چیدمان مناسب ساندبار

روش صحیح قرار گرفتن ساندبار برای کیفیت بهتر صدا

چیدمان مناسب ساندبار

تلویزیون های پیشرفته یک تصویر خیره کننده و یک احساس واقعی را ارائه می دهند، اما جذابیت های تلویزیون محدود به تصویر نمیشود. اگر شما بهترین امکانات صوتی را هم خریداری کرده باشید، باید استفاده  درست از آن‌ها را هم بشناسید. در این مطلب چند نکته درباره چیدمان مناسب ساندبار ، برای داشتن صدای واضح تر که جلوه ای واقعی را به نمایش میگذارد، توضیح داده خواهد شد.

ساندبار

ساندبار های امروزی به سیم کشی و فضای نسبتا کوچکی نیاز دارند. در بسیاری از موارد آنها را زیر تلویزیون روی دیوار نصب میکنند. زیبایی ساندبار را میتوان در سادگی و کوچک بودن آن دانست اما علاوه بر ظاهر آن ، بیشترین قابلیت در پخش صدای آن میباشد. بنابراین برای اتصال به تلویزیون شما نیازی به یک عامل خارجی نخواهید داشت و تنها با یک کابل دیجیتال میتوانید کار خود را انجام دهید.

ساندبارها دارای بلوتوث و WIFI هستند و این امر در متصل شدن آسان به تلویزیون، موبایل و دستگاه های هوشمند باعث میشود گوش دادن به موسیقی آسان و سرگرم کننده باشد. بعضی از ساندبار ها میتوانند به صدای فراگیر ۵٫۱ کاناله ارتقا پیدا کنند

ساندبار با کیفیت

ساندبار سه بعدی

اضافه کردن یک سیستم سه بعدی به تلویزیون شما یک راه حل عالی برای دریافت صدای جذاب میباشد. آنها نیاز به سیم کشی کمی دارند و به راحتی میتوانید مکان های متنوع را برای قرار دادن آن انتخاب کنید، قفسه کتابخانه یکی از مکان های مناسب برای ساندبار میباشد و استفاده از آن فضای زیادی را اشغال نمیکند. یکی از راه های قوی کردن صدا، اتصال به ساب ووفر جداگانه میباشد، اما  اتصال سینمای خانگی به یک سیستم مرکزی کیفیت صدا را به ۳٫۱ میرساند که میتوان گفت صدای عالی را به شما ارائه خواهد داد. شما میتوانید برای نصب ساندبار خود از متخصصین در نمایندگی ال جی کمک بگیرید و نوع مناسب آن را برای تلویزیون خود خریداری کنید

ساندبار سه بعدی

کارایی اصلی ساندبار ، اتصال کم حجم آن به صداهای فراگیر میباشد.  شما میتوانید هنگام پخش فیلم در دستگاه هایی که از ورودی Dolby Digital پشتیبانی می کنند از طریق میکروفن داخلی صدا را ضیط کرده و  از صدای واقعی لذت ببرید.

شناخت ترکیب ساندبار

شاید تاکنون با کلماتی مانند سیستم صوتی  ۲٫۱  یا ۵٫۱ برخورد کرده باشید . عدد اول تعداد اسپیکر و عدد دوم تعداد ساب‌ووفر‌ها را نشان میدهد. به سیستم‌هایی که بیش از پنج اسپیکر دارند ، سیستم صدای فراگیر میگویند.

اسپیکر های موجود به سه دسته تقسیم میشود :

یکی از آن ها اسپیکری کوچک که قابلیت آن پخش صدای زیر با فرکانس بالا میباشد که فرکانس ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز را پشتیبانی میکند. دیگری اسپیکری متوسط وظیفه پخش صدای انسان را دارند که در محدوده فرکانس ۲۵۰ تا ۲۰۰۰ هرتز طراحی شده است .و در آخر اسپیکری بزرگ که صدای بم را پخش کرده و فرکانس آن ۴۰ تا ۵۰۰ هرتز میباشد.

تفاوت ساندبار و سینما خانگی چیست ؟

نوع چیدمان ساندبار

انتخاب درست مکان قرار گیری سینمای خانگی یک تکنیک محصوب میشود این تکنیک به شما این امکان را میدهد که بهترین کیفیت صدا را در محیط خود دریافت کنید. موقعیت باند ها براساس نوع محیط انتخاب میشود. این به آن معناست که ابعاد اتاق شما تعیین می‌کند که چه تعداد باند و در چه جهاتی باید قرار گیرد. اولبن نکته که باید به آن توجه کنید انتخاب دقیق جایگاه تلویزیون شماست . داشتن چند اسپیکر کار شما را آسان میکند و میتوانید به راحتی در چند جهت قرار دهید ولی اگر شما فقط یک اسپیکر دارید باید در انتخاب جایگاه آن دقت کنید . بازتاب صدا یکی از دلایل واضح نبودن آن میباشد. برای داشتن صدای بهتر میتوانید کف خانه خود را موکت یا فرش قرار دهید.

چیدمان مناسب ساندبار

وفتی محیط و جایگاه تلویزیون شما مشخص شد، تکلیف چیدمان ساندبار مشخص میشود. اولین نکته قرار دادن هر باند در سمت خود میباشد برای مثال باندهای راست سمت راست ساکن شود اسپیکر های متوسط به علت خاصیت فرکانسی که دارند در میانه محیط قرار گیرند. باند فراگیر که می‌خواهد صدای فراگیر را برای شما انتقال دهد در اطراف خود قرار دهید.

مکان ساب‌ووفر را می‌توانید در بخش مرکز قرار دهید. شنوایی انسان در درک فرکانس‌های بالا مشکلی ندارد ولی در فرکانس‌های پایین، عموما زمان  تشخیص جهت صدا دقیق نمیباشد. با تعیین کردن چند جای مختلف برای ساب‌ووفر می‌توانید از چیدمان اسپیکرها بهترین نتیجه را کسب کنید.

برای تعمیر لوازم صوتی و تصویری خود  با شماره های زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۶۵۵۳۹۳۱۹ ، ۰۲۱-۶۸۲۶۳ ، ۰۹۳۸-۴۷۴۷۸۹۷

و یا برای درخواست تعمیر دستگاه خود اینجا کلیک کنید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

63 − = 58