کم نور شدن صفحه ی تلویزیون

0 1,388

دلیل کم نور شدن صفحه ی تلویزیون چیست ؟

کم نور شدن صفحه ی تلویزیون برای همه ی ما مهم می باشد. یکی از دستگاه های پرمصرف هر منزل را می توان تلویزیون نام برد. شاید یکی از دلایل کم نور شدن صفحه همین مصرف زیاد آن باشد. دلیل آن فسفر به کار رفته شده در تلویزیون های LCD ، LED و پلاسما است. استفاده ی مداوم فسفر درون صفحه نمایش را با مشکل رو به رو می کند. یعنی بعد از این مشکل کیفیت و نور صفحه نمایش کاهش می یابد. در ادامه ی مطلب دلایل دیگر و راهکار های تعمیر آن را برای شما توضیح خواهیم داد.

کم نور شدن صفحه ی تلویزیون

رفع مشکل کم نور شدن صفحه ی تلویزیون با تنظیمات روشنایی

مهم ترین کار برای رفع مشکل کم نور شدن صفحه ی تلویزیون بررسی مجدد تنظیمات روشنایی تلویزیون می باشد. در واقع با استفاده از تنظیمات مرتبط با روشنایی شدت سیاهی سطح مشکی رنگ تلویزیون را تنظیم می کنید. اگر برای تاریک کردن تلویزیون از شدت این عامل کم کنید. یعنی رنگ تاریک را افزایش دهید از وضوح و جزییات تصویر کم می کنید. هر زمان که میزان روشنایی را افزایش دهید هم عمق رنگ سیاه را از بین برده و هم آن را به خاکستری تبدیل می نمایید. بنابراین باید تنظیمات روشنایی در حد نرمال قرار داشته باشد.

تنظیمات نور صفحه

بررسی وضعیت تنظیمات بک لایت تلویزیون

شاید تلویزیون شما از تنظیمات جداگانه ای برای تنظیم کردن بک لایت برخوردار باشد . عامل اصلی نمایش تصاویر تلویزیون شما همان بک لایت یا نور پس زمینه است. اگر با این مشکل برخورد کرده اید که تصویر در حدی کم نور شده است که نمی توانید رنگ ها را تشخیص دهید، جهت رفع مشکل کم نور شدن تصویر به بررسی وضعیت بک لایت بپردازید. شاید مقدار روشنایی بک لایت به محیطی که تلویزیون در آن قرار دارد نیز وابسته باشد. یعنی در محیط‌ های روشن، تلویزیون برای نمایش صحیح تصاویر مستلزم نور بیشتری خواهد بود. در حالی که در مکان‌ های تاریک نور کمتری جهت شکل گیری تصاویر با کیفیت احتیاج است. البته لازم به ذکر است که تعیین میزان نور تلویزیون می تواند سلیقه ای هم باشد.

علت روشن نشدن تلویزیون چیست ؟

نور مناسب صفحه تلویزیون

بررسی کابل های تلویزیون

بعضی وقت ها شاید مشکل از خود دستگاه نباشد و تلویزیون شما از مشکل خاصی برخوردار نباشد ، تنها نیاز به یک بررسی مختصری دارد، این بررسی به سلامت کابل های تلویزیون شما مربوط می شود که اکثر کاربران آن را نادیده می گیرند اما سلامت آن برای تلویزیون شما بسیار مهم می باشد، اگر تلویزیون شما چند سالی می باشد که از یک کابل استفاده می کند، پیشنهاد می کنیم وضعیت ساختار کابل های اتصالی دستگاه را در راستای رفع مشکل کم نور شدن تصویر تلویزیون چک کنید.

در این صفحه بیشتر در مورد کابل ها اطلاعات کسب کنید.

تعمیر مشکل کم نور شدن تصویر تلویزیون

در این مقاله این موضوع را متوجه شده اید که مهم ترین و اصلی ترین دلیل کم نور شدن تلویزیون روشن ماندن طولانی دستگاه می باشد. هر تلویزیون دارای فسفری در درون خود می باشد که در اثر استفاده ی چندین ساله از دستگاه دچار افت کیفیت می شود. افت کیفیت فسفر درون تلویزیون امری طبیعی است که دیر یا زود برای هر تلویزیونی رخ می دهد. اما این مسئله را می توان با ایجاد فرصت هایی جهت استراحت ساختار سیستماتیک تلویزیون در برخی از ساعات شبانه روز به تعویق انداخت.

پنل

نتیجه گیری

با این پست کمی از کم نور شدن تلویزیون خود آگاهی پیدا کرده اید. اما تعمیرات آن به راحتی و آسانی نمی باشد. بعد از مواجه شدن با این مشکل اگر نتوانستید کاری انجام دهید با نمایندگی های مجاز تماس بگیرید و از آن ها درخواست کمک کنید.

اگر  تلویزیون شما به هر دلیلی دچار مشکل شده است کافی است با شماره های زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۶۵۵۳۹۳۱۹ ، ۰۲۱-۶۸۲۶۳ ، ۰۹۳۸-۴۷۴۷۸۹۷

برای درخواست تعمیر تلویزیون اینجا کلیک کنید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

89 − = 87