سیاه شدن تصویر تلویزیون

سیاه شدن تصویر تلویزیون

یکی از مشکلات نمایشگر ما سیاه شدن تلویزیون یعنی خاموش شدن تصویر است. این خرابی به این صورت است که شما در حال تماشای تلویزیون هستید و به طور ناگهانی تصویر تلویزیون سیاه می شود. در این حالت صدای تلویزیون وجود دارد و می توان شبکه های تلویزیون را تعویض کرد اما تصویر وجود ندارد. در بیشتر مواقع سیاه شدن تصویر تلویزیون مربوط به بک لایت تلویزیون می باشد. خرابی بک لایت در تلویزیون های ال جی بعد از ۳ تا ۵ سال اتفاق می افتد. دلیل خرابی بک لایت معمولا تمام شدن عمر لامپ های ال ای دی می باشد. البته در بعضی مواقع نوسانات برق و مشکلات برد پاور باعث خرابی بک لایت می شود.

خرابی برد پاور نیز باعث می شود که صفحه تلویزیون سیاه شود. دلیل آن این است که ولت لامپ های بک لایت از طریق برد پاور تامیین می شود. معمولا برد پاور قابل تعمیر است و هزینه تعمیر برد پاور مقرون به صرفه می باشد. در موارد بسیار کم نیاز به تعویض برد پاور می شود.سیاه شدن تصویر LED

بک لایت چیست؟

بک لایت نور پس زمینه برای روشن شدن صفحه تلویزیون می باشد. این نور به وسیله یک سری از لامپ ها ال ای دی تامیین می شود. لامپ های ال دی دی مصرفی در هر مدل متفاوت است و برای تعمیر بک لایت باید از مدل اورجینال استفاده شود. برای اینکه بتوانید تشخیص دهید بک لایت تلویزیون شما خراب شده است. در صورتی که تصویر تلویزیون شما به طور کامل سیاه شده است. از یک چراغ قوه کمک بگیرید و به تلویزیون نزدیک شوید. نور چراغ قوه را به صورت مورب به تلویزیون بتابانید. اگر هاله ای از تصویر مشخص است بک لایت تلویزیون شما خراب شده است و باید تعمیر شود.

بک لایت تلویزیون چیست

شایع ترین مشکلاتی که نشان از خراب بودن بک لایت می دهد
  1. سیاه شدن تصویر درحالی که صدا هست
  2. چشمک زدن تصویر یا قطع وصل تصویر
  3. ظاهر شدن لکه های سیاه که در تصاویر سفید بیشتر مشخص است
  4. ایجاد نقاط روشن بر روی صفحه این روشنای به طور کامل مشخص است
  5. قطع شدن تصویر بعد از چند دقیقه کارکردن تلویزیون

دلایل خرابی تصویر در چند مدل از تلویزیون های ال جی

تلویزیون سری LN ال جی:

علتی که در این مدل تلویزیونها سبب قطعی تصویر گردد، اتصالی کوتاه لامپ است. این اتصالی کوتاه در نهایت سبب تاریکی و قطع شدن تصویر تلویزیون می‌گردد. با قطع شدن اولین لامپ مدارات سری جریان در مدار بک لایت قطع می شود. پس از این اتفاق، تصویر در یک لحظه روشن شده و چشمک می زند و مجددا قطع می‌گردد.

تلویزیون سری LB ال جی :

خرابی در این مدل شباهت زیادی به سری LN دارد با این تفاوت که لامپ های استفاده شده در این مدل بیشتر دچار اتصالی کوتاه می شوند. اتصالی پیش امده سبب خاموش شدن لامپ می‌گردد و در نهایت موجب می‌شود که بقیه لامپ ها روشن بمانند و لکه تاریکی در تصویر دیده شود.

تلویزیون سری LY ال جی:

ساختار این مدل تلویزیون بسیار شبیه به سری LB است. با این وجود ورودی این مدل به بخش تعمیرات تلویزیون به دلیل قطعی تصویر بسیار کمتر از سری LB است

تلویزیون سری LS ال جی:

بک لایت بکاررفته در این مدل تلویزیون از نوع یکطرفه است. لامپ‌های بک لایت در دسته های ۲۰ عددی تفکیک شده و کنترل هر یک از آنها توسط یک مدار انجام می‌شود. مشکل قطعی تصویر در این مدل تلویزیون‌ها عمدتاً به صورت زمانی است و برای مثال بعد از چند دقیقه کار کردن اتفاق می‌افتد. یعنی تلویزیون چند دقیقه درست کار می‌کند و بعد از آن به سبب قطعی نور بک لایت، تصویر تلویزیون نیز قطع می‌شود.

در صورتی که این مشکل ایجاد شد با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۶۵۵۳۹۳۱۹ ، ۰۲۱-۶۸۲۶۳ ، ۰۹۳۸-۴۷۴۷۸۹۷

برای درخواست تعمیر تلویزیون اینجا کلیک کنید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 3 =