معرفی و بررسی ساندبار LG SK10Y

معرفی و بررسی ساندبار SK10Y


ساندبار جدید ال جی، پرچم‌دار سری SKY. در این مقاله قصد داریم به معرفی ساندبار LG SK10Y  ، جدیدترین پرچم‌دار سری SKY ساندبارهای این غول کره‌ای، بپردازیم. محصولی که در نظرسنجی‌ها گوی سبقت را از رقیبان هم‌تراز خود ربوده است. اگر به دنبال کسب اطلاعات تحلیلی مناسبی درباره‌ی این محصول هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

ساندبار جدید ال‌جی مطابق روندی که از سری‌های پیشین در پیش گرفته شد، با همکاری شرکت بریتانیایی Meridian ساخته شده و از تکنولوژی Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند. بنابراین شفافیت صدا و احساسی که هنگام استفاده از این محصول خواهید داشت، تجربه‌ی عمیقی از صداپردازی خواهد بود.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌شود، در کنار ‌‌ساندبار اصلی یک Subwoofer وایرلس نیز در این سری وجود دارد.

طراحی ساندبار به گونه‌ای است که برای محیط‌های کوچک و موقتی به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود. همچنین اگر دستگاه تلویزیون شما کوچک است، برای هم‌خوانی طراحی داخلی خانه‌تان بهتر است از خریدن این ساندبار صرف نظر کنید؛ چرا که SK10Y برای تلویزیون‌های ۵۵ اینچ به بالا طراحی شده است. گرچه به اندازه‌ی عرض یک تلویزیون ۶۵ اینچی است (۱۴۴ سانتی‌متر.) نمایشگر ۸ کاراکتری LCD دارد، بر روی بدنه کلید‌های نورانی کنترلر قرار دارند و جنس بدنه‌ی آلومینیومی، بی‌شک زیبایی منحصر به‌فردی به آن بخشیده است.

ساندبار SK10Y، سیستمی با ۵٫۱٫۲ کانال است. دو اسپیکر روبرویی ، دو اسپیکر کناری ، دو اسپیکر بالایی و اسپیکر مرکزی، همگی اسپیکرهای قدرتمند ۵۰ واتی هستند. Subwoofer وایرلس هم ۲۰۰ واتی است. بنابراین توان کلی دستگاه ۵۵۰ وات است و توان مصرفی ساندبار و Subwoofer در حالت استندبای، کمتر از ۱ وات است. ساندبار محبوب ما، مجهز به سیستم «کنترل تطبیقی صدا» ست و غیر از آن ۴ حالت صدادهی استاندارد، موسیقی، فیلم و Bass Blast نیز پیش‌بینی شده. همچنین این محصول از تمامی فرمت‌ّهای رایج صوتی پشتیبانی می‌کند. در بسیاری از تحلیل‌ّها نوشته شده که همکاری با شرکت Meridian باعث شده تا این ساندبار برای گوش سپردن به موسیقی نیز کافی باشد اما، بر اساس نظر کاربران اگر نگران محدودیت فضای خانه نیستید، سینمای خانگی گزینه‌ی بهتری برای لذت بردن از موسیقی ست.
ال‌جی برای افزایش کیفیت صدای دستگاه نیز تدابیری اندیشیده و بیشترین نرخ نمونه‌برداری صدا را در این دستگاه تعبیه نموده. ۲۴bit/192kHz کیفیت و وضوح بسیار بالایی به فایل‌های صوتی‌ای که کیفیت چندان بالایی ندارند می‌بخشد.

اگرچه این دستگاه ۷ اسپیکر ۵۰ واتی و یک Subwoofer ۲۰۰ واتی دارد و بسیار قدرتمند شناخته می‌شود اما، تصمیم ال‌جی برای عدم پشتیبانی دستگاه از DTS:X بسیار عجیب به نظر می‌رسد. برای طرفداران فیلم و سینما و کسانی که قدر این تکنولوژی را می‌دانند و می‌خواهند در تجربه‌ی محیطی این فناوری غرق شوند، ساندبار SK10Y با وجود پشتیبانی از Dolby Atoms، دلسردکننده است.
حال، بد نیست به قابلیت‌های اتصالی این محصول هم بپردازیم؛ چرا که برای بررسی هوشمندی و به‌روز بودن محصول به آن نیاز داریم.
کنترل دستگاه با طراحی ساده و دکمه‌ّهای بزرگ سعی در ایجاد تجربه‌ی کاربری مناسب برای کاربران را دارد اما، اگر تلویزیون شما نیز ال‌جی باشد، کنترل دستگاه به راحتی با کنترل تلویزیون ممکن خواهدبود.
همچنین اگر عادت به هوشمندی بیشتر داشته باشیم، پشتیبانی این دستگاه از «دستیار گوگل» تجربه‌ی دل‌پذیری برای ما فراهم می‌آورد. Google Asistant قابلیت کنترل صوتی دستگاه را زمانی که به یک دستگاه هوشمند مانند LG ThinQ Speaker متصل باشد، می‌دهد. بنابراین، بدون نیاز به کنترل می‌توانید از گوگل بخواهید ولوم ساندبار را روی ۶ قرار بدهد.
مانند سایر دستگاه‌های پخش صوت خانگی، ساندبار SK10Y درگاه‌های AUX، HDMI، USB و کابل نوری دارد. همچنین برای اتصال به اینترنت، هم می‌توان از قابلیت WiFi آن استفاده کرد و هم درگاه LAN (سوکت .RJ 45)

اگر کماکان از صدای دستگاه راضی نباشید، امکان افزودن دو اسپیکر مجزا به این ساندبار هست که قیمت آن را بالاتر می‌برد.
در آخر لازم است به قیمت دستگاه نیز اشاره کنیم، که متناسب با ساخت فوق العاده‌ی دستگاه، کمی گران به نظر می‌رسد. در سایت رسمی ال‌جی، قیمت دستگاه در حدود هزار دلار قید شده است.
بنابراین اینطور به نظر می‌رسد همکاری و شراکت با Meridian برای ال‌جی کماکان در مسیر خوبی قرار دارد و محصولات باارزشی را ارائه می‌کند.
بررسی کیفی بازار نشان می‌دهد محصولات مشابه از برندهای دیگر، کمی قیمت بالاتری دارند و از این نظر ال‌جی گزینه‌ی به‌صرفه و مناسبی به نظر می‌رسد.امتیاز مجموع این محصول در سایت‌های مختلف بیش از ۷۵ درصد بوده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 7 =