دلیل صدا دادن یخچال

The reason for calling the refrigerator

علت صدا دادن یخچال از زبان تعمیر کار

دلیل صدا دادن یخچال می تواند برای اکثر ما سوالی باشد که دوست داریم از آن با خبر باشیم، شاید تا به حال یخچال فریزر شما سرو صدایی ایجاد کرده باشد و موجب آزار و اذیت شما شده باشد اما دلیل صدا دادن یخچال فریزر خود را نمی دانید ، آیا می خواهید بدانید که می توانید خودتان این صداها را رفع کنید یا باید تعمیرکار دست به کار شود ؟ اگر این سوال برای شما مهم است این مقاله را تا آخر بخوانید .

علت صدا دادن یخچال

اگر دلیل صدا دادن یخچال فریزر شما با علائمی مانند خنک نشدن غذاها، کار نکردن یخ ساز یا ایجاد گرمای زیاد در بخش زیرین یخچال مواجه است، بهتر است همین حالا با یک تعمیرکار تماس بگیرید. اما اگر بتوانید تعیین کنید که این سر و صدا از کجا می آید (به عنوان مثال، از کمپرسور) و چند مرتبه این مشکل بروز می کند، ممکن است خودتان بتوانید مشکل یخچال را تشخیص دهید و آن را بر طرف کنید.

سر و صدای یخچال از قسمت پایین می آید

متخصصانی که ما با آنها مشاوره کردیم بیان می کنند که اگر صدای یخچال از قسمت پایین به گوش شنیده می شود، به احتمال زیاد، مشکل از مخزن تخلیه است. یک راه حل ساده برای این مشکل این است که مطمئن شوید مخزن تخلیه در جای درست خود قرار گرفته است و سینی تخلیه زیر یخچال و در فاصله تقریبا ۳ سانت از کف قرار دارد.

سر و صدای یخچال از پشت می آید

سر و صداهایی که از پشت یخچال می آید احتمالا به فن کندانسور یا کمپرسور بر می گردد. مشاورین ما توصیه می کنند که اگر تشخیص دادید که سر و صدا از فن کندانسور ناشی می شود، سعی کنید گرد و غبارها و کثیفی هایی که بین پره ها جمع شده اند را با یک برس نرم تمیز کنید. البته حتما یخچال خود را قبل از تمیز کردن کندانسور یا کمپرسور و یا هر گونه تلاش برای تعمیر از برق جدا کنید.

سر و صدای یخچال از داخل می آید

صداهایی که از داخل یخچال شنیده می شوند معمولا شما را به سمت فن جریان هوا سوق می دهد. فن گردش هوا درست در پشت پنل دسترسی واقع در پشت یخچال نصب شده است. شما می توانید با فشار دادن سوئیچ چراغ در فریزر، این مشکل را ایجاد کنید. اگر فن گردش هوا مقصر باشد، سر و صدای داخل یخچال بلندتر می شود.

موتورهای فن در یخچال ها می توانند به علت های مختلفی خراب شوند، اما یکی از متداولترین این علت ها ورود حیوانات موذی است که در داخل فن می میرند. ممکن است هیچ صدایی نشنوید، چون مانع از کار کردن فن یخچال می شود. همچنین ممکن است هوای گرم در داخل یخچال احساس شود. مشاورین ما می گویند که تنها راه حل این مشکل تعویض فن پر سر و صدای یخچال است.

اگر یخچال شما صدای جیر جیر می دهد

از یخچال شما صدایی شبیه به پرنده پر سر و صدا به گوش می رسد ، یکی از دلایل این خرابی می تواند فن اواپوراتور یخچال شما باشد یا صدای لرزش یخچال است. اگر فن اواپراتور خراب شده باشد فریزر به اندازه کافی خنک نمی کند.

با برداشتن محتویات فریزر و بررسی پنل قسمت پشت فریزر می توانید به فن اواپراتور دسترسی پیدا کنید. برای باز کردن این پنل شما به پیچ گوشتی نیاز دارید. بررسی کنید که آیا تیغه ها با چرخاندن به درستی کار می کنند یا خیر و تمام اجزای آن را برای علائم فرسودگی و سایش بررسی کنید. اگر تیغه ها به طور آزادانه حرکت نکنند یا علائم آسیب یا خوردگی روی سیم ها یا کانکتورها وجود داشته باشد، ممکن است نیاز باشد این قطعات یخچال را عوض کنید.

صدای وزوز یخچال

اگر به نظر می رسد که یخچال شما صدای وزوز می دهد، احتمالا نیاز است که لامپ یخچال خود را عوض کنید و یا اینکه می توانید با تعمیرکار یخچال تماس حاصل کنید.

صدای یخچال همراه با گرم شدن

اگر یخچال شما دارای سر و صدا است و هوای آن گرم است، یا کندانسور خراب شده است و یا اینکه موتور فن به درستی کار نمی کند. فن احتمالا خیلی گرم است و یا خیلی سخت کار می کند.

سر و صدای یخچال از قسمت یخ ساز

اگر صدا دادن یخچال از قسمت یخ ساز بود به این معنا می تواند باشد که دریچه خط آب شل شده و یا به منبع آب وصل نشده است. اگر به تازگی یخچال خود را جابجا کرده اید، دلیل آن این است اتصال نامناسب می تواند مانع از تولید یخ توسط یخ ساز شود.

صدای کلیک یخچال

این صدا به کنترل دیفراست یخچال بر می گردد و در برخی از یخچال های ترموستاتی شنیده می شود. این صدا طبیعی است و نیاز به نگرانی نیست.

صدای خرخر یخچال

این مشکل می تواند به علت فرسوده شدن لوله ها، رسوب کردن و یا فرسایش موتور وجود آمده باشد و یا اینکه برد در داخل لوله ها جریان پیدا کرده باشد و سر و صدای یخچال را به وجود آورده باشد.

صدای تق تق یخچال

جدا شدن لوله ها از قسمت داخلی یخچال، جنس نامناسب لوله ها باعث ایجاد صدای تق تق یخچال می شود. این صدا به خاطر انقباض و انبساط لوله ها ایجاد می شود.

صدای چکه آب یخچال

وقتی که آب در سینی تخلیه ریخته می شود این صدا را ایجاد می کند که طبیعی است و جای نگرانی نیست.

نتیجه گیری

به خاطر داشته باشید که هر صدایی که می شنوید نشان می دهد که بخشی از یخچال فریزر شما با مشکل مواجه شده است، اما گاهی هم مسائلی مانند تراز نبودن یخچال می تواند علت سر و صدای یخچال باشد چونکه در نحوه عملیات بخش هایی مانند کمپرسور که در داخل لوله های خود دارای مایع مبرد است اختلال ایجاد می کند. یکی دیگر از علت های سر و صدای یخچال ناشی از برفک است که برای حل این مشکل کافیست یخچال خود را به روشی ایمن تمیز کنید. به عنوان یک قاعده کلی، یخچال فریزر قدیمی نسبت به یخچال های مدرن سر و صدای بیشتری ایجاد می کند.

دمای مناسب یخچال خود را از این صفحه یاد بگیرید و تنظیم کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 3 =