علت پاک شدن کانال های تلویزیون ال جی چیست؟

0 4,093

علت پاک شدن کانال های تلویزیون ال جی چیست؟

علت پاک شدن کانال های تلویزیون ال جی دلایل مختلفی دارد که خیلی از شما عزیزان سوالی که از ما داشته اید و با این مشکلات رو به رو شده اید اینگونه بود، علت پاک شدن کانال های تلویزیون ال جی چیست؟ یا علت پاک شدن حافظه ی تلویزیون ال جی چیست ؟ و چرا تنظیمات آن به حالت کارخانه باز می گردد ؟ این مشکلات نشان دهنده ی آن می باشد که یکی از قطعات اصلی تلویزیون شما به مشکلی برخورد کرده است ، قطعه ای که می تواند حافظه ی تلویزیون را در خود جای دهد همان مین برد تلویزیون می باشد و وقتی با این مشکلات برخورد می کند نشان دهنده ی آن است که به تعمیرات اصلی نیاز دارد و تلویزیون شما بدون این قطعه کاربردی نخواهد داشت ، در ادامه با ما همراه باشید تا از مشکلات آن جلوگیری کرده و بیشتر با آن آشنا شوید.

تعمیر تلویزیون

خرابی مین برد ؛ دلیل اصلی پاک شدن کانال های تلویزیون ال جی

مین برد تلویزیون همان برد اصلی تلویزیون یا (مادربرد) نام دارد که دو نقش بسیار مهم بر عهده ی آن می باشد ، در سخن اول باید گفت که نقش و مسئولیت تمامی دستگاه را مین برد تعیین می کند ، اینگونه باید به شما اعلام  کرد که در واقع هر درخواستی از تلویزیون خود دارید به عنوان مثال از روشن کردن تلویزیون ، بازدید از کانال ها و … اول از همه به مین برد ارسال می شود ، مین برد وظیفه و کار هر یک از قطعات تلویزیون را تعیین می‌ کند ، و کاربرد دیگر مین برد را می توانیم اینگونه برای شما بگوییم ارتباط بین تمامی بخش های تلویزیون بر عهده ی آن می باشد. و در آخر بهتر است به شما اینگونه گفت اگر مشکلی برای مین برد تلویزیون شما به وجود آید دیگر تلویزیون شما بلااستفاده می شود.

تعمیر لوازم صوتی تصویری

سایر علائم خراب شدن مین برد تلویزیون چیست ؟

شاید تا به این قسمت از مقاله، مین برد را حافظه ی تلویزیون در ذهن خود تصور کرده باشید اما اینگونه نیست ، اگر مقاله های دیگر این سایت را مطالعه کرده باشید متوجه آن می شوید که با خراب شدن مین برد تلویزیون این مشکلات می تواند بر روی دستگاه ایجاد شود :

  • روشن نشدن تلویزیون
  • خاموش شدن ناگهانی تلویزیون
  • روشن و خاموش شدن تلویزیون
  • قطع تصویر تلویزیون
  • ایجاد خطوط رنگی عمودی روی تصویر تلویزیون
  • و ….

با مشاهده ی هر یک از این مشکلات بالا، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۶۵۵۳۹۳۱۹ ، ۰۲۱-۶۸۲۶۳ ، ۰۹۳۸-۴۷۴۷۸۹۷

برای درخواست تعمیر تلویزیون اینجا کلیک کنید!

عوامل خراب شدن مین برد چیست ؟

با مین برد و مشکلات بعد از خراب شدن آن آشنا شده اید، اما بهتر است عوامل این مشکلات را بدانید و از آن جلوگیری کنید ، که ۳ عامل باعث بروز این مشکلات می شوند : ۱- وارد کردن ضربه به تلویزیون ۲- نفود کردن آب و رطوبت در تلویزیون ۳- نوسان برق در آن

برای شما ۳ عامل را مثال زده ایم که باعث ایجاد خرابی مین برد می شود ، اما یکی از عوامل که (نوسان برق) است مهم ترین عاملی می باشد که اکثر اوقات به خرابی مین برد تلویزیون یا حتی سوختن آن می ‌انجامد.

نکته : برق مورد نیاز تلویزیون را منبع تغذیه یا (برد پاور) تامین می کند ، اما منبع تغذیه برق تلویزیون را از طریق مین برد به تمامی قطعات این دستگاه می‌رساند ، حال اگر برق دچار نوسان شود هم منبع تغذیه و هم مین دچار مشکل می شوند.

تلویزیون ال جی

چگونه باید از خراب شدن مین برد تلویزیون جلوگیری کنیم ؟

به شما فقط چندین عامل جزئی را گفته ایم که دچار خراب شدن مین برد تلویزیون می شود که به راحتی می توانید از آن جلوگیری کنید ، به عنوان مثال از وارد کردن ضربه به تلویزیون خودداری کنید و یا از نفوذ رطوبت به تلویزیون جلوگیری کنید ، حال یک راه ساده که می تواند تلویزیون شما را از نوسانات برق در امان نگه دارد همان محافظ برق می باشد ، محافظ برق می‎تواند نوسان برق را مهار کرده و مانع از بروز نوسان برق در تلویزیون شود. و همان گونه که به شما اعلام کرده ایم با در امان نگه داشتن تلویزیون از نوسان برق، هم منبع تغذیه (برد پاور) و هم مین برد در سلامت کامل خواهند ماند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

78 − = 72