سایز مناسب تلویزیون خانه شما

بهترین انتخاب شما برای خرید تلویزیون

انتخاب سایز درست تلویزیون برای محل مورد نظر شما

عموما هنگام خرید تلویزیون به سایز آن توجه زیادی نمیشود و عامل اصلی انتخاب سایز بودجه و مقرون به صرفه بودن تلویزیون میباشد. که این امر یک اشتباه بزرگ از سوی خریدار است. که در ادامه به بررسی آن میپردازیم ، این مطلب برای انتخاب سایز مناسب تلویزیون خانه شما می باشد .

فاصله مناسب برای تلویزیون

در گذشته تماشای تلویزیون در فاصله نزدیک لذت بخش نبود زیرا در بیشتر مواقع خطوط صفحه نمایشگر لذت تماشای فیلم را از مخاطب میگرفت که خوشبختانه تکنولوژی جدید توانسته است این خطوط را در تلویزیون های مدرن حذف کند. خوبی تکنولوژی های به کار رفته در تلویزیون های جدید این است که با نزدیک شدن به آنها پیکسل های موجود در هر ستون ریزتر دیده میشود .تلویزیون های ۴K Ultra HD دارای صفحه نمایش با رزولوشن بسیار بالایی است که میتوان گفت تلویزیون های HD  نصف آن کیفیت را دارد .

پیکسل های موجود در تلویزیون HD بسیار کوچک است و شما با نزدیک شدن به تلویزیون میتوانید آنها را مشاهده کنید با این حال میتوان گفت که فاصله تماشای فیلم در تلویزیون های HD بهتر از HDTV میباشد. تلویزیون های ۴K دارای تکنولوژی HDR. High Dynamic Range ( تفاوت مقدار روشنایی بین تاریک‌ ترین نقاط و روشن‌ ترین نواحی تصویر که دارای جزئیات قابل تشخیص باشند ) میباشد که هنگام نمایش فیلم میزان کنتراست ( درخشندگی رنگ ) و تنوع رنگ در آن مشاهده میشود و این امکان را به ما میدهد که جدا از سایز تلویزیون ، آن را دورتر از فاصله توصیه شده در محیط قرار دهیم.

سایز و فاصله مناسب شما با تلویزیون

اگر مطمئن نیستید که صفحه تلویزیون شما از نظر سایز و فاصله دید مناسب است بهتر است از جدول زیر به عنوان راهنما استفاده نمایید.این جدول براساس نظریه کارشناسان صنعت تلویزیون برای انتخاب سایز مناسب تلویزیون ساخته شده است. فاصله از تلویزیون اصولا یک انتخاب سلیقه ای میباشد. اما ما با ارائه جدول زیر به شما یک دامنه نشان خواهیم داد که به راحتی میتوانید فاصله ایمن و استاندارد را براساس سایز تلویزیون خود پیدا کنید .

سایز درست تلویزیون برای خرید

 

اندازگیری درست تلویزیون

شما قبل از خرید تلویزیون باید اطمینان داشته باشید که فضای دیوار یا کابینت خود را به درستی اندازه گرفته باشید تا به اشتباه  خیلی بزرگ یا خیلی کوچک خریداری نکنید .سایز مناسب تلویزیون بستگی به اندازه گیری دقیق شما دارد،اگر شما تلویزیون خود را به دیوار نصب می کنید، به دقت به طول و عرض دیوار توجه کنید و با در نظر  گزفتن فاصله در دو طرف دیوار و اندازه ارتفاع آن سایز مناسب تلوزیون خود را انتخاب کنید،برای جلوگیری از خرید یک تلویزیون خیلی کوچک ، میتوانید با روش اندازگیری آسان ، سایز مناسب تلوزیون را به دست آورید. یکی از راه های آسان برای اندازه گیری استفاده از نوار چسب بر روی دیوار است .

اندازه گیری قطر تلویزیون آن چیزی است که در تبلیغات ارائه میشود ولی این ارتفاع تلویزیون است که بیشتر به چشم شما جذاب می آید و تنها تصور شما را از اندازه تعیین میکند

راهنمای نوع قرار گرفتن تلویزیون

گفته شد است که یکی ار شاخص های مهم انتخاب تلویزیون برای خانه یا محل کار سایز مناسب تلویزیون میباشد و اکنون میخواهیم به موضوع جایگاه مناسب تلویزیون در این محیط ها بپردازیم .بهترین نوع تماشای تلویزیون به صورت مستقیم است که در آن سطح چشم بهترین عملکرد را به شما نشان میدهد. در زاویه مستقیم کیفیت تصویر را به صورت واضح و شفاف مشاهده میکنید ،در تلویزیون های LCD بهترین انتخاب زاویه دید مستقیم میباشد اگر علاقه مند باشید در تمام زاویه ها تصویری با کیفیت و شفاف مشاهده کنید بهترین انتخاب شما تلویزیون های OLED  میباشد.

اگر اتاق نشمین شما کوچک است بهترین زاویه مناسب ، نصب تلوییزیون بر روی دیوار میباشد. به این صورت که جایگاه تماشای خود را انتخاب کرده و به راحتی زاویه تلویزیون خود را به آن جهت تغییر دهید.

برای آشنایی بیشتر با نصب تلویزیون روی دیوار به این صفحه مراجعه کنید

روشنایی اتاق و تاثیر آن بر روی تصویر تلویزیون

نور از طریق لامپ ها و پنجره ها می تواند تصویر تلویزیون شما را تحت تاثیر قرار دهد.نور بیش از حد می تواند جلوه ای بر روی صفحه نمایش ایجاد کند و رنگ های تلویزیون شما را فشرده و یا از بین ببرد. اگر شما نگران روشنایی اتاق خود هستید ، تلویزیون LED-LCD انتخابی مناسب برای شما می باشد، زیرا صفحه نمایش های روشن و ضد انعکاسی آنها در اتاقی روشن ، شفاف به نظر می رسد. اما باید بدانید که صفحه نمایش کم نور از فشار چشم جلوگیری میکند.

گام های ساده ای برای جلوگیری یا کاهش تاثیرات منفی نور روی تصویر تلویزیون وجود دارد . شما میتوانید به راحتی قبل از انتخاب جای تلویزیون ، از نور اتاق خود مطمئن شوید و مکانی که کمترین نور در آن میتابد را برای تلویزیون خود انتخاب کنید و یا از طریق پرده از بازتاب نور بر روی تلوزیون خود جلوگیری کنید.

بازتاب نور بر روی صفحه نمایش

امن ترین راه برای نصب تلویزیون

پایه تلوزیونی و یا ویترین دیواری باید قادر به تحمل وزن تلویزیون شما باشد. تلویزیون باید به درستی روی پایه قرار بگیرد و از نظر چپ به راست و جلو و عقب متعادل باشد. براب حفظ تعادل تلوزیون های قدیمی از یک پایه استفاده میشد که اکثر والدین استرس بسیار در این رابطه داشتند ولی در حال حاضز تلوزیون های دو پایه به بازار ارائه شده اند که باعث تعادل بیشتر تلوزیون شده و خطر کمتری هم دارند.

اگر  تلویزیون و یا کنترل آن به هر دلیلی دچار مشکل شده است کافی است با شماره های زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۶۵۵۳۹۳۱۹ ، ۰۲۱-۶۸۲۶۳ ، ۰۹۳۸-۴۷۴۷۸۹۷

برای درخواست تعمیر تلویزیون اینجا کلیک کنید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 12 =