نمایشگرهای بازی آینده سامسونگ

Designing the Gaming Monitors of the Future: the Odyssey G7 and G9

سامسونگ نمایشگرهای بازی آینده G9 Odyssey و Odyssey G7 را طراحی می‌کند.

روز به روز پیشرفت جدیدی برای گیمرها رخ می دهد ، یکی از مهم ترین وسایل برای گیمرها نمایشگرها هستند ، شرکت سامسونگ نیز با تولیدات موفق در نمایشگرهای خود برای گیمرها هم فکر کرده است این شرکت نمایشگرهای بازی آینده سامسونگ را بروزرسانی کرده است و برای آن ها از مانیتورهای بسیار قوی و هوشمند تولید خواهد کرد با این مانیتور ها در این مطلب بیشتر آشنا شوید.

نمایشگرهای بازی آینده سامسونگ

سامسونگ نه تنها در حوزه فناوری‌های هوش‌مصنوعی ۵G و IOT بلکه در حوزه دستگاه‌های مورد استفاده روزمره مانند نمایشگرهای بازی نمایان کرده است، از زمان تولید اولین نمایشگر بازی خود حدود چندین سال پیش با محصولات پیشنهادی که عملکرد برجسته را با تصاویر همه‌ جانبه ترکیب می‌کنند در صدر بازار قرار گرفت.

اخیرا، شرکت سامسونگ اعلام کرده است که خط تولید Odyssey؛ لپ‌تاپ‌های بازی، کامپیوتر‌های شخصی و دستگاه‌های VR در حال گسترش است تا در نهایت نمایشگرهای بازی نیز به آن‌ها اضافه شوند. در نتیجه Odyessy به عنوان خط تولید رسمی سامسونگ برای تجهیزات بازی معرفی می‌شود.

نمایشگرهای بازی سامسونگ

تولیدات Odyssey

هر یک از اعضای تیم شرکت کسب‌و‌کار نمایش‌های بصری سامسونگ، هنگام بحث درباره‌ی روند اصلاح‌سازی طرح‌های Odyssey ؛ G7 و G9 ، بر اولیت قرار‌دادن نیازها و علاقمندی‌های گیمرها تاکید داشتند. در واقع آنچه که در خط تولید Odyssey به آن توجه ‌شده است: تجهیز کاربران به ابزارهایی است که برای لذت بردن از بهترین تجربه بازی به آن نیاز دارند.

با این حال، همانطور که آدام بورگس به عنوان طراح ارتباطات بصری اشاره کرده است، راه‌اندازی Odyssey ، G9 و G7 نه تنها نشان‌دهنده تعهد سامسونگ به ارائه فناوری‌های بازی Game-Changing است، بلکه همچنین فرصتی را برای کاربران خلق می‌کند تا با تفکر، فلسفه خط تولید Odyssey را در زمان حال و آینده به روشی که معتبر است با محصولات ارائه شده مرتبط کنند.

این فلسفه با بررسی دو دستگاه نمایشگر که با توجه به اصول طراحی، ایجاد شده‌اند، بدست آمده و می‌توان با واژه‌های مطمئن و آینده‌دار خلاصه شود. طراحی‌های ساده دستگاه‌ها موجب شده تا نمایشگرهای Odyssey دنبال شوند و بدلیل وجود تقابل شدید عناصر سیاه و سفید و همچنین استفاده از blue accenting چشمگیر، متمایز نیز باشند.(لازم به ذکر است که نام Odyssey برای نمایشگرهای بازی سامسونگ که از قبل در بازار موجود بوده است، نیز اعمال می‌شود).

بورگس همچنین می‌گوید:” کلمه  Odyssey ایده هدایت یک سفر را در ذهن تداعی می‌کند.” Odyssey به عنوان خط تولید رسمی سامسونگ برای تجهیزات بازی، تجربیات بازی‌های سطح بعدی را با ترکیبی از فناوری‌های پیشرفته بازی و طراحی هدفمند، به کاربران ارائه می‌دهد. این دو ویژگی با هم، تصویر پیشروی به سمت آینده را نشان می‌دهند.

تمرکز بر آینده

طرح‌های آینده‌نگرانه Odyssey، G7 و G9 محصول و نتیجه مشاهدات دقیق تیم از روند بازار است. جووان چو، طراح Odyssey G9، رویکرد این تیم را توضیح می‌دهد:

مانیتور های نسل جدید سامسونگ

“تحقیقات بازار نشان داده که نمایشگرهای بازی سامسونگ به طور مداوم نظرات خوبی را کسب کرده‌اند.” با وجود اینکه، ما نظراتی مبتنی بر علاقه مصرف‌کنندگان به مشاهده عناصر بازی خاص ژانر در طرح‌های نمایشگرهای بازی دریافت کرده‌ایم، ما برای ترسیم بهترین دوره‌ها به منظور بهبود پیشنهادات ، ابتدا برخی از دستگاه‌ها و بازی‌های محبوب را که گیمرها ترجیح می‌دهند، بررسی کردیم. هنگامی که تحقیقات نشان داد بسیاری از گیمرها مفاهیم آینده‌دار را ترجیح می‌دهند، تیم این ویژگی را به عنوان یک اصل طراحی کلیدی به محصولات اضافه کرد.

یکی از جذاب‌ترین و آینده‌دار‌ترین عناصر طراحی Odyssey G9 برای گیمرها، هسته روشنایی بی‌نهایت در پشت آن است. همانطور که چو توضیح می‌دهد: کلید طراحی به فاکتوری خلاصه می‌شود که نمایشگر را قادر به تغییر جلسات کاربران می‌سازد: یعنی همان تکنیک مشغولیت سازی و غوطه‌وری کاربران.

چو می‌گوید: ما هنگام طراحی نورپردازی، از نور و آینه‌ها استفاده می‌کنیم تا به هنگام نگاه کردن به آن، حسی ایجاد شود که کاربران را به ابعاد دیگری ببرد. مسلما بازی در نمایشگر منحنی ۴۹ اینچی با نسبت ابعاد ۳۲:۹ حس غوطه‎وری را برانگیخته می‌کند و همین ویژگی به تنهایی برای بسیاری از گیمرها جذاب خواهد بود. با این حال، ما خواستار طراحی نمایشگرهای بازی با ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتری هستیم به عبارت دیگر ما می‌خواهیم طراحی نمایشگرها به گونه‌ای باشد که کاربران با افتخار آن‌ها را نشان دهند.

نظرات در تولید مانیتور های نسل جدید

همانطور که عضو تیم طراحی کی هونگ کیم توضیح می‌دهد: با وجود اینکه، ایجاد حس غوطه‌وری تنها عاملی نبوده که طراحی روشنایی و نورپردازی Odyssey G7 را هدایت می‌کند. Odyssey G7 مانند همه نمایشگرهای بازی دارای ویژگی است که ما آن را دوست داریم و آن را Arena  روشنایی که در پشت آن تعبیه شده؛ می‌نامیم. ما با اضافه نمودن، اشکال پویا و نورپردازی به صفحه جلو نمایشگر، طرح را متمایز می‌کنیم. این تمام بخش ایجاد یک نمایشگر است که درست مانند زره‌های آینده و سلاح‌های بازی علمی‌تخیلی، تصویری نیرومند را به عنوان تجهیزات بازی ارائه می‌دهد.

راحتی یک کلید برای طراحی است.

کیم تاکید نموده که نظر مصرف‌کننده همواره در طراحی محصول اهمیت دارد و به دلیل آنکه گیمرها همواره به آنچه حرفه‌ای‌ها استفاده می‌کنند، علاقه‌مند هستند، ما از گیمرهای حرفه‌ای خواستیم تا نظرات و ترجیحات مفصل خود را به اشتراک بگذارند، تا در نتیجه ما بتوانیم در طراحی محصول از آن ها استفاده کنیم.

نمایشگرهای بازی شرکت سامسونگ

برای نمونه، برای بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای پایه نمایشگر بازی بسیار پر‌اهمیت است. چراکه  اغلب اوقات، گیمرها هنگام بازی به فضای زیادی برای حرکت ماوس نیاز دارند و یک پایه گسترده نمایشگر، ممکن است در مقابل راه آن‌ها قرار ‌گیرد و نکته مهم دوم آن است که پایه نمایشگر مانع قرار‌دادن صفحه‌کلید در موقعیت مناسب نشود. تیم سامسونگ برای برطرف نمودن این مشکلات، با دقت زاویه پایه Odyssey G7 را  بررسی نموده، و به کاربران امکان می‌دهد تا بتوانند صفحه کلید خود را در موقعیت مناسب قرار دهند و به راحتی ماوس را به حرکت درآورند. کاربران همچنین می‌توانند به راحتی ارتفاع هر دو Odyssey را بچرخانند، شیب دهند و تنظیم کنند و با توجه به وضعیت بدن و وضعیت چشم خود ارتفاع نمایشگر‌ها را اصلاح کنند.

شرکت سامسونگ برای گیمرها

نقض قرارداد

کیم در ادامه تقسیم‌بندی طراحیOdyssey G7، روش‌های مختلفی را توصیف کرد که موجب شد تیم سامسونگ، نمایشگرهای بازی را برای ایجاد تمایز از پیشنهادات معمولی تقویت کند. صفحه منحنی ۱۰۰۰R G7 که یک انحنا تیز از نمایشگرهای بازی است دارای قاب‌های مستطیل شکل جعبه‌ای می‌باشد. وی همچنین توضیح می‌دهد که چگونه تیم سامسونگ، accent lighting  را بهینه نموده تا تجربه کاربری را افزایش دهد و موجب می‌شود تا نمایشگر در اختیار شما قرار بگیرد.

کیم ادامه می‌دهد: “برخی از اعضای تیم ما نگران بودند که قرار‌دادن نور در قسمت جلویی صفحه نمایش، می‌تواند گیم پلی را مختل سازد، که موجب شد ما طراحی روشنایی را مطرح کنیم که نور را به سمت پایین هدایت می‌کند. این طرح نظرات مثبتی را از کاربران دریافت کرده و با توجه به جنبه‌ای که از این طرح نشات گرفته شده، ما توانستیم به توسعه محصولات خود ادامه دهیم.”

طراحی براق و سفید Odyssey G9 خروجی دیگری از قرارداد است. این تیم، پس از بررسی نظرات مشتریان، این رنگ یعنی رنگ سفید را به منظور استفاده انتخاب نمود چراکه بازخورد‌ها نشان می‌داد که رنگ سفید قویترین تصویر از یک طراحی آینده‌دار است. بازخوردها در مورد نمایشگرها تا کنون بسیار شگفت‌آور بوده زیرا هردو نمایشگر شامل Odyssey G9 در بخش دستگاه‌های جانبی رایانه و G7 در بخش نمایشگرهای بازی، جوایز نوآوری نمایشگاه CES امسال را کسب کردند.

بهترین استفاده از نمایشگرها

طراحان علاوه بر بحث در مورد روند اصلاح طرح‌های Odyssey، G9 وG7، چگونگی استفاده از نمایشگرها برای بهبود تجربه بازی را شرح دادند.

تولید مانیتور نسل جدید

کیم در ادامه گفت :”اغلب اوقات هنگام بازی، یک محیط تاریک را انتخاب می‌کنم تا بتوانم خود را در بازی غوطه‌ور سازم و تمرکز بیشتری داشته باشم.” “نورپردازی در جلو و پشت G7 با در نظر گرفتن چنین محیط‌هایی، طراحی شده است و به تجربه بازی بسیار عمیق‌تر (غوطه وری بیشتر) کمک می‌کند.”

چو افزود:” طراحی تقویت‌کننده غوطه وری Odyssey G9 این قدرت را دارد که تجربه کاربران را نسبت به بازی مورد علاقه خود تغییر دهد.” انحنای ۱۰۰۰R G9 موجب شده تا G9 کل نمای دید کاربر را پر کند. هنگام بازی‌کردن بازی‌هایی که از نسبت صفحه نمایش ۳۲:۹، به‌ویژه FPS، شبیه‌ساز پرواز و بازی‌های مسابقه‌ای پشتیبانی می‌کنند؛ سطح غوطه‌وری به حدی است که احساس خواهید کرد، داخل بازی هستید.

طبق تحقیقات تخمین زده شده که بازار نمایشگرهای بازی از تقریبا ۷٫۸ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۹ به ۱۲٫۲ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۳ رشد کند.

نمایشگرهای بازی آینده سامسونگ

سامسونگ با پیشروی از طریق طرح‌های به گیمرها نمایشگرهایی که نیاز کاربران را در اولویت قرار می‌دهند، را ارائه می‌دهد، و به پیشبرد نوآوری در بازار کمک می‌کند.

تیم سامسونگ حتی پس از عرضه نمایشگرهای بازی، همواره در حال جستجو برای بازخورد و داده است تا در طرح‌های آینده محصولات خود از آن‌ها استفاده کند.

کیم در انتهای گفتگو خود افزود:” هدف ما پیش‌بینی تمایلات در حال تحول بازار بازی‌ها می‌باشد تا بتوانیم محصولاتی را طراحی کنیم که آن تمایلات را ارائه دهند و نه صرفا محصولاتی متفات از گذشته باشند.”

تلویزیون های مناسب برای بازی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 24 = 33