علت روشن نشدن تلویزیون

دلایل روشن نشدن و بعضی از مشکلات انواع تلویزیون های LED LG

علت روشن نشدن تلویزیون می تواند یکی از مشکلاتی یاشد که شاید شما با آن رو به رو شده باشید. این مشکل دلایلی گوناگونی دارد ، علت روشن نشدن تلویزیون می تواند از جزئی ترین مشکل جلوی چشم شما باشد یا تلویزیون به مشکل اساسی برخورده باشد . شاید تلویزیون قابل تعمیر باشد که در این مقاله مشکلات آن را بررسی کرده و اطلاعات کافی را به شما دوستان ارائه می دهیم .

روشن نشدن تلویزیون

مشکلات روشن نشدن تلویزیون

مشکل اساسی روشن نشدن تلویزیون به دلیل فرسودگی یک سری قطعات آن می باشد که باید تعویض و یا اینکه بروزرسانی شود . دلیل دیگر آن می تواند ویروسی شدن مین برد تلویزیون باشد که باعث می شود برنامه تلویزیون درست اجرا نشود و تلویزیون روشن نشود . اگر تلویزیون شما ویروسی شود باید توسط دستگاه پروگرمر دوباره برنامه ریزی شود و شروع به کار کند . برای اینکه از شر ویروس ها در تلویزیون خود در امان باشید قبل از استفاده از فلش مموری آن را توسط کامپیوتر ویروس کشی کنید . یکی دیگر از  مشکلاتی که باعث خرابی تلویزیون و برد آن میشود همان کابل HDMI می باشد. پس در خرید کابل HDMI دقت کنید از کابل های نامرغوب استفاده نکنید .

در متن بالا به شما عرض کردم شاید مشکل جزئی جلوی چشم شما باشد اما به آن دقت نکرده باشید . مثال :

  1. اتصال تلویزیون به برق را بسیار دقت کنید
  2. از سلامت محافظ تلویزیون خود حتما مطمئن شوید
  3. کلید محافظ برق یا سه راهی را حتما روشن کنید
  4. سبز بودن چراغ محافظ برق را دقت کنید

نکته

در صورتی که تلویزیون شما روشن نشد از تعمیر کردن آن خودداری کنید ، می توانید بررسی کنید که آیا به تلویزیون شما برق می رسد یا مشکل از خود تلویزیون می باشد ، اگر مشکل از خود تلویزیون می باشد حتما از نمایندگی های مجاز ال جی در خواست کمک کنید و تعمیر تلویزیون خود را به آن ها بسپارید. علت روشن نشدن تلویزیون شما می تواند دلایل مختلفی داشته باشد دقت کنید.

اگر  تلویزیون شما به هر دلیلی دچار مشکل شده است کافی است با شماره های زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۶۵۵۳۹۳۱۹ ، ۰۲۱-۶۸۲۶۳ ، ۰۹۳۸-۴۷۴۷۸۹۷

برای درخواست تعمیر تلویزیون اینجا کلیک کنید!

مشکلات اکثر مدل های تلویزیون LED LG

تلویزیون های سری lw :

این مدل تلویزیون ها اکثرا دچار خرابی مین برد می شوند . خرابی این تلویزیون ها به این گونه است که در ابتدا تلویزیون دچار قطع و وصلی تصویر می شود و بعد از چند روز تلویزیون خاموش می شود و به حالت استندبای می رود . معمولا مین برد این تلویزیون ها قابل تعمیر می باشد . شاید در کنار این مشکل ، برد پاور نیز با مشکل رو به رو شود . اگر برد پاور این تلویزیون با مشکل رو به رو شد باید قطعات معیوت تعویض شود. آخرین مشکلی که شاید برای شما در این تلویزیون ایجاد شود خرابی بک لایت تلویزیون می باشد ، به این صورت که تصویر تلویزیون سیاه می شود و صدا وجود دارد که در این صورت باید برای تعمیر تلویزیون بک لایت به صورت کامل تعویض شود.

تلویزیون های سری lV :

تلویزیون های سری lv دارای مدل های مختلفی هستند ، که در این سری مدل ۴۲LV۳۷۱۰۰  دچار خرابی می شود . این سری تلویزیون ها مشکلاتشان اکثرا در مین برد می باشد که تلویزیون خود به خود خاموش می شود و دیگر روشن نمی شود . و اگر هر چقدر دکمه پاور آن را بزنید فقط چراغ های جلوی تلویزیون روشن می شود اما خبری از تصویر نیست . خبر خوبی که می توان به شما داد این است که مین برد این سری از تلویزیون ها قابل تعمیر می باشد .

تلویزیون های lV

تلویزیون های سری LB :

این سری از تلویزیون ها مشکلی دارند که ما در یک مقاله در مورد آن به شما توضیح داده ایم . یعنی تلویزیون شما صدا دارد ولی تصویر ندارد ، مشکل آن معمولا مربوط به بک لایت تلویزیون می باشد . یا احتمال دهیم که مشکل از پنل نیز باشد . که در این صورت رنگ تصویر به صورت خاکستری و یا سرمه ای می شود. مشکل دیگر در این تلویزیون که شاید با آن مواجه شوید این است که یک طرف صفحه تلویزیون شما سیاه می شود. این مشکل هم معمولا از پنل یا بک لایت شما می باشد . یکی دیگر از مشکل هایی که شاید در این تلویزیون به وجود آید ، پاک شدن حافظه بعد از خاموش شدن آن می باشد . این مشکل مربوط به مین برد تلویزیون شما است . خوشبختانه مین برد در این صورت قابل تعمیر می باشد.

علت برفکی شدن تصویر تلویزیون و از بین بردن آن

تلویزیون های سری LN :

این مدل از تلویزیون ها همان تلویزیون های تازه تولید شده می باشند ، که دارای بک لایت با چندین خط سری می باشد و تعمیرات در این مدل تلویزیون با LED های فابریکی انجام می شود ، مشکلاتی که در این نوع تلویزیون ها به وجود می آید این است که تصویر سیاه می شود ولی صدای آن بر جا می ماند البته شاید در مدل های ۴۷ و ۵۰ و ۵۵ لحظه ی اولی که تلویزیون را روشن کنید لوگوی آن چند ثانیه دیده شود و بعد تصویر تلویزیون کاملا سیاه شود . برای تعمیر این نوع تلویزیون ها متخصصین نمایندگی های مجاز ال جی در محل شما و یا در نمایندگی به خوبی آن را بررسی کرده و تعمیر می کنند.

تلویزیون های LN

تلویزیون های سری LF :

این سری از تلویزیون ها دارای تنوع بیشتری بک لایت می باشند . تعمیرات هر کدام از آن ها نیز متفاوت است . به این صورت که در بعضی از مدل های LED ها به صورت یک سری کامل بر روی یک فلز آلومینیومی می باشد و برد پاور متفاوتی می باشد که برای تعمیر تلویزیون باید بک لایت به صورت کامل تعویض شود . البته کیفیت تصویر در آن مدل ها با وضوح بیشتری می باشد . یکی دیگر از مشکلاتی که در این تلویزیون ها ایجاد می شود خاموش و روشن شدن متداول است. این مشکل از برد مین آن می باشد که تعمیرات آن را متخصصین نمایندگی های مجاز ال جی بعد از بررسی برای شما انجام می دهند .

نکته مهم

در این مقاله خیلی از مشکلات تلویزیون های LED LG و علت روشن نشدن تلویزیون را برای شما شرح داده ایم. با وجود این مطلب هم دلیل بر آن نیست که همه ی تلویزیون های شما از این مشکلات برخوردار می شوند . این مطالب ما شما را کمی از مشکلاتی که شاید برایتان اتفاق بی افتد آگاه می کند ، به امید موفقیت شما عزیزان .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 7 =