امکانات تلویزیون ایده آل چیست؟

تلویزیون ایده آل چه نوع قابلیت های دارد

چگونه میتوانید تلویزیون ایده آل انتخاب کنید؟

در زمان خرید تلویزیون با تعداد زیادی اصطلاحات رو برو خواهید شد که در نگاه اول برای شما گنگ و نا مفهوم است. اما فقط کافیست بدانید کدام یک از ویژگی های تلویزیون برایتان مهم است تا بتوانید به راحتی تلویزیون ایده آل خود را انتخاب کنید

به عنوان مثال :

بهترین اندازه صفحه نمایش و فاصله دید با تلویزیون برای اتاق شما چیست؟
کدام وضوح صفحه را میپسندید ۱۰۸۰p HD یا ۴K Ultra HD؟
کدام فن آوری صفحه نمایش برایتان مهم است LED-LCD یا OLED ؟

 تقریبا تمام تلویزیون های ۴K فعلی با محتوای HDR ( از طریق تغییر نور و میزان روشنایی و تاریکی تصویر، خروجی بهتری را پیش روی کاربر قرار میدهد. ) پیشرفته سازگار است، اما بسیاری نمی توانند پتانسیل کامل کنتراست (تفاوت درخشندگی رنگ در اشیاست) و گستره رنگ HDR را نمایش دهند.
اصولا تلاش برای محدود کردن انتخاب نهایی برای خرید یک تلویزیون دشوار است، زیرا معنی تلویریون ایده آل از نظر افراد مختلف متفاوت میباشد .اما ما به شما کمک خواهیم کرد تلویزیون ایده آل خود را پیدا کنید .

شروع با شما… و اتاق شما

اصولا چه برنامه ای را تماشا میکنید ؟
چه زمانی را به تماشای فیلم میپردازید؟
اتاق شما چه قدر بزرگ است ؟
فاصله دید شما با تلویزیون شما چقدر میباشد؟
آیا مبلمان و طرح اتاق شما قابل تعییر است ؟
وضعیت روشنایی  اتاق شما چطور است؟

پاسخ دادن به این سوالات، شما را به یک تلویزیون بزرگ نزدیک تر خواهد کرد و نگاه شما را به یک تلویزیون ایده آل روشن تر میکند.

سایز تلویزیون و فاصله دید شما با آن

براساس محیطی که شما تلویزیون خود را در آن قرار میدهید، باید سایز آن را انتخاب کنید چون فاصله دید شما  نسبت به تلویزیون  خیلی مهم است و یکی از اشتباهات رایج خریداران انتخاب تلویزیون بسیار بزرگ در فضای بسیار کوچک میباشد .
برای اندازه صفحه نمایش و توصیه های فاصله دید شما نسبت با آن ، نکاتی مفید گفته شده است که میتوانید در مقاله زیر مشاهده کنید.

سایز مناسب تلویزیون خانه شما

عوامل کیفیت و وضوح تصویر در تلویزیون

هنگامی که شما تصمیم به خرید تلویزیون میگیرید،با تمام تکنیک های تبلیغاتی، اصطلاحات بازاریابی و مشخصات بی پایان آن آشنا می شوید. که فقط تعداد انگشت شماری از آن عوامل واقعا مهم هستند و باید آنها را در نظر گرفت .
تفاوت تلویزیون ۱۰۸۰p و ۴K در وضوح تصویر آنها میباشد. هر چه قدر پیکسل های موجود در یک صفحه نمایش بیشتر باشد کیفیت و وضوح تصویر آن تلویزیون بهتر خواهد بود، پس  میتوان گفت تلویزیون ایده آل تلویزیونی است که در آن وضوح تصویر شفاف تر و پیکسل های موجود در آن بیشتر باشد. Ultra HD که معمولا به عنوان ۴K نامیده می شود، تقریبا ۴۰۰۰ پیکسل را به نمایش میگذارد یعنی دقیقا ۴ برابر بیشتر از پیکسل های تلویزیون ۱۰۸۰p است.

کیفیت 4K و Full HD

HDR (دامنه دینامیکی بالا)

HDR یک تکنولوژی پیشرفته در کیفیت تصویر است که تقریبا تمام تلویزیون های ۴K آن را دارا میباشند. مشاهده ویدئوهای با کیفیت در تلویزیون هایی که قابلیت HDR دارند شما را با طیف وسیعی از کنتراست تصویر آشنا میکند. در این تکنولوژی شما تفاوت بین تصاویر تیره و روشن را مشاهده میکنید، و همچنین میتوانید به راحتی رنگ ها را روشن و شفاف تر ببینید.
کیفیت در تصاویر HDR بسیار چشمگیر و قابل توجه است که میتوان گفت یکی از قابیلت های مهم در تلویزیون های ۴K محصوب میشود ،در تلویزیون های ۴K چهار فرمت HDR وجود دارد که دو فرمت  رایج و مهم آن Dolby Vision و HDR10 است. اگرچه تمام تلوزیون های ۴K میتوانند اطلاعات تصویر HDR را تشخیص دهند ولی در بعضی مواقع موفق به نشان دادن اطلاعات درست تصاویر نمی باشند. باید بدانید تلویزیون های OLED در مقابل LCD-LED از مزایای تکنولوژی HDR بیشتری برخوردارند .

آشنایی بیشتر با کیفیت HDR

 تلویزیون های LED-LCD یا OLED؟

اکثرا تلویزیون های LED-LCD را برای خرید انتخاب میکنند ، زیرا مدل های آنها طیف گسترده ای از اندازه و قیمت را پوشش میدهند. اگر کیفیت تصویر اولویت اصلی شما نباشد ،به راحتی میتوانید یک تلویزیون ایده آل که نیازهای شما را برطرف میکند را انتخاب کنید .
ولی اگر کیفیت تصویر برلی شما مهم میباشد پیشنهاد ما به شما مدل OLED است که تصویری شگفت انگیز دارد و همچنین قیمت آن کاهش پیدا کرده است .فناوری صفحه نمایش OLED (نورپردازی ارگانیک) دارای مزایای فراوانی است که ترکیبی از بهترین کیفیت LCD و پلاسما را شامل میشود.OLED  نیازی به نور پس زمینه ندارد. در کنتراست تصویر و دید در محور دوربینی از توانایی های بیش از حدی برخوردار است.

تفاوت LCD-OLED

سرعت صفحه تلویزیون

تلویزیون های ال سی دی و تعداد کمی از تلویزیون های OLED، گاهی اوقات از تاری حرکت رنج می برند. به خصوص زمانی که تصاویر وزرشی و صحنه های فیلم به صورت سریع پخش میشود، تار شدن تصاویر روی صفحه نمایش افزایش پیدا میکند .
افزایش میزان نوردهی روی تلویزیون باعث کاهش تاری حرکت می شود. سرعت نمایش فریم در ویدیو های معمولی ۶۰ فریم در ثانیه است که معمولا به عنوان ۶۰Hz نوشته می شود. با دو برابر شدن سرعت نمایش صفحه به ۱۲۰Hz  میرسد که هر فریم در نیمی از زمان اصلی نمایش داده می شود، و چشمان ما این فریم را سریعتر و به صورت واضح و بدون مشکل می بیند.

 

 

سرعت تصویر تلویزیون ایده آلدر حالی که چیزهایی مانند چشمک زدن نور پس زمینه و انواع پردازش تصویر می تواند تاری را کاهش دهد . ما تلاش می کنیم تا میزان سرعت حرکتی تصاویر را بیشتر کنیم تا تلویزیون ایده آل با کیفیتی را در اختیار شما قرار دهیم .

تلویزیون های OLED دارای تاری حرکتی هستند اما چون صفحه نمایشگر  OLED به طور کلی در ۱۲۰Hz عمل می کند و پیکسل های OLED بسیار سریعتر از پیکسل های LCD خاموش می شود، تاری کمتری نسبت به آن دارد.

چند ویژگی تلویزیون هوشمند

اگر اصطلاح “تلویزیون هوشمند”  شما را جذب میکند پیشنهاد میکنیم آخرین مدل های  آن را بررسی کنید، در سال های اخیر سازندگان تلویزیون توانسته اند از قابلیت های بیشماری  برای جذب مشتری استفاده کنند. آنها قدرت پردازش تصویر و سازگاری با وب را در تلویزیون های جدید تقویت کردند

قابلیت های هوشمند تلویزیون ایده آل

قابلیت داشتن وب، نمایش فیلم، موسیقی و…

میتوان گفت در دنیای امروز تلویزیون از یک بعدی بودنش فاصله گرفته است، در گذشته از تلویزیون فقط برای دیدن فیلم های خانگی استفاده میکردند . ولی اکنون برای گوش دادن موسیقی و دیدن فیلم به صورت آنلاین میتوانید از قابلیت های تلویزیون های هوشمند بهره ببرید و چنین امکاناتی با در نظر گرفتن تصاویری با کیفیت ۴K, HDR آن را به تلویزیون ایده آل تبدیل میکند .
در حقیقت، این خدمات کاربر را بی نیاز از کابل و سرویس ماهواره کرده است بیشتر افراد به راحتی از طریق اینترنت میتوانند نیاز های خود را برطرف کنند.

تجهیزان استاندارد WIFI در تلویزیون

تقریبا همه تلویزیون های امروز دارای قابلیت Wi-Fi هستند ، داشتن چنین امکاناتی مزایای بسیار خوبی به همرا دارد که یکی از مهمترین آنها ساده سازی در اتصالات به تلویزیون است. با استفاده از Wi-Fi لازم نیست نگران اجرا نشدن کابل اینترنتی باشید . همچنین به وسیله Wi-Fi شما به راحتی میتوانید تلویزیون ایده آل خود را به گوشی های هوشمند وصل کنید و با استفاده از گوشی های هوشمند خود دوربین آن را به تلویزیون وصل کنید .

از آنجا که دستورات از طریق Wi-Fi ارسال میشود لازم نیست دقیقا کنار تلویزیون خود قرار بگرید، شما میتوانید از راه دور هم تلویزیون خود را کنترل کنید . تلویزیون های امروزه از سیستم عامل Android و Apple پشتیبانی میکنند. داشتن یک اتصال سریع به اینترنت می تواند کیفیت تصویر فیلم در حال پخش را بالا ببرد.

کنترل تلویزیون های هوشمند

بسیاری از تلویزیون های معمولی و حتی تلویزیون های ایده آل شما در سطح ابتدایی همچنان از کنترل های معمولی که از کلید های ترکیبی ساخته شده استفاده میکنند . اما کنترل های جدید، مانند پد لمسی یا ماوس بیسیم با لپ تاپ کار می کنند و صدا را از راه دور بوسیله یک میکروفون داخلی کنترل کرده و به راحتی میتوانید برای استفاده از برنامه اینترنت، مرورگر وب و شبکه خانگی از آن استفاده کنید

تفاوت کنترل جادویی ال جی با کنترل معمولی

اگر  تلویزیون شما به هر دلیلی دچار مشکل شده است کافی است با شماره های زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۶۵۵۳۹۳۱۹ ، ۰۲۱-۶۸۲۶۳ ، ۰۹۳۸-۴۷۴۷۸۹۷

برای درخواست تعمیر تلویزیون اینجا کلیک کنید!

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

69 − = 63