن است، موجب می‌شود در تاریکی ایجاد شده لکه‌ها‌ را به راحتی مشاهده کنید، همچنین به تلویزیون کمک می‌کند تا مقداری خنک شود.”

اگر هنوز مطمئن نیستید که چه نوع تلویزیونی را در خانه استفاده می‌کنید، می‌توانید از طریق کتابچه راهنمای تلویزیون به این موضوع پی ببرید. اغلب کتابچه‌های راهنما و وب‌سایت‌های شرکت‌های سازنده‌ی تلویزیون ، دستورالعمل‌هایی را درمورد بهترین روش تمیزکردن مجموعه‌های خود ارائه می‌دهند. اگر روشی را به کار بگیرید که کتابچه راهنمایی شرکت سازنده تلویزیون آن را ممنوع کرده، ضمانت‌نامه تلویزیون شما باطل خواهد شد.

در اینجا تمامی نکات را برای تمیزکردن تلویزیون صفحه تخت شما جمع‌آوری کردیم.

تمیز کردن را با یک پارچه نرم و خشک شروع کنید

صفحات‌ نمایش می‌توانند به راحتی خراش بردارند حتی گاهی حوله‌های‌ کاغذی و یا بافت و دستمال‌ های حاوی الیاف می‌توانند به صفحه‌ نمایش شما آسیب برسانند. جان والش، که بیش از ۲۵۰ تلویزیون را برای کار خود به عنوان عکاس CR در سال تمیز می‌کند می‌گوید: “بهترین انتخاب شما، استفاده از یک پارچه نرم و ضداستاتیک است، این نوع پارچه برای تمیزکردن عینک و لنزهای دوربین استفاده می‌شود و همچنین روش تمیز کردن دایره‌ای نیز بسیار کاربردی است.

(البته گاهی اوقات تولیدکنندگان تلویزیون ، پارچه‌ای را برای تمیزکردن تلویزیون به مشتریان ارائه می‌دهند.) والش ادامه می‌دهد: صفحات‌نمایش تلویزیون را به آرامی تمیز کنید تا گرد و غبار و سایر مواد زاید از بین بروند اما صفحات‌ تلویزیون را محکم فشار ندهید.

از مواد شیمیایی مضر جلوگیری کنید

الکل و آمونیاک که در پاک‌کننده‌های شیشه‌ای مانند Windex وجود دارد، موجب می‌شوند تا صفحه‌نمایش تلویزیون های جدید شما آسیب ببینند، بنابراین کاربران نباید از پاک‌کننده‌هایی که حاوی این مواد هستند، استفاده کنند. اگر کاربران می‌خواهند از پکیج پاک‌کننده صفحه‌ نمایش استفاده کنند. باید از مواد مواد پاک کننده تلویزیون که حاوی الکل نیست و مناسب برای این کار است استفاده کنند . برای خریداری این مواد می توانید با ما تماس بگیرید .

مواد تمیز کردن تلویزیون

کنترل تلویزیون خود را فراموش نکنید

کنترل از راه دور تلویزیون علاوه بر اینکه دارای گرد و غبار است، تعداد زیادی از میکروب‌ ها را نیز در خود جای داده است. (به تعداد انگشت‌هایی که با دکمه‌های ریموت کنترل شما تماس داشته‌ اند فکر کنید، آیا همه‌ی آن‌ ها را پاک کردید، ما اینجا از عطسه و سرفه‌ای که ممکن است اثراتی بر ریموت کنترل داشته باشند صرف نظر می‌کنیم.)

کاربران برای ایمنی بیشتر، بهتر است قبل از شروع به تمیزکردن باتری‌های کنترل را خارج کنند. سپس ریموت کنترل خود را برعکس کنند، به گونه‎ای که دکمه‌ها مقابل زمین و روبه پایین قرار بگیرند و به آرامی ریموت کنترل را روی کف دست دیگر تکان دهند تا هرگونه گردی بین دکمه‌ ها خارج شود. ریموت کنترل را با یک پارچه نرم که حاوی الکل رقیق شده با آب است را پاک کنید. کاربران باید توجه داشته باشند که پارچه فقط کمی مرطوب باشد.

کاربران می‌توانند دکمه‌ های داخل ریموت کنترل را با استفاده از یک لوله پنبه‌ ای که حاوی مخلوط الکل و آب است را تمیز کنند. بقایای سفت و سخت که در اعماق دکمه‌های تلویزیون فرو رفتند را نیز می‌توان با استفاده از یک مسواک خشک و خلال دندان چوبی بیرون آورد.

و در آخر کاربران بار دیگر ریموت کنترل را با یک دستمال نرم و خشک پاک کنند و باتری‌ها را در جای خود قرار دهند.

کلام آخر

احتمالا دیگر با جمله ی چگونه تلویزیون صفحه تخت را تمیز کنیم؟ آشنایی پیدا کرده باشید ، در صورتی که در تمیز کردن آن با مشکل رو به رو شده اید و تلویزیون شما حالت نمایش درست را از دست داد با ما تماس بگیرید .

 برای خرید پاک کننده و یا خرابی تلویزیون خود با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۶۵۵۳۹۳۱۹ ، ۰۲۱-۶۸۲۶۳ ، ۰۹۳۸-۴۷۴۷۸۹۷

برای درخواست تعمیر تلویزیون اینجا کلیک کنید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

83 − = 80