خاموش روشن شدن تلویزیون ال جی

دلایل و برطرف کردن مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون ال جی

خاموش روشن شدن تلویزیون ال جی یکی دیگر از مشکلاتی است که امکان دارد برای هر یک از ما ایجاد شود . این مشکل یعنی تلویزیون شما به سرعت خاموش شده و همان لحظه روشن می شود ، این مشکل شاید برای شما نگران کننده باشد اما دلایلی دارد که به راحتی قابل شناسایی می باشد ، اگر تلویزیون شما با این مشکل رو به رو شده است می توانید با ما همراه باشد و ادامه مطلب را مطالعه کنید ، ما ضمن بررسی دلایل خاموش و روشن شدن تلویزیون ال جی ، روش هایی را برای برطرف کردن این مشکل به شما آموزش می دهیم.

خاموش روشن شدن تلویزیون LG

دلایل خاموش روشن شدن تلویزیون ال جی

دلایل مختلفی برای خاموش و روشن شدن تلویزیون شما وجود دارد . به عنوان مثال شاید جریان برق دچار نوسان شود و تلویزیون شما لحظه ای خاموش و روشن شود. اگر تلویزیون شما از نسل جدید یعنی تلویزیون های هوشمند باشد احتمال ویروسی شدن تلویزیون وجود دارد ، به عنوان مثال اگر فلش یا هارد متصل کرده باشید ممکن است دستگاه آلوده بوده باشد در این صورت با انتقال ویروس ها شما شاهد خاموش و روشن شدن تلویزیون خود خواهید بود.

خرابی های دیگری مانند خرابی آی سی برد پاور، مین برد و مدار استندبای هم وجود دارد که باعث می شود تلویزیون لحظه ای خاموش و روشن شود ، اگر این دلایل را شناسایی کرده و به موقع برای برطرف کردن آنها اقدام کنید، مشکل تلویزیون حل می شود. اما اگر دیرتر برای تعمیر آن اقدام کنید احتمال خراب شدن قطعات دیگر وجود دارد . مهم ترین دلایل خاموش روشن شدن تلویزیون شما می توان به موارد زیر اشاره کرد.

نوسانات برق

مهم ترین علت خاموش و روشن شدن تلویزیون می توانیم به نوسانات برق اشاره کنیم یا بهتر است بگوییم اولین دلایل خاموش و روشن شدن تلویزیون . خب چرا ؟

تلویزیون ها دستگاهی هستند که از ولتاژ کم برق استفاده می کنند به همین دلیل با کوچک ترین نوسان برق خاموش می شوند ، اگر جریان برق قدرت کافی نداشته یا دچار نوسان شود، برد پاور تلویزیون دچار مشکل شده و تامین ولتاژ نیز مختل خواهد شد. بنابراین ممکن است تلویزیون لحظه ای خاموش شده و مجددا روشن شود.

نوسانات برق تلویزیون

کابل HDMI بی کیفیت

در یکی دیگر از پست ها برای شما در مورد کابل HDMI بسیار توضیح داده شده است . کابل HDMI برای اتصالات دستگاه های جانبی به تلویزیون شما می باشد . کابل های HDMI بی کیفیت در بازار  منجر به  اتصالی دستگاه و مشکلات دیگر برای شما می شود . بنابراین به شما توصیه می شود برای اتصال دستگاه های جانبی از طریق HDMI به تلویزیون خود از کابل های با کیفیت استفاده کنید .

کابل HDMI بی کیفیت

اتصال فلش ویروسی

در متن بالا به این موضوع اشاره کردیم که فلش یا هارد های ویروسی هم می توانند به تلویزیون های هوشمند آسیب برسانند ، یعنی با ویروسی بودن فلش یا هارد آن ها را به تلویزیون انتقال می دهند و با این کار برنامه های تلویزیون را مختل می کنند ، پس بهتر است هنگام متصل کردن فلش یا هارد به تلویزیون از سالم بودن دستگاه مطمئن باشیم.

اتصال فلش ویروسی به تلویزیون

از کار افتادن مدار استندبای

یکی  دیگر از مشکل های اساسی در زمینه ی خاموش و روشن شدن تلویزیون از کار افتادن مدار استندبای می باشد . مدار استند بای جهت تغذیه توان mcu و قطعات دیگر تلویزیون lcd در زمانی که تلویزیون خاموش است کاربرد دارد. این مدار روی برد smps  قرار دارد و به آسانی توسط ترانسفورمر سویچینگ کوچک خود قابل شناسایی است.

خرابی مین برد تلویزیون

همیشه در همه ی پست ها به شما عزیزان مین برد را برد اصلی تلویزیون توضیح داده شده است . یعنی اگر مین برد یا برد اصلی تلویزون دچار مشکل شود خیلی از قسمت های تلویزون می تواند دچار آسیب شود یکی از آن قسمت ها این است که تلویزیون خاموش می شود . جالب تر این است که وقتی دوباره دکمه پاور فشار داده می‌ شود، چراغ جلوی تلویزیون شروع به چشمک زدن می‌ کند اما تلویزیون روشن نمی شود.

معمولا اگر برای مین برد مشکلی ایجاد شود می تواند روی سایر بخش ها آسیب گذار باشد ، این عمل نشان دهنده این است که مین برد با همه ی قطعات دستگاه ارتباط دارد پس باید حتما مین برد تعمیر شود تا مشکل بر طرف شود.

برطرف کردن مشکل

برای رفع مشکل مهم ترین کار و اولین کار شناسایی و پیدا کردن علت خرابی می باشد .

اگر ایراد از برد پاور باشد، بسته به شدت آسیب دیدگی باید این قطعه را تعمیر و یا تعویض کنید. تعمیر و تعویض مین برد، تعویض cpu، تعمیر و تعویض مدار و آی سی تغذیه و تعمیر و تعویض مدار استندبای هم روش های دیگری هستند که به رفع مشکل خاموش و روشن شدن تلویزیون کمک خواهند کرد. پس از انجام اقدامات ذکر شده، مشکل برطرف شده و می توانید مثل روز اول از تلویزیون تان استفاده کنید.

بهترین کار برای تعمیر تلویزیون شما این است که تلویزیون خود را به نمایندگی های مجاز ال جی بسپارید ، زیرا نمایندگی های مجاز از قطعات اورجینال ، تکنسین های با هوش بالا ، ابزار های نسل جدید و دقیق استفاده می کنند.

اگر تلویزیون شما به هر دلیلی خراب شده است کافی است با شماره های زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۶۵۵۳۹۳۱۹ ، ۰۲۱-۶۸۲۶۳ ، ۰۹۳۸-۴۷۴۷۸۹۷

برای درخواست تعمیر تلویزیون اینجا کلیک کنید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

98 − = 93