مشکل از کار افتادن HDMI تلویزیون

دلایل تصویر نداشتن تلویزیون شما در حالت HDMI

مشکل از کار افتادن HDMI تلویزیون می تواند برای همه ی ما اتفاق افتاده باشد که کارایی آن اتصال بین تلویزیون و دیگر دستگاه ها است ، دستگاه های متصل باید اصطلاحا “مجوز” داشته باشند تا از طریق استاندارد معروف به HDCP با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این عملیات برای شناسایی و برقراری ارتباط با رسانه ها و دستگاه ها “هندشیک HDMI” یا “دست تکانی” نامیده می شود. اگر مشکلی در فرایند دست تکانی ایجاد شود، رمزگذاری HDCP تعبیه شده در سیگنال HDMI توسط دستگاه های متصل شناسایی نمی شود و همین امر باعث می شود نتوانید هیچ گونه صدا و تصویری دریافت کنید. با خواندن این مقاله با مشکل از کار افتادن HDMI تلویزیون بیشتر آشنا شوید .

مشکل از کار افتادن HDMI تلویزیون

راه کار های عیب یابی و مشکل پورت HDMI در تلویزیون

۱- بررسی کردن کابل HDMI : مهم ترین و اولین کار بررسی اتصال کابل HDMI می باشد، کابل شما باید از هر دو طرف محکم به دستگاهتان متصل شده باشد و در اندازه ی کابل دقت کنید اگر اندازه آن مناسب نباشد امکان دارد از جای خود خارج شده باشد ، از کابل های HDMI قفل شونده استفاده کنید.

اگر تلفن و یا تبلت خود را به تلویزیون متصل کرده اید این نکته را حتما توجه داشته باشید که اتصال HDMI در دستگاه شما فعال باشد. برای انجام این کار می توانید از مسیر زیر استفاده کنید.

اگر تنظیمات اتصال HDMI غیر فعال است، آن را فعال کنید :

Settings > Display Entries > HDMI connection

مشکل از کار افتادن HDMI تلویزیون

۲- جدا سازی و اتصال مجدد کابل برق تلویزیون : یک نوع از ریست هایی که شاید بعضی از تنظیمات سخت افزاری و یا نرم افزاری تلویزیون شما را به حالت اولیه برگرداند این است که تلویزیون خود را خاموش کنید از دو شاخه برق جدا کرده و بعد از چند دقیقه و یا چند ساعت آن را به برق متصل کنید، شاید مشکلات جزئی آن برطرف شده باشد و یک کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که اگر تلویزیون شما به لپ تاپ و یا کامپیوتر متصل شده است و با پیام بدون سیگنال مواجه هستید ، لپ تاپ و یا کامپیوتر خود را یک ریست کنید شاید مشکل آن برطرف شود.

 

۳- ترتیب روشن کردن دستگاه خود را معکوس کنید : یکی از راهکار ها این است اگر شما همیشه تلویزیون خود را روشن می کنید و سپس دستگاه های جانبی را روشن می کنید ، این بار معکوس عمل کنید اول دستگاه های جانبی سپس تلویزیون را روشن کنید، اگر چندین دستگاه مختلف دارید که با کابل HDMI به تلویزیون متصل می شوند، سعی کنید آنها را با ترتیب های مختلف وصل کنید و ببینید کدام یک جواب می دهد.

 

۴- ورودی پورت HDMI دیگری را امتحان کنید : شما می توانید با کنترل تلویزیون خود به ورودی دیگری در تلویزیون بروید ، سپس به همان HDMI برگردید دوباره ببینید آیا سیگنال به درستی کار می کند یا خیر ، در صورت عدم موفقیت، دستگاه خود را به ورودی HDMI دیگری متصل کرده و مراحل بالا را تکرار کنید.

دکمه Input یا Source را در کنترل خود برای تغییر منبع ورودی پورت HDMI بفشارید. اگر بیشتر از یک پورت HDMI دارید اطمینان حاصل کنید که پورت درست را انتخاب کرده اید.

مشکل از کار افتادن HDMI تلویزیون

۵- تنظیمات رزولوشن دستگاه های جانبی خود را تنظیم کنید : ممکن است دستگاه HDMI شما دارای منوی تنظیمات برای کنترل رزولشن ویدئو باشد ، پس باید آن را شما کنترل کنید یعنی بررسی کنید که بر روی AUTO تنظیم شده باشد ، بنابراین آن را برای تطابق با رزولوشن داخلی تلویزیون یا ویدئو پروژکتور تنظیم کنید. برای مثال ۷۲۰p ،۱۰۸۰p یا ۴k، اگر تلویزیون یا ویدئو پروژکتور با قابلیت ۴k دارید.

 

۶- جدا سازی و اتصال مجدد تمام منابع HDMI : این راهکار برای کسانی است که بیش از چند پورت HDMI در تلویزیون متصل کرده اند ، پس اگر فقط از یک پورت HDMI استفاده می کنید از این راهکار چشم پوشی کنید .

مراحل زیر را انجام دهید :

  1. اولین کاری که می کنید تمام پورت های HDMI تلویزیون خود را جدا کنید .
  2. حدود ۱۰ دقیقه کابل برق تلویزیون را از دوشاخه برق جدا کنید.
  3. کابل برق را دوباره به دوشاخه برق متصل کنید.
  4. یکی از دستگاه های مورد نظر را به پورت HDMI متصل کنید.
  5. دستگاه را روشن کنید.
  6. مراحل ۴ و ۵ را برای هر دستگاه و پورت HDMI تکرار کنید.

 

۷- بروز رسانی سیستم عامل : این موضوع را برای شما در مقاله ای گسترده شرح داده ایم ، اگر آن مطلب را مطالعه کرده باشد متوجه آن می شوید که اگر سیستم عامل خود را بروز رسانی کنید می تواند خیلی از مشکلات نرم افراری و یا حتی سخت افزاری شما را برطرف کند یکی از آن مشکلات همان از کار افتادن پورت HDMI می باشد ، بنابراین در صورتی که سیستم عامل تلویزیون شما به روز نیست می‌توانید از طریق منوی تنظیمات اقدام به بروزرسانی آن نمایید.

برای آموزش بروز رسانی تلویزیون خود می توانید به این صفحه مراجعه کنید.شرکت ال جی

۸- ریست تلویزیون یا بازگشت به تنظیمات کارخانه : راه حل آخر و نهایی که شما می تواید آن را انجام دهید این است که تلویزیون خود را ریست کنید و یا بازگشت به تنظمات کارخانه انجام دهید ، این کار هم احتمال زیادی برای تعمیر مشکل از کار افتادن HDMI تلویزیون دارد .

نکته

با سایتی که به شما معرفی می کنیم شما می توانید در آنجا اگر اطلاعات بیشتری در مورد این مقاله خواستید به دست آورید ، اگر سوالی برای شما از این موضوع به وجود آمده مطرح کنید تا جواب آن را برای شما بفرستیم.

نتیجه

در این روش هایی که به شما عزیزان گفته شده است فقط زمانی مشکل پورت HDMI تلویزیون بر طرف می شود که مشکلات آن نرم افزاری باشد و یا اگر سخت افزاری جزئی یعنی کابل شما مشکل داشته باشد . شما دوستان از تعمیر برد و پورت های HDMI تلویزیون خوداری کنید ، اگر با همه ی روش های بالا باز هم مشکل شما بر طرف نشد سعی کنید با نمایندگی های مجاز تماس بگیرید و تعمیر تلویزیون خود را به آن ها بسپارید . موفق باشد

اگر  تلویزیون شما به هر دلیلی خراب شده است کافی است با شماره های زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۶۵۵۳۹۳۱۹ ، ۰۲۱-۶۸۲۶۳ ، ۰۹۳۸-۴۷۴۷۸۹۷

برای درخواست تعمیر تلویزیون اینجا کلیک کنید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 56 = 61