کانال یابی تلویزیون ال جی

طریقه کانال یابی دستی و خودکار تلویزیون ال جی

کانال یابی تلویزیون ال جی و دیگر تلویزیون ها برای همه ی ما واجب می باشد. برای دریافت کانال های دیجیتال در تلویزیون دو روش وجود دارد . می توانیم کانال یابی را به عهده صدا و سیما قرار دهیم یعنی شبکه‌ها را بر مبنای آنچه صدا و سیما ارائه می‌دهد و به همان ترتیب دریافت کنیم که به این روش کانال یابی خودکار می گویند . یا کانال یابی را خودمان انجام دهیم یعنی از روش کانال یابی دستی استفاده کنیم . این روش برای ما بهتر می باشد زیرا شبکه‌ها را مرتب و بدون کانال‌های تکراری دریافت می‌کند. برای انجام کانال‌ یابی به روش دستی لازم است شماره‌ پهنای باند کانال‌ها را داشته باشید. و یا این اعداد را از صدا و سیمای منطقه‌ی خود دریافت کنید.

نکته

در صورتی که شماره‌ی پهنای باند کانال‌ها را ندارید، کانال یابی خودکار انجام دهید.

کانال یابی خودکار

کانال یابی خودکار تلویزیون بسیار روشی ساده برای پیدا کردن کانال های تلویزیون شما می باشد . شما برای این کار تنها لازم است از طریق منو به قسمت راه اندازی و یا Programmes مراجعه کنید و پس از ورود به این قسمت کانال یابی خودکار را انتخاب کنید. سپس اجازه دهید کانال یابی ۱۰۰% انجام شود تا تمامی شبکه‌های دیجیتال را داشته باشید.

کانال یابی خودکار تلویزیون

کانال یابی دستی

برای پیدا کردن کانال ها به صورت دستی وارد قسمت کانال یابی دستی می شویم . سپس عدد مربوط به پهنای باند کانال را در قسمت VHF/UHF CH وارد می کنیم . پس از آن، گزینه‌ی افزودن Add، یا به روزرسانی  Update را انتخاب می کنیم با هر یک از کدها، تعدادی از شبکه‌ها دریافت می‌شود. این کدها برای استان تهران عدد ۳۷، ۴۳ و ۳۴ است. برای استان البرز نیز این عددها ۲۹، ۳۵ و ۲۳ است. برای دریافت کانال‌ها با شماره گذاری مرتب، اعداد را با همین ترتیب وارد کنید.

کانال یابی دستی تلویزیون

نکته

اگر کدها را ندارید و قصد این را دارید که کانال یابی دستی انجام دهید باید کدها را از مرکز صدا و سیمای شهر خود دریافت کنید و کانال یابی انجام دهید

توجه به آنتن تلویزیون

در مقاله ای برای شما مفصل درباره ی آنتن صحبت کرده ایم . آنتن دستگاهی بسیار مهم در کانال یابی می باشد بخاطر همین لازم است توجه ویژه ای به آن داشته باشید . ممکن است با شرایطی مواجه شوید که گزینه‌ی افزودن یا به روزرسانی تلویزیون قابل انتخاب نباشد و دستگاه پیغام بدون سیگنال برای شما ظاهر کند . این پیغام به شما اطلاع می دهد که چند جای دستگاه شما مشکل دارد ۱- آنتن ۲- پورت آنتن و تلویزیون ۳- کابل آنتن ۴- زاویه قرار گیری آنتن . پس باید حواستان را جمع  کنید.

دلایل تلویزیون های بدون سیگنال

کلام آخر

در کانال یابی تلویزیون ال جی و یا دیگر شرکت ها شاید تمامی راه های درست را طی کرده باشید اما باز هم با مشکل رو به رو شوید. این مشکل ها می تواند دلایل مختلفی داشته باشد . یعنی امکان خرابی سخت افزار تلویزیون نیز وجود دارد . در این صورت می توانید با ما تماس بگیرید و از مشکل تلویزیون خود با خبر شوید.

اگر  تلویزیون شما به هر دلیلی دچار مشکل شده است کافی است با شماره های زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۶۵۵۳۹۳۱۹ ، ۰۲۱-۶۸۲۶۳ ، ۰۹۳۸-۴۷۴۷۸۹۷

برای درخواست تعمیر تلویزیون اینجا کلیک کنید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 77 = 85