تلویزیون های فول اچ دی و ۴K

مقایسه تلویزیون های فول اچ دی و ۴K ال جی

دنیای تلویزیون ها در چند سال گذشته پیشرفت زیادی کرده است . تکنولوژی های جدید با هدف کمک به فناوری های صوتی و تصویری ، در آینده رو به جلو حرکت می کنند. یکی از این تکنولوژی ها کیفیت تصویر می باشد که از اهمیت بالایی برای مشتری برخوردار است . امروز میخواهیم با مقایسه تلویزیون های فول اچ دی و ۴k ال جی شما را با تکنولوژی جدید آشنا کنیم .

مفهوم رزولیشن و پیکسل در تلویزیون چیست؟

حتما تجربه خرید تلویزیون را داشته اید و به اصطلاح رزولیشن برخورد کرده اید.
اصطلاح رزولیشن برای ذکر تعداد پیکسل های موجود در هر صفحه نمایش استفاده می شود.
یک راه دیگر برای معرفی رزولیشن مگاپیکسل است ( مانند ۱.۳ مگاپیکسل)
برای مثال میتوان از رزولیشن فرمت FULL HD نام برد (۱۰۸۰*۱۹۲۰ یعنی ۱۹۲۰ پیکسل در عرض و ۱۰۸۰ پیکسل در ارتفاع)

تصاویر نمایش داده شده در تلویزیون شما از تعداد زیادی پیکسل تشکیل شده که نشان دهنده کیفیت تصویر میباشد . پس در این صورت میتوان گفت هر چقدر تعداد پیکسل های نمایش دهنده زیاد تر باشد. تصویر ارائه شده با وضوح رنگ ها ، میزان روشنایی نمایشگر و مجموعه ویژگی های بیشتر در اختیار شما قرار خواهد گرفت .
عامل دیگری که در نمایش دادن وضوح تصاویر کمک میکند کنتراست است . هر چقدر کنتراست بالا تر باشد تصاویر واضح تر و رنگ ها و سایه های تصاویر بهتر نمایش داده می شود . در تعریف ساده تر کنتراست فاصله بین روشن ترین سفید در نمایش و تیره ترین سیاه در نمایش گفته می شود. به طور کلی کنتراست در کنار عوامل دیگر همچون رنگ،تصویر واقعی و.. نقش مهمی در کیفیت تصاویر ایفا میکند .

انواع رزولیشن

 

آشنایی بیشتر با کیفیت HDR صفحه نمایش

منظور از کیفیت فول اچ دی (FULL HD ) چیست ؟

استانداردهای مختلفی در دنیای تلویزیون وجود دارد . هر کدام با اصطلاحات مختلفی مانند اچ دی ، فول اچ دی ، ۴K و غیره … در مدل های مختلف تلویزیون مشاهده می شود .

نکات مختلفی در کیفیت تصویر و وضوح رنگ ها در نمایشگر موثر است. که باعث کیفیت بالاتر در هر یک از آن ها می شود. یک دلیل مهم و قابل دید برای خرید سیستم های تصویری رزولیشن است. هرچه این مقدار بالاتر باشد صحنه هایی طبیعی تر و با کیفیت بسیار بالاتر را مشاهده می کنید.

مقایسه تلویزیون های شرکت ال جی

کیفیت اچ دی دارای رزولیشن ۱۲۸۰*۷۲۰ پیکسل می باشد که این مقدار در برابر کیفیت فول اچ دی (۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسل) تقریبا به نصف می رسد

تصاویری که با سایز فول اچ دی گرفته شده اند در تلویزیون های اچ دی با کندی روبرو میشوند و پخش با کیفیتی نخواهیم داشت. همچنین تصاویری که به صورت اچ دی گرفته شده اند در تلویزیون های فول اچ دی به صورت بی کیفیت (پیکسل پیکسل) نمایش داده می شود.

برای دیدن تصاویر فول اچ دی باید از کابل HDML استفاده کنید، در غیر این صورت دیدن تصاویر به صورت فول اچ دی غیر ممکن است بهترین نسبت تصویر برای نشان دادن فرمت فول اچ دی  ۱۶:۹ (عریض) است .

در نتیجه کیفیت تصویر در تلویزیون های فول اچ دی ال جی تقریبا دو برابر کیفیت تلویزیون های اچ دی می باشد که این تفاوت باعث زنده تر شدن تصاویر در تلویزیون های فول اچ دی ال جی می شود

منظور از کیفیت ۴k چیست ؟

تکنولوژی ۴K که در سال ۲۰۱۴ شرکت ال جی  برای اولین بار اقدام به تولید آن کرد و تاکنون رضایت اکثریت مخاطبان خود را کسب کرده است .

در دنیای امروزه که مخاطبین دنبال بهترین محصول و تکنولوژی هستند. سیستم های تصویری با فرمت ۴k بهترین گزینه انتخابی شما است .

چند سال اخیر، بزرگترین نمایشگاه های فناوری در جهان میزبان تلویزیون های ۴K ال جی بوده اند .

محصولات پیشرفته خصوصا مرتبط با سینما از فرمت ۴K بیشتر استفاده می شود . همچنین تکنولوژیِ ۴K به عنوان Ultra HD (فرمت با کیفیت بالا) در دنیا معرفی شده است. تقریبا کیفیت تمام تلویزیون های ۴K دارای رزولیشن  ۴۰۹۶ * ۲۱۶۰ پیکسل می باشند . اساسا، تمامی تصاویر که ما در صفحه تلویزیون خود مشاهده میکنیم از تعداد بیشماری پیکسل و مجموعه رنگ ها تشکیل شده که در نمایشگر های ۴K ال جی میتوان  با کیفیت بالا مشاهده کرد.

تلویزیون فول اچ دی و 4K ال جی

تفاوت تلویزیون اصل و تقلبی

کیفیت پیکسل های ۴K ؟

پیکسل های موجود در تلویزیون های ۴K تقریبا ۴ برابر بیشتر از پیکسل های موجود در فول اچ دی است، به همین علت میتوان گفت کیفیت ۴K چند برابر بهتر از کیفیت در فول اچ دی می باشد. یکی از پارامترهای مهم در نمایشگر های ۴K فاصله مناسب از تلویزیون است. شما باید فاصله مناسب (بستگی به اندازه نمایشگر شما دارد ) را رعایت کنید تا از کیفیت تصاویر لذت ببرید .

به طور کلی، اصطلاح رزولیشن ۴K به معنی صفحه نمایشی با زرولیشن افقی ۴۰۰۰ پیکسل است. واژه ۴K  فقط مختص نمایشگر های خانگی نیست. بلکه در دوربین های فیلمبرداری و عکاسی، مانیتور ها، لپ تاپ و غیره … استفاده می شود، اگر دوربین فیلمبرداری با کیفیت ۴K را در اختیار دارید و تاکنون نتوانستید از کیفیت دوربین خود لذت ببرید تلوزیون های ۴K ال جی به شما این امکان را میدهند که با کیفیت واقعی از تماشای فیلم خود لذت ببرید .

کنسول های بازی همچون ایکس باکس و پلی استشن توانستند از وضوح تصویر ۴K پشتیبانی کنند. و شما میتوانید با اتصال کنسول های خود به تلویزیون های ۴K ال جی از بازی خود لذت ببرید.

تلویزیون ۴K بخریم یا فول اچ دی (FULL HD) ؟

تمام توضیحات داده شده نشان می دهد اگر میخواهید از عرصه تکنولوژی عقب نباشید و از تصاویر نشان داده شده در تلویزیون خود لذت ببرید بهترین گزینه شما کیفیت ۴K  میباشد .
به علت وضوح تصویر و طیف وسیعی از رنگ ها و سرعت نمایشگر قادر به تماشای تصاویر واقعی تر و زیبا تر خواهید بود. فیلمی که شما در نمایشگری با کیفیت ۴K مشاهده میکنید ۱۲۰ عکس در یک ثانیه از مقابل چشمان شما عبور میدهد . میتوان گفت سرعت تلویزیون های ۴K ال جی برابر ۱۲۰ فریم بر ثانیه است .
در نتیجه تفاوت تکنولوژی در ۴K چشم هر بیننده ای را شگفت زده میکند. ظاهر مناسب و کیفیت بالا انتخاب شما را آسان می کند.

اگر  تلویزیون شما به هر دلیلی دچار مشکل شده است کافی است با شماره های زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۶۵۵۳۹۳۱۹ ، ۰۲۱-۶۸۲۶۳ ، ۰۹۳۸-۴۷۴۷۸۹۷

برای درخواست تعمیر تلویزیون اینجا کلیک کنید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 72 = 74