استایل یخچال و فریزر برای آشپزخانه شما

Choosing the Best Refrigerator Style for Your Kitchen

کدام استایل یخچال و فریزر برای آشپزخانه شما بهترین گزینه است؟

در بازار امروز، انواع مختلفی از یخچال و فریزر وجود دارد؛ بنابراین تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام نوع از یخچال و فریزر به بهترین صورت برای آشپزخانه و خانواده شما عمل کند، بسیار دشوار است. در حالیکه محدودیت‌های موجود برای نصب و همچنین نیاز به وجود ظرفیت کافی، اندازه مدل یخچال و فریزر را تعیین می‌کنند اما طراحی استایل یخچال و فریزر نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

استایل یخچال و فریزر برای آشپزخانه شما

استایل یخچال و فریزر می‌تواند، روند کار در آشپزخانه را مختل و یا تقویت کند، در صورت تقویت، کاربران می‌توانند وعده غذایی کارآمدتری دریافت کنند و در نتیجه، صرفه جویی در وقت و انرژی حاصل می‌شود. این مزیت برای یک خانواده پرمشغله، چگونگی شروع یک روز می‌تواند، تغییر می‌دهد و تفاوت چشمگیری ایجاد می‌کند.

بنابراین استایل یخچال و فریزر تنها مربوط به زنگ‌ها و صداها نیست (همانطور که به نظر می‌رسد) ، بلکه باید توجه داشته باشید نحوه عملکرد کلی دستگاه شما در آشپزخانه چگونه است. این موارد به شما کمک‌ می‌کنند تا آپشن‌های مختلف را در نظر بگیرید و استایل‌هایی که برای شما انتخاب مناسبی نیستند را کنار بگذارید و تعداد گزینه‌های موجود با استایل مناسب را با توجه به نیازهای خاص خود را محدود کنید، سپس شما آماده برای خرید یخچال و فریزر خواهید بود.

یک یخچال بدون فریزر

  • معمولا اقتصادی‌ترین مدل‌ها هستند.
  • با فریزر ایستاده شباهت دارد.
  • حاشیه‌هایی زیادی ندارد؛ سادگی، ویژگی این نوع استایل یخچال است.
  • شما میتوانید تمام غذاهای خود را بهتر برنامه‌ریزی کنید.
  • دسترسی آسان به قسمت اول از اقلامی که از آن‌ها زیاد استفاده می‌کنید.
  • بیشترین ظرفیت را برای یخچال ارائه می‌دهد. (بدون محفظه فریزر)
  • برای خانه‌هایی که دارای فریزر هستند، بهترین گزینه است.
  • برای یخچال دوم و یا یخچال ذخیره بسیار مناسب هستند.
  • انتخاب ظرفیت کمتر برای این سبک از یخچال‌ها، دارای مدل جمع‌و‌جور‌تر هستند.

یخچال تک درب به همراه فریزر

این سبک از یخچال دارای قسمتی مخصوص برای فریزر است، اما تنها یک درب دارد و فاقد درب جداکننده یخچال و فریزر است. برای خرید مقرون به صرفه است. دارای ویژگی‌های کمتر، قابلیت‌های کمتر، ظرفیت کمتر و انتخاب‌های کمتری از نمای خارجی است. انرژی بیشتری مصرف می‌کنند، در این نوع یخچال‌ها هر بار که درب یخچال باز می‌شود، هوای گرم وارد یخچال شده و دمای یخچال را افزایش می‌دهد.

در نتیجه یخچال برای خنک شدن مجدد، انرژی نیاز دارد. محفظه ویژه فریزر معمولا کوچک هستند، و فضای آن‌ها کافی نیست. امکان باز شدن درب یخچال فقط در یک جهت را دارد، بنابراین کاربران باید فضای کافی را برای باز کردن درب یخچال فراهم کنند. این نوع یخچال‌ها معمولا در اندازه‌های کوچک‌تر نیز موجود هستند. این نوع از یخچال‌ها برای خریدارن با بودجه کم، یا فضای محدود و یا به عنوان یخچال ثانویه مناسب هستند. بهترین یخچال برای زمانی هستند که یک فریزر در خانه موجود باشد.

یخچال‌هایی که فریزر در قسمت بالای آن‌ها قرار گرفته باشد.

مشهورترین مدل یخچال و فریزر، که برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب هستند. این استایل‌ها داری یک فریزر در قسمت بالا با درب جداگانه هستند. به مدل‌های اقتصادی و سنتی مشهورند. دمای فریزر بدلیل وجود دو درب، ثابت است. اندازه محفظه فریزر در هر مدل متفاوت است. انتخاب خوبی بدلیل دارا بودن ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و نماها هستند. در این نوع یخچال‎ها، کاربران می‌بایست برای چرخش کامل درب یخچال، فضای اتاق را آماده کنند. بهترین مدل برای کاربرانی  است که فضای کافی برای مدل‌های یخچال با درب فرانسوی و مدل‌های ساید بای ساید را ندارند.

یخچال‌هایی که فریزر آنان در قسمت پایینی قرار دارند.

محفظه ویژه فریزر در قسمت پایین با یک درب یا کشو جداگانه قرار دارد. از یخچال و فریزر‌هایی که فریزر آنان در قسمت بالا قرار دارد، قیمت بیشتری دارند. این یخچال‌ها ظرفیت‌های مختلفی را برای محفظه فریزر ارائه می‌دهند. انتخاب مناسب از نظر نما، ویژگی‌ها و همچنین قفسه بندی داخلی یخچال هستنند. دارای تنوع خوب ظرفیت و مدل‎های مختلف می‌باشند. دارای تنظیمات مختلف برای فریزر می‌باشند:

برای نمونه کاربران می‌توانند، با یک در سبد داخل یخچال را بیرون آوردند و یا کشو فریزر را خارج کنند. در این نوع از یخچال‌ها معمولا، قسمت یخچال بخش بزرگتری را اشغال می‌کند. آیتم‌های که در یخچال‌ها اغلب مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای دسترسی آسان، در سطح چشم قرار دارند. در این نوع یخچال‌ها، نیاز به خمیدگی بیشتر برای دسترسی راحت‌تر به قسمت فریزر وجود دارد، بنابرین تنظیم محتوای داخل یخچال کمی دشوار‌تر است. پیش از خرید، دسترسی به فریزر را برای سنجش میزان راحتی بررسی کنید.

یخچال و فریزر ساید بای ساید

از یخچال و فریزر‌هایی اشاره شده، قیمت بالاتری دارد. معمولا، فریزر‌ها در سمت چپ و یخچال در سمت راست قرار دارند. دامنه مدل‌ها از ۲۲ فوت مکعب بالاتر است. ظرفیت‌ها باتوجه به ارتفاع، عمق و عرض یخچال متفاوت است. این یخچال‌ها با آب سرد کن و یخ ساز و یا بدون این موارد موجود هستند. آیتم های انتخابی یخ ساز و آب سرد کن نیاز به هزینه جداگانه برای تنظیمات دارند. دارای فضای کمتر یخچال هستند ولی فضای فریزر آن‌ها از یخچال‌ها با فریزر در قسمت بالا بیشتر است. راحتی به دسترسی به فریزر برای مرتب کردن این قسمت آن وجود دارد.

کاربران باید فضای باز برای درب‌های هر دو طرف را ایجاد کنید، این نوع یخچال‌ها چرخش درب کمتری نسبت به یخچال‌های دیگر دارند. تنوع خوبی از نظر ویژگی‌ها، ظرفیت‌ها و نما‌ها دارند. بدلیل چرخش درب کمتر برای آشپزخانه‌های کوچک‌تر مناسب هستند. برای کاربرانی که می‌خواهند نیاز به یک فریزر جداگانه را از بین ببرند، ایده‌آل هستند. دسترسی راحت‌تر به فریزر نسبت به سایر یخچال فریزرها مانند مدل فریزری که در پایین یخچال قرار دارد.

استایل یخچال و فریزر برای آشپزخانه شما

مدل‌هایی با درب‌های فرانسوی

گرانترین نوع یخچال‌ها، اما مناسب‌ترین نوع آن‌ها برای سینی‌های مواد غذایی هستند. دارای درب‌های جدا با بیشترین ظرفیت یخچال و فریزر هستند. اغلب فریزر در قسمت پایین یخچال قرار دارد، با این حال پیکر‌بندی یخچال می‌تواند متفاوت باشد. انتخاب مناسبی از لحاظ ویژگی‌ها، قفسه‌ها و بخش‌های قابل تنظیم هستند. برخی از مدل‌ها دارای چهار درب و یا کشو‌های اضافی هستند. این نوع یخچال و فریزر در سایز  کمتر از ۲۰ فوت معکب موجود نیستند. دارای آیتم انتخابی یخ ساز و آب سرد کن که نیاز به تنظیمات جداگانه دارند. مناسب برای ذخیره و نگهداری اقلام با سایزهای حجیم و عجیب هستند. بهترین استفاده از فضای داخلی یخچال را دارند. دارای واحد‌هایی برای راحتی ذخیره، ظاهری شیک و چرخش کوتاه درب یخچال از ویژگی‌های این نوع یخچال‌ها هستند.

مراحلی که برای تصمیم‌گیری درمورد انتخاب استایل یخچال و فریزر باید طی کنید.

با این وجود که اغلب کاربران علاقه دارند ابتدا به ظرفیت یخچال فکر کنند و آن را در نظر بگیرند، و فضای موجود را به آخرین مورد برای بررسی در نظر می‌گیرند. اما اگر دارای کابینت‌های مخصوص یخچال و فریزر خود هستید،برای شروع، ابعاد فضای مجاز نصب یخچال خود مانند ارتفاع مجاز آن، را اندازه‌گیری کنید. همچنین برای چرخش درب‌ها، عرض کافی را فراهم کنید. بنابراین انتظارات خود را با ملاحظات در مورد فضا و بودجه خود مطابقت دهید.

مدل‌های یخچال و فریزر می‌توانند بر فضا و ظرفیت تاثیر بگذارند، اگر علاقه‌مندید تا مدلی با یخ ساز و آب سرد کن داشته باشید، توجه کنید که این ویژگی‌ها موجب کاهش ظرفیت کلی یخچال و فریزر می‍شوند. و البته همانطور که اشاره شد، تنظیمات جداگانه‌ای هم مورد نیاز است.

نکته بعد؛ آیا یک محفظه فریزر می‌خواهید، و اینکه دوست دارید این محفظه در کجا قرار بگیرد. شاید کاربران قسمت پایین و یا بالا را انتخاب کنند، شاید هم شما به یک یخچال و یک فریزر مستقل و جدا از هم نیاز دارید، کاربران باید توجه کنند که انتخاب این نوع از یخچال و فریزر هزینه‌ ها را کمتر می‌کند، در حالیکه تنوع مدل‌های کمتری را تجربه خواهند کرد.

و به عنوان نکته آخر، کاربران باید توجه داشته باشند، هر استایلی از یخچال و فریزر دارای راحتی مخصوص به خود است.


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 51 = 55