ضبط برنالمه در تلویزیون

انواع روش های ضیط برنامه تلویزیون ال جی

Recording sign icon. Red logo camera video recording symbol, rec icon.

روش های ضبط برنامه در تلویزیون های ال جی

ضبط برنالمه در تلویزیون می تواند برای شما جالب و کارایی داشته باشد ، امروزه تکنولورژی روز به روز در حال پیشرفت می باشد تا انسان ها در آرامش بیشتری زندگی کنند ، یکی از آن دستگاه های نسل جدید همان تلویزیون شما می باشد که روز به روز از قابلیت های بیشتری برخوردار می شود ،یکی از آن قابلیت ها ضبط برنالمه در تلویزیون می باشد ، شاید خیلی از مواقع شما دوست داشته اید برنامه ی در حال پخش را ضبط کنید اما تلویزیون این اجازه را به شما نمی داد حال با تلویزیون های نسل جدید راحت می توانید برنامه های دلخواه خود را با روش های مختلف ضبط و تماشا کنید . با ما همراه باشید

ضبط در تلویزیون ال جی

نکته

۱- برای ضبط برنامه لازم است فلش مموری یا هارد اکسترنال به تلویزیون متصل کنید قبل از این کار حتما از حافظه داخلی خود بک آپ بگیرید زیرا ممکن است فرمت شود.

۲-بعضی از برنامه هایی که ضبط کرده اید فقط در تلویزیون شما قابل پخش می باشند در کامپیوتر قابل تماشا نیستند.

ضبط بر روی فلش مموری

پس از اتصال فلش مموری یا هارد اکسترنال به پورت USB تلویزیون دکمه ی Record موجود بر روی ریموت کنترل را بزنید تا ضبط شروع شود. برای متوقف کردن ضبط دکمه ی Stop موجود بر روی ریموت کنترل را فشار دهید.

ضبط برنامه در تلویزیون با ضبط فوری Instant Recording

برای ضبط برنالمه در تلویزیون یا ضبط فوری برنامه ای که در حال تماشای آن هستید ابتدا دکمه ی OK موجود بر روی ریموت کنترل را بزنید. لیستی ظاهر خواهد شد و از داخل آن لیست گزینه ی ضبط را انتخاب کنید.

در زمان ضبط دکمه ی ضبط تبدیل به دکمه ی توقف ضبط یا Stop Recordig می شود که می توانید برای متوقف کردن ضبط از آن استفاده کنید.

  1. به دلیل قوانین کپی رایت ممکن است فیلم یا برنامه ضبط شده قابلیت پخش در رایانه شخصی و یا سایر تلویزیون ها را نداشته باشد.
  2. در صورت تعویض مدار ویدیویی تلویزیون برنامه یا فیلم ضبط شده قابل پخش نخواهد بود.
  3. قبل از شروع ضبط برنامه می توانید مدت زمان ضبط را نیز تنظیم کنید.
  4. ظرفیت دستگاه ذخیره زمان ضبط را تعیین می کند.
  5. در صورت اتصال چندین دستگاه حافظه USB تلویزیون به صورت خودکار آخرین دستگاه متصل شده را برای ضبط انتخاب خواهد کرد.
  6. در صورت عدم اتصال دستگاه ذخیره USB برنامه در حافظه ی داخلی ذخیره خواهد شد. اگر می خواهید برنامه های بیشتری ذخیره کنید نیاز به یک دستگاه ذخیره USB دارید.
  7. در هنگام ضبط، زدن دکمه ی OK منجر به نشان دادن اطلاعات مربوط به ضبط خواهد شد.
  8. لازم به ذکر است که عملکرد دکمه ی OK ممکن است بسته به کشور متفاوت باشد.
  9. در هنگام ضبط کابل USB را جدا نکنید.
  10. در صورت خاموش کردن LED در هنگام ضبط محتوای ضبط شده ذخیره نخواهد شد. برای خاموش کردن تلویزیون ابتدا باید ضبط را متوقف کنید و بررسی کنید که برنامه ضبط شده یا خیر سپس تلویزیون را خاموش کنید.
  11. برای توقف ضبط دکمه ی Stop Recordig موجود در نوار پیشرفت را بزنید.

ضبط زمان بندی شده Scheduling Recording

این عملکرد برای زمانی می باشد که شما منزل نیستید می توانید تاریخ و ساعت برای ضبط برنامه در تلویزیون را مشخص کنید تا تلویزیونتان در آن لحظه برنامه ای که مشخص کرده اید را ضبط کند . ابتدا دکمه ی Home را فشار دهید. سپس در سمت پایین Launcher بر روی Home-Right کلیک کنید. شما می توانید برای برنامه ریزی ضبط از برنامه ی Time Machine استفاده کنید . زمانی که ضبط برنامه تنظیم می کنید این نکته را بدانید حداقل زمان ذخیره برنامه باید ۲ دقیقه باشد.

هنگام استفاده از برنامه Time Machine برای برنامه‌ریزی ضبط‌ها ، فقط گزینه Manual Scheduling در دسترس است. برای بررسی اطلاعات برنامه و برنامه ریزی ضبط ، راهنمای برنامه الکترونیکی تلویزیون را انتخاب کنید.

ضبط زمان بندی شده

ضبط یک سری Recording A Series

این عملکرد را زمانی می توانید استفاده کنید ، برنامه ای که در حال پخش می باشد اطلاعاتش در پنجره ی مشخصات برنامه وجود داشته باشد . این قابلیت در همه ی مدل ها و کشور ها وجود ندارد .  این عملکرد به منظور ضبط خودکار هر قسمت از برنامه ایست که انتخاب می کنید.

اگر اطلاعات برنامه می‌گوید که این برنامه بخشی از یک سری است، می‌توانید برنامه ضبط سری را با استفاده از ضبط فوری در راهنمای تلویزیون ، هنگام تماشای تلویزیون یا در حالی که ضبط با برنامه ریزی در حال انجام است، تنظیم کنید.

با انتخاب گزینه ی Time Machine Series Recorded می توانید سری های ضبط شده را مشاهده کنید.

منطقه و وضعیت شبکه ی خود را برای استفاده از این عملکردها چک کنید.

تماشا و ضبط Record And Watch

شاید بعضی از زمان ها همزمان دو برنامه ای که دوست داشته اید در حال پخش بوده اند و شما فقط توانسته اید یکی از آن ها را مشاهده کنید اما این مشکل هم برای شما حل شد دیگر نگران تداخل برنامه ها نباشید ، با ویژگی ضبط و تماشا می توانید یکی از آنها را ضبط و دیگری را مشاهده کنید ، البته این ویژگی در بعضی از مدل ها وجود دارد .

یکی از نکته ها این است که این ویژگی فقط برای پخش دیجیتال اعمال می شود.

این ویژگی می‌تواند حتی هنگام تماشای محتوا از یک دستگاه خارجی یا در حین استفاده از عملکرد هوشمند تلویزیون نیز استفاده شود.

شما نمی‌توانید همزمان برنامه‌های آنالوگ را تماشا و ضبط کنید. اگر برنامه را هنگام ضبط به برنامه آنالوگ تغییر دهید ، به طور خودکار به پخش دیجیتالی تغییر خواهد کرد.

هنگام ضبط به موارد زیر توجه کنید:

  1. در حین انجام ضبط برنالمه در تلویزیون ممکن است برخی عملکردهای تلویزیون در دسترس نباشند.
  2. گزینه ها بسته به مدل تلویزیون متفاوت هستند.
  3. برنامه هایی که به کامپوننت و HDMI متصل هستند در هنگام ضبط از طریق ورودی ضبط نمی شوند.
  4. محتوایی که توسط تلویزیون ضبط شده است ممکن است به دلیل قوانین کپی رایت قابل پخش در رایانه های شخصی نباشد.
  5. در صورت معیوب بودن دستگاه USB عملکرد Time Machine به طور عادی کار نمی کند.
  6. در هنگام استفاده از کابل فرعی یا HUB USB ممکن است دستگاه USB عملکرد درستی نداشته باشد.
  7. در صورتیکه فضای ذخیره سازی کافی نباشد ضبط متوقف خواهد شد. توصیه می شود از دستگاهی با فضای ذخیره سازی کافی استفاده کنید.

اگر  تلویزیون شما به هر دلیلی دچار مشکل شده است کافی است با شماره های زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۶۵۵۳۹۳۱۹ ، ۰۲۱-۶۸۲۶۳ ، ۰۹۳۸-۴۷۴۷۸۹۷

برای درخواست تعمیر تلویزیون اینجا کلیک کنید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 3 =