کنترل جادویی ال جی

LG Magic Control

تفاوت کنترل جادویی ال جی با کنترل معمولی در چیست ؟

کنترل جادویی ال جی یکی از وسایل های نسل جدید این شرکت به حساب می آید . شاید تا کنون از آن استفاده کرده باشید ولی اطلاعات کافی نسبت به آن را نداشته باشید ، برای آشنایی بیشتر و عملکرد های آن با ما همراه باشید تا راحت تر و بهتر با آن کار کنید.

کنترل جادویی شرکت ال جی

با این کنترل از تکنولوژی منحصر به فرد تشخیص صدای تلویزیون ال جی (Voice Mate)، کانال‌ها را عوض کرده و یا برنامه هایی را برای مشاهده جستجو کنید. حالا شما با این کنترل می‌توانید زمان کمتری را صرف جستجو کرده و بیشتر به لذت بردن از سرگرمی‌های خود بپردازید.

منظور از کنترل جادویی تلویزیون یا همان Magic motion، کنترل‌های موسی هستند که از طریق وایرلس به تلویزیون متصل می‌شوند. این کنترل‌ها به دلیل داشتن ارتباط رادیویی مستمر، اطلاعات را به تلویزیون ارسال می‌کنند که به همین علت باتری‌های آن نسبت به کنترل های عادی زودتر از موعد تمام می شوند. بهترین راه برای استفاده از این کنترل‌ها، خریدن باتری‌های قابل شارژ بوده که بعد از هر بار اتمام شارژ باتری، بتوانید نسبت به شارژ مجدد آن اقدام کنید. نکته جالب ماجرا اینجاست که در صورت تمام شدن باتری، از تلویزیون هشدار اتمام باتری به شما داده می شود.

منافع کنترل جادویی

تلویزیون های ال جی به خاطر داشتن قابلیت Voice Mate،تشخیص صدا در تلویزیون های هوشمند اسمارت، می توانند به راحتی و فقط با گفتن خواسته خودشان کانال را عوض کنند، ولوم صدا را تغییر دهند و هزاران کار دیگر را فقط با گفتن انجام دهند. با استفاده از این ویژگی صوتی ال جی (Voice Mate) شما به راحتی با ریموت کنترل جادویی ال جی صحبت میکنید و هر دستوری را که بخواهید به آن می دهید، حتی می توانید کانالی را تغییر دهید یا صفحات وب را مرور کنید. ویژگی صوتی کنترل جادویی ال جی برای اپلیکیشن‌هایی که به وارد کردن متن نیاز دارند مانند جستجو اینترنتی و یا اپلیکیشن‌های مبتنی بر متن مانند رسانه‌ های اجتماعی نیز بسیار مفید خواهد بود و به میزان قابل توجهی در زمان شما صرفه جویی خواهد کرد و شما دیگر نیازی ندارید که متنی را تایپ کنید.

کنترل جادویی شرکت الجی

برای اینکه از ویژگی صوتی کنترل جادویی ال جی به بهترین شکل استفاده کنید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • برای استفاده از عملکرد صوتی magic remote باید به اینترنت متصل باشید
  • در هنگام صحبت کردن با کنترل جادویی فاصله شما باید به اندازه ۱۰ سانتی متر بین صورت خود و ریموت کنترل باشد
  • به این نکته توجه داشته باشید که  اگر زیاد آهسته و یا زیاد سریع صحبت کنید عملیات صوتی ناموفق خواهد بود و در نتیجه دستوری که داده اید انجام نمی شود
  • اینکه شما از میزان تشخیص صدا magic remote چه قدر به طور موفقیت آمیز استفاده کنید به عوامل مختلفی وابسته است به عنوان مثال میزان صداهای پیرامون، حجم صدا، تلفظ، زیر و بمی صدا و یا سرعت گفتن کلمات متفاوت باشد

اگر می خواهید جهت زبان عملکرد صوتی خود را تغییر دهید تنظیمات زیر را انجام دهید (از چپ به راست بروید) :

Smart Home > Settings > OPTION > Language > Voice Recognition Language

چرخ اسکرول در کنترل جادویی تلویزیون ال جی

شما به راحتی با داشتن Magic Remote ال‌جی یا همان کنترل جادویی می توانید تلویزیون های هوشمند ال جی را کنترل نمایید و از برنامه ها و محتواهایی که می خواهید لذت ببرید. حالت موس کنترل های جادویی این امکان را برای شما فراهم می کند که ۴ حرکت اشاره، غلتک، حرکات و صدا را انجام دهید. وقتی می گوییم کنترل جادویی همچون موس عمل می کند منظور مان این است که مکان نمای کنترل جادویی را همچون موس در کامپیوتر بر روی صفحه نمایش تلویزیون قرار دهید و هر محتوا و برنامه ای را که می خواهید به راحتی انتخاب کنید.

این راه بسیار ساده و کاربردی است و استفاده آن برای همگان نیز یکسان است. کاربران می توانند از چرخ اسکرول در طول صفحه اصلی HOME استفاده کنند و منو ها را بالا و پایین بروند. با کمک چرخ اسکرول برنامه ای را زوم کند به عبارتی بزرگنمایی یا کوچک نمایی کند. کاربران می‌توانند اشاره‌گر را کنترل کنند و اگر خواستند فهرست کانال‌ها را بگردند و سرگرمی را با دستان خود کنترل کنند. کنترل جادویی از صفحه‌کلید کامل QWERTY پشتیبانی می کند این صفحه کلید نیز، تمامی متون را پشتیبانی می‌ نماید.

جفت سازی کنترل از راه دور جادویی

برای استفاده از ریموت جادویی باید در ابتدای کار آن را به LG webOS TV متصل کنید که برای این کار طبق روال زیر پیش بروید.

قبل از استفاده، کنترل جادویی را به صورت زیر وصل کنید :

۱- تلویزیون را روشن کنید. پس از ۲۰ ثانیه، کنترل را به سمت تلویزیون گرفته و سپس دکمه (OK) را فشار دهید.(در بعضی مدل ها باید دو دکمه Back+Home به طور همزمان فشرده شود تا کنترل متصل شود)
۲- کنترل از راه دور به طور خودکار ثبت می‌شود و پیام کامل شدن جفت سازی در تلویزیون نمایش داده می‌شود.
۳- اگر نتوانستید کنترل از راه دور جادویی را ثبت کنید، تلویزیون را خاموش کرده و دوباره امتحان کنید.
۴-  ثبت مجدد کنترل از راه دور جادویی
۵-  دکمه EXIT را به مدت ۵ ثانیه در تلویزیون فشار دهید.
۶- ثبت کنترل از راه دور ثبت شده قبلی لغو شده و دوباره ثبت می‌شود.

نکته مهم

اگــــر قابلیت اسکرول و موسینگ کنترل جادویی شما از کار افتاده ولی بقیه دکمه ها کار می کنند یعنی اتصال بین تلویزیون و ریموت شما قطع شده و باید دوباره فرایند اتصال را انجام دهید

کاربران برای اینکه  سرعت، شکل و اندازه شماره گر کنترل جادویی را تنظیم کنند باید مراحل زیر را انجام دهند :

  • بر روی کنترل جادویی دکمه Smart Home را فشار دهید
  • صفحه اصلی تلویزیون هوشمند در مقابل شما باز می شود
  • بر روی صفحه اصلی گزینه تنظیمات ” Settings ” را انتخاب نمایید
  • OPTION > Pointer را انتخاب کنید
  • پنجره تنظیمات اشاره گر باز می شود (هر کدام از بخش ها را که می خواهید انتخاب کنید و تنظیم نمایید)
  • برای تنظیم سرعت SPEED را انتخاب کنید و آن را تنظیم نمایید
  • برای تنظیم کردن شکل اشاره گر SHAPE را انتخاب کنید و آن را تنظیم نمایید
  • برای تنظیم کردن اندازه اشاره گر  کنترل جادویی SIZE را انتخاب و آن را تنظیم نمایید
  • برای تنظیم کردن عملکرد هم ترازی اشاره گر گزینه Alignment را انتخاب کنید و آن را همتراز نمایید

اگر برای تلویزیون یا ریموت شما به هر دلیلی مشکل پیش آمده کافی است با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۶۵۵۳۹۳۱۹ ، ۰۲۱-۶۸۲۶۳ ، ۰۹۳۸-۴۷۴۷۸۹۷

برای درخواست تعمیر تلویزیون اینجا کلیک کنید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 4 = 2