اتصال کامپیوتر به تلویزیون

راه های مختلف اتصال کامپیوتر به انواع تلویزیون

اتصال کامپیوتر به تلویزیون برای همه ی ماها یکی از کارهای جالب به نظر می رسد ، با این کار خیلی از فیلم ها و یا کارهای خود را در سایز بزرگتر و با کیفیت بهتر و راحت تر می توانید تماشا کنید ، این کار راه های مختلفی دارد ولی باید بدانید برای شما کدام یک راحت تر می باشد و یا تلویزیون شما توانایی اتصال کدام روش را دارد ، در این مقاله انواع روش ها برای تلویزیون های نسل جدید و قدیم که هم از راه های باسیم و یا بی سیم می توانید به آن ها متصل شوید را به شما آموزش می دهیم.

اتصال کامپیوتر به تلویزیون

آموزش هایی که در این مقاله مطالعه می کنید :

  1. اتصال کامپیوتر به تلویزیون با کابل HDMI
  2. اتصال کامپیوتر به تلویزیون بدون کابل با استفاده از HDMI بی سیم
  3. اتصال کامپیوتر به تلویزیون به صورت بی سیم از طریق پخش کننده میراکست
  4. اتصال کامپیوتر به تلویزیونبه صورت بی سیم با پلکس
  5. اتصال کامپیوتر به LCD با استیم لینک (Steam Link)

مطالعه کنید و روش دلخواه را برگزینید.

اتصال از طریق کابل HDMI

همه ی شما با کابل HDMI آشنایی کامل دارید ، یکی از راه های ساده برای اتصال کامپیوتر به تلویزیون از همین کابل HDMI می باشد ، البته باید کامپیوتر یا لپ تاپ شما از لحاظ چیدمان به تلویزیون راحت به نظر برسد ، این کابل کیفیت خوبی از تصویر و صدا را در تلویزیون ارائه خواهد کرد ، یک نکته که باید شما در نظر داشته باشید این است اگر شما در خانه وایرلس دارید یا در آپارتمانی هستید که همسایگان شما از وای فای استفاده می کنند بهترین روش اتصال کامپیوتر به تلویزیون از همین روش های سیمی می باشد چرا که امواج ساطع شده از دستگاه‌های وای فای روی تصاویر و کیفیت آن‌ها، همچنین صدای ارسالی تأثیرگذار است و باعث نارضایتی شما می‌شود .

ما از مزایای کابل HDMI برای شما گفتیم اما برای خودش معایبی هم دارد ، در مثالی که زدیم صحبت از خانه های آپارتمانی و شاید کوچک بود اما اگر خانه های شما بزرگ باشد و قصد آن را داشته باشید که کابل کشی کنید چندین معایب دارد اولین معایب آن این است کیفیتی که در کابل ۱ متری برای شما ارائه می شود با کابل ۳۰ متری بسیار متفاوت می باشد و دوم این است هزینه ی آن برای شما زیاد مقرون به صرفه نیست پس دقت کافی برای اتصال داشته باشید.

طریقه ی اتصال :

۱- برای اتصال کامپیوتر به تلویزیون اول کابل را به پورت های HDMI هر دو دستگاه متصل کنید.

۲-بعد از اینکه اتصال را بین تلویزیون و لپ تاپ برقرار کردید، Input یا ورودی تلویزیون خود را روی پورت مورد نظر تنظیم کنید. احتمالا در روی کنترل تلویزیون، دکمه‌ای با عنوان Input یا Source وجود داشته باشد. اگر با این تنظیمات آشنا نیستید، به دفترچه راهنمای تلویزیون مراجعه کنید.

ازتباط تصویر کامپیوتر به تلویزیون

۳- اگر به صورت خودکار اتصال لپ تاپ به تلویزیون برقرار نشد، در لپ تاپ خود کلیدهای ویندوز +P را فشار دهید. و از قسمت نشان داده شده، گزینه Duplicate را انتخاب کنید. این قسمت برای ویندوز ۷ به صورت زیر است که در بقیه ویندوزها هم همین گزینه‌ها ظاهر می‌شوند.

کامپیوتر و تلویزیون

اتصال از طریق HDMI بی سیم

ما برای شما در مورد منزل های کوچک یا مکان های نا مناسب برای اتصال سیمی گفتیم خب در این صورت برای منزل های بزرگ باید چه کار کنیم ؟ بهترین راه در این صورت استفاده از HDMI بی سیم می باشد ، در این اتصال، فرستنده و گیرنده‌ای به صورت آداپتورهای جداگانه وظیفه ارسال و دریافت اطلاعات را بر عهده می‌گیرند ، در این صورت دیگر نگران طول کابل یا جاهای نامناسب رایانه نخواهید بود و در هر جایی می توانید کامپیوتر خود را قرار دهید ، این دستگاه ویژگی تقویت امواج دارد و کاهش کیفیتی نخواهید داشت ، همچنین از آنجایی که تکنولوژی به کار رفته ارسال نقطه به نقطه است، امواج وای فای و شبکه‌های بی‌سیم روی آن تأثیری نخواهند داشت.

ارتباط کامپیوتر به تلویزیون بی سیم

حال به معایب این دستگاه می پردازیم این دستگاه تا محدوده ۳۰ متر را بخوبی برای شما پاسخگو می باشد و یا شما نمی توانید با این دستگاه ویدیو های ۴K را تماشا کنید و در نهایت شما قادر خواهید بود کیفیت ۱۰۸۰p را روی هر دو دستگاه داشته باشید ، و معایب دیگر آن می توانیم به قیمت گزاف این دستگاه بپردازیم این دستگاه حدودا ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار قیمت دارد ، مورد دیگر لگ یا ایست‌هایی است که در زمان پخش ویدیوها و بارگذاری آن‌ها روی فرستند و گیرنده به وجود می‌آید. در مورد دیدن فیلم شاید این مشکل آنچنان بزرگ نباشد اما هیچ گیمری نمی‌خواهد زمان بازی، چند ثانیه عقب‌تر از دوستان خودش باشد.

اتصال از طریق میراکست

تولید پخش‌کننده بی‌سیم اینتل با عنوان WiDi متوقف شده است اما میراکست (Miracast) راه اینتل را ادامه می‌دهد ، این دستگاه های نسل جدید برای ویندوز های جدید هم به خوبی قابل استفاده می باشد مانند وینوز ۱۰ و ۸٫۱ که برای اتصال آن راه بسیار آسانی وجود دارد فقط کافی است شما عزیزان روی گزینه اعلان‌های ویندوز کلیک کنید، منو باز شده را گسترش دهید (باز کنید) و روی گزینه اتصال (Connect) کلیک کنید. شما می‌توانید با این گزینه تصویر را روی هر دستگاهی که قابلیت پشتیبانی از میراکست را داشته باشد ارسال کنید ، اصولا تلویزیون های نسل جدید و هوشمند توانایی پشتیبانی از این دستگاه را دارند ولی اگر تلویزیون شما از این دستگاه استفاده نمی کند شما می توانید یک گیرنده میراکست اختصاصی خریده و آن را به تلویزیون وصل کرده و استفاده کنید.

اتصال از طریق میراکست

حال به معایب آن می پردازیم استفاده از این دستگاه خب تقریبا مقرون به صرفه و از سیم کشی شما را راحت می کند اما معایبی هم دارد در این روش هم مانند روش قبلی، کیفیت تصاویر حداکثر تا ۱۰۸۰p پشتیبانی می‌شود. اگر لپ تاپ با رزولوشن بالا دارید و قرار باشد که تصاویر را از روی آن به تلویزیون ارسال کنید، بی‌شک تصویر با رزولوشن ۱۰۸۰p در تلویزیون نمایش داده می‌شود خب یک معایب دیگر که حتما آن را در ذهن خود دارید همان مشکلات لگ تصویر و تأثیرپذیری از شبکه‌های وایرلس است که در بازی‌های کامپیوتری شما را اذیت خواهد کرد.

اتصال از طریق پلکس

برای استفاده از این روش باید تلویزیونی هم داشته باشید که از آن پشتیبانی کند یعنی باید پلکس روی آن نصب شده باشد ، در این صورت به آسانی می توانید هر آنچه که روی کامپیوتر خود دارید روی تلویزیون بارگذاری کنید و از همه مهم تر هر جا لازم باشد از آن استفاده کنید ، پلکس یک سرویس‌دهنده آنلاین است که می‌تواند همه فایل‌های صوتی و تصویری شما را در خود داشته باشد و بر روی دستگاه‌هایی که پلکس می‌تواند بر آن‌ها اجرا شود، فایل‌های شما را بازپخش کند. همچنین در مواردی به عنوان ضبط کننده برنامه‌های زنده تلویزیونی و پخش‌کننده برنامه‌های آنلاین هم می‌تواند کاربرد داشته باشد.

اتصال از طریق پلکسخب معایب و مزایای آن را برای شما توضیح می دهیم ، پلکس، از بسیاری از سرویس‌های پخش آنلاین برنامه‌ های تلویزیونی پشتیبانی می‌ کند ، و از همه مهم تر روی بیشتر دستگاه های رسانه ای قابل نصب است ، یک مزایایی که برای شما شاید کمی جالب باشد این است که برنامه پلکس برای دانلود روی هر دو سیستم‌ عامل اندروید و iOS  وجود دارد و رایگان است. ولی خب معایبی هم دارد به عنوان مثال برخی از ویژگی‌های آن همانند مشاهده زنده برنامه‌ها، پولی است و شما برای یک ماه ۵ دلار، یک سال ۴۰ دلار و برای اشتراک همیشگی ۱۲۰ دلار باید پرداخت کنید ، تا زمانی که لپ تاپ شما به اینترنت وصل باشد، شما بدون نیاز به هیچ اتصال دیگری می‌توانید از پلکس روی دیگر دستگاه‌هایتان استفاده کنید.

شکل رایگان پلکس هم وجود دارد اما شرایطی دارد به عنوان مثال هر چیزی که با پلکس روی تلویزیون پخش می‌کنید باید در سرورهای پلکس ثبت شده باشد پس شما عزیزان با این شرایط باید قید بازی را بزنید و تنها کیفیتی هم که می‌تواند به شما ارائه بدهد p1080 است و به‌ هیچ‌ وجه نمی‌تواند ۴K  را پشتیبانی کند.

اتصال از طریق استیم لینک (Steam Link)  

خب حال برای شما آخرین راه اتصال کامپیوتر به تلویزیون را در این مقاله توضیح می دهیم ، چندین سال پیش شرکت والو دستگاهی به نام استیم لینک را روانه بازار کرد اما این دستگاه چندان با استقبال مردم رو به رو نشد ، این دستگاه به طور خاص برای بازی ‌های کامپیوتری ساخته شده بود و تنها کاری که انجام می دادید آن را به تلویزیون متصل می کردید و از طریق دسته ی هر بازی که روی کامپیوتر خود داشتید را بر روی تلویزیون مشاهد می کردید و بازی انجام می دادید ، کارهای گرافیکی بر عهده کامپیوتر و پردازنده گرافیکی بود و استیم لینک وظیفه مدیریت صدا و تصویر را بر عهده داشت ، اگر اتصال بی ‌سیم خوب و قوی دارید، عملکرد آن بسیار خوب است. اگر بتوانید یکی از دو دستگاه متصل را از طریق اینترنت به روتر وصل کنید، عملکرد آن بهتر هم می‌شود.

 

اتصال از طریق استیم

یک نکته بسیار مهم این است از سیستم آندروید پشتیبانی می کند یا پخش‌کننده Nvidia Shield TV دارید، می‌توانید به جای استفاده از دستگاه استیم لینک، تنها از برنامه آن استفاده کنید.

استیم لینک بر اساس پخش بازی‌ های کامپیوتری ساخته شده است و بر اساس حالت Big Picture استیم عمل می ‌کند، بنابراین تنها می‌توانید فیلم‌ هایی که در استیم وجود دارند را با آن تماشا کنید.

اگر  تلویزیون شما به هر دلیلی دچار مشکل شده است کافی است با شماره های زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۶۵۵۳۹۳۱۹ ، ۰۲۱-۶۸۲۶۳ ، ۰۹۳۸-۴۷۴۷۸۹۷

برای درخواست تعمیر تلویزیون اینجا کلیک کنید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 2 =