اتصال گوشی به تلویزیون

Connect the phone to the TV

0 1,446

روش های اتصال تلفن همراه به تلویزیون ال جی

اتصال گوشی به تلویزیون می تواند کاربردی باشد، امروزه در دست اکثر انسان ها تلفن های هوشمند دیده می شود و در منزل همه ی ماها تلویزیون های نسل جدید ، حتما باید راهی برای ارتباط بین این دو دستگاه باشد ، خب همه ی شما می دانید اتصال گوشی به تلویزیون شدنی است اما چگونه کمی برای شما سخت است ، در این مقاله راه های ارتباط بین دو دستگاهی که بسیار در زندگیتان با آن سر و کار دارید را بخوانید.

اتصال تلفن همراه به تلویزیون

اتصال گوشی به تلویزیون با کابل HDMI MHL

اگر تلویزیون یا موبایل شما نسل قدیمی می باشد و قابلیت اتصال را ندارد و می خواهید موبایلتان را به تلویزیون متصل کنید فقط زمانی می توانید که تلویزیون شما پورت HDMI MHL داشته باشد ، در این حالت با تهیه کابل HDMI MHL گوشی خود را به راحتی به تلویزیون متصل کنید و از دیدن تصویر لذت ببرید ، برای مشاهده‌ی تصویر input تلویزیون را بر روی گزینه‌ی HDMI MHL  قرار دهید. کابل HDMI MHL به گوشی‌های دارای پورت Type C نمی‌خورد. توجه داشته باشید اتصال با کابل USB انجام نمی‌شود و پورت USB برای اتصال فلش و هارد است.

اتصال گوشی به تلویزیون با کابل HDMI MHL

اتصال گوشی به تلویزیون از طریق Wi-Fi Direct

یکی از بهترین راه ها برای اتصال موبایل شما به تلویزیون استفاده از Wi-Fi Direct است، این نوع اتصال به شما این امکان را می دهد تا بدون دخالت سیم به تلویزیون متصل شوید و از کیفیت بالای صدا و تصویر آن لذت ببرید ، این قابلیت تقریباً از اوایل دهه ۲۰۰۰ امکان برقراری ارتباطات بی سیم دو سویه‌ی متنوعی را برای کاربران فراهم کرده است. Wi-Fi Direct در واقع دو یا چند دستگاه را بدون داشتن شبکه‌ی متمرکز در مجاورت یکدیگر به هم متصل می‌کند. امروزه بسیاری از برندهای تلفن همراه از جمله سامسونگ، هوآوی و… از این قابلیت برخوردار هستند.

اتصال به تلویزیون از طریق Wi-Fi Direct

در‌حال‌حاضر، بسیاری از دستگاه‌ها از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند؛ دستگاه‌های اندرویدی از نسخه ۲.۳ و دستگاه‌های اپل از iOS 7 به بعد از این قابلیت به‌طور مستقیم پشتیبانی می‌کنند. همچنین بسیاری از ابزار‌های سرگرمی با استفاده از این قابلیت، محتوای خود را از طریق گوشی موبایل منتشر می‌کنند؛ برنامه‌هایی مثل Roku ،Chromecast، Xbox و بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند قابلیت اتصال Wi-Fi Direct را ارائه می‌دهند.

لوازم‌ جانبی بسیاری مثل هدفون‌ها، چاپگر‌های بی‌سیم و حتی صفحه‌کلید‌ها نیز به این قابلیت مجهز شده‌اند و به جای بلوتوث از Wi-Fi Direct استفاده می‌کنند.

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون از طریق Wi-Fi Direct

۱. برای فعالسازی Wi-Fi Direct در تلویزیون به گزینه‌ی Menu رفته، روی گزینه‌ی Network کلیک کنید و در این قسمت گزینه‌ی Wi-Fi Direct را فعال کنید.

۲. Wi-Fi Direct را روی موبایل خود فعال کنید. تلویزیون به طور خودکار لیستی از دستگاه‌های موجود را اسکن کرده و نمایش می‌دهد. همچنین نام تلویزیون روی موبایل شما ظاهر می‌شود.

۳. برای شروع اتصال، نام دستگاه را از لیست انتخاب کنید. اگر درخواست اتصال از طرف تلویزیون باشد، اعلان درخواست اجازه روی گوشی شما ظاهر می‌شود. با قبول این درخواست، گوشی شما و تلویزیون به هم وصل می‌شوند.

بعد از وصل شدن صفحه ی موبایل شما روی تلویزیون ظاهر می شود.

کلام آخر

در این مقاله از دو ارتباط بی سیم و با سیم برای شما توضیح داده شد ، اگر از این دو نوع ارتباط ها نتوانستید استفاده کنید حتما سوال بپرسید تا برای شما از اتصال های بیشتر توضیح داده شود . موفق باشد

شماره های تماس :

۰۲۱-۶۵۵۳۹۳۱۹ ، ۰۲۱-۶۸۲۶۳ ، ۰۹۳۸-۴۷۴۷۸۹۷

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

35 − 31 =