مشکلات سینما خانگی

Home theater problems

بعضی از مشکلات سینما خانگی ال جی

مشکلات سینما خانگی یکی از مشکلاتی است که اکثر شما دوستان آن را به ما سپرده اید اما شاید خود شما بتوانید آن را تعمیر کنید، امروزه یکی از دستگاه های هوشمندی که طرفدار های زیادی دارد همان سینما خانگی منزل شما می باشد که دلیل آن هم با خرید سینما خانگی ، سینما را به منزل خود می آورید.

اجزای تشکیل دهنده این سیستم شامل یک دستگاه DVD پلیر و حدود شش اسپیکر شامل لفت فرونت، رایت فرونت، مفت پیر، رایت پیر، ساب وافر و سنتر می باشد. البته بعضی از آن ها می توانند از تعداد کمتر یا بیشتر این اجزا برخوردار باشند . ال جی یکی از کمپانی های فعال در زمینه تولید سینمای خانگی در جهان می باشد و مشتریان آن رضایت کافی نسبت به خرید محصولات این شرکت را دارند با این حال همانند دیگر لوازم الکترونیکی، سینما خانگی نیز از ایراد و خرابی مصون نیست. در این پست از مشکلات و رفع آن مطلع شوید.

عیب یابی در سینما خانگی

یکی از مهم ترین کارها در تعمیر همان عیب یابی دستگاه می باشد . با عیب یابی دیگر در تعمیر خطایی صورت نمی گیرد ،به عبارت دقیق تر برخی از مشکلات ممکن است از خرابی چند قطعه نشأت گرفته باشند. در این صورت نمی توان همه قطعات را تعویض کرد تا مشکل برطرف شود بلکه از طریق عیب یابی دستگاه، تنها قطعه ای که باعث بروز مشکل شده است تعمیر یا تعویض می شود.

عیب یابی در سینما خانگی

مشکلاتی هست که می توان با عیب یابی دقیق تر هزینه های اضافی را برای شما عزیزان حذف کرد مثال  قطع شدن صدا، تصویر نداشتن، همخوانی نداشتن صدا و تصویر، روشن نشدن دستگاه و سیاه و سفید شدن تصویر سینمای خانگی ال جی برای عیب یابی بهتر ، بهتر است دستگاه خود را به نمایندگی های مجاز ال جی بسپارید .

تعمیر درب سینما خانگی

مشکلاتی که برای آن زیاد به ما مراجعه می کنید همان خرابی درب سینما خانگی می باشد . دو مشکل مانند باز نشدن درب یا بسته نشدن درب مشکل اساسی در این زمینه می باشد .

باز و بسته شدن درب سینما خانگی به این صورت می باشد ، وقتی فرمان باز شدن درب DVD به دستگاه داده می شود مدار سیستم کنترل این فرمان را شناسایی و سیگنالی به IC LOADING ارسال می شود با این کار، موتور، که وظیفه داخل و خارج کردن سینی دیسک را به عهده دارد شروع به کار می کند و درب دستگاه را باز می کند. بنابراین هرگونه اختلال در این فرآیند باعث بروز مشکل در دستگاه می شود و امکان باز و بسته شدن درب را سخت یا غیرممکن می کند. برای رفع این مشکل، مواردی مانند موتور و اتصالات موتور درب، قر قره ها، آی سی درب و غیره بررسی می شوند.

تعمیر درب سینما خانگی

مشکلات صدای سینما

مشکل صدای سینما خانگی یک مشکل اساسی برای شما می باشد و این خرابی شامل قطع شدن صدا، ضعیف شدن آن یا خروج صدای نامطلوب و بی کیفیت است ، این مشکلات می تواند از دی وی دی پلیر، اتصالات و اسپیکرها باشد  بنابراین خرابی در بخش مین برد دستگاه، خرابی ساب وافر و سنتر، خرابی اسپیکرها و قطع شدن اتصالات از جمله دلایل بروز مشکل در صدای دستگاه هستند.

در صورت مشکل در قسمت صدای سینما خانگی بهتر است اول تنظیمات دستگاه را بررسی کنید و بعد از اتصالات آن به درستی برخوردار شوید اگر همچنان مشکل بر طرف نشد باید با تکنسین های مجاز تماس بگیرید تا شما را در تعمیر دستگاه یاری کنند .

تعمیر پاور سینما خانگی

پاور همان منبع تغذیه دستگاه های الکترونیکی می باشد که وظیفه ی آن تامین انرژی و جریان الکترونیک در دستگاه می باشد . این بخش از دستگاه، برق ۲۲۰ ولت را به جریان مورد نیاز برای قطعات تبدیل می کند. بنابراین کنترل و مدیریت جریان الکتریکی دستگاه از مهمترین وظایف پاور سینمای خانگی LG محسوب می شود.

پس اگر در پاور مشکلی به وجود آید ممکن است کل دستگاه با اختلال مواجه شود و یا بخش هایی از دستگاه به درستی عمل نکنند ، مشکلاتی مانند روشن نشدن دستگاه یا خاموش شدن آن پس از چند دقیقه کارایی ، مهم ترین نشانه خرابی برد پاور می باشد ، یکی از نکته های مهمی که باید بدانید این است که در همه حالات تعمیر برد پاور امان پذیر نیست و برای کارایی بهتر دستگاه و حفظ کیفیت آن ، برد پاور را تعویض می کنند.

تعمیر پاور سینما خانگی

تعمیر مین برد سینما خانگی

در متن بالا از مشکلاتی که بیشتر در سینما خانگی به وجود می آید صحبت کردیم در این قسمت از مین برد برای شما می گوییم قسمتی که کمتر دچار مشکل می شود اما به هر حال این قسمت هم دچار مشکل می شود . نوسان برق و کارکرد بالای دستگاه، بیشترین تأثیر را بر خرابی مین برد سینما خانگی می گذارند این قسمت نسبت به قطعات دیگر جریان محدود تری تحمل می کنند به همین دلیل کمتر دچار مشکل می شوند ، قطعاتی مانند خازن های الکترولیت و آی سی های مختلف در برد مین وجود دارند و وظیفه ی آن دسترورات مربوط به هر بخش را به آنان منتقل می کنند .

مشکلاتی مانند روشن نشدن دستگاه، صدا نداشتن، تصویر نداشتن، ایجاد حالت please wait و خروج بوی سوختگی از دستگاه، مهمترین نشانه های خرابی در مین برد دستگاه می باشند.اگر درصد خرابی زیاد نباشد مین برد قابل تعمیر می باشد اما اگر برد سوخته یا شکسته شده باشد راهی برای تعمیر وجود ندارد و آن را تعویض می کنند .

برای یادگیری چیدمان مناسب سینما خانگی به این صفحه مراجعه کنید

نتیجه گیری

تا به اینجا کار از مشکلات و تعمیرات سینما خانگی اطلاعات لازم به دست آوردید ، اما متوجه شده اید اگر عیب یابی درست انجام نشود امکان دارد هزینه های اضافی برای شما به وجود آید ، عیب یابی دقیق و تعمیرات درست کار یک متخصص می باشد ، پس بهتر است در صورتی که برای سینما خانگی شما مشکلی پیش آمد آن را به تکنسین های مجاز بسپارید .

اگر مشکلی برای سینما خانگی شما پیش آمد کافی است با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۶۵۵۳۹۳۱۹ ، ۰۲۱-۶۸۲۶۳ ، ۰۹۳۸-۴۷۴۷۸۹۷

برای درخواست تعمیر سینما خانگی اینجا کلیک کنید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 31 = 39