بررسی گزارش مالی الجی در سه ماههی ابتدایی ۲۰۱۹
بررسی گزارش مالی الجی در سه ماههی ابتدایی ۲۰۱۹ . کمپانی الجی بدون شک یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی و لوازم خانگی در جهان است.
وضعیت مالی و فروش این کمدانی تنها برای مالکان آن نیست که اهمیت دارد. شاید برای خیلی از فعالان حوزهی فروش و خدمات محصولات الکترونیکی و لوازم خانگی، آمارهای فروش این شرکت اهمیت داشته باشد. و البته برای مشتریان هم این آمارها لااقل اقبال بازارجهانی به این برند را نشان خواهد داد.
الجی در انتهای ماه آپریل، میزان فروش و سود خود در سهماههی اول سال ۲۰۱۹ میلادی را اعلام کرد.
با هم نگاهی به این آمار خواهیم داشت.
بر اساس اعلام شرکت LG Electrnics فروش سهماههی اول این شرکت برابر با ۱۳.۲۷ میلیارد دلار و سود عملیاتی آن در مدت برابر با ۸۰۱.۲۵ میلیون دلار بوده است. بر اساس این ادعا، فروش و سود عملیاتی کلی این شرکت نسبت به سال ۲۰۱۸ کاهش داشته است. در این میان واحد لوازم خانگی الجی اما، رکورد فروش در سه ماههی اول را زده است.
لوازم خانگی الجی؛ قدرتمند در بازار
شرکت لوازم خانگی الجی با نام LG Home Appliance & Air Solution Company Company با فروش خالص ۴.۸۶ میلیارد دلار و کسب سود عملیاتی ۶۴۷.۳ میلیون دلار، رکورد فروش و سود سه ماههی اول سال میلادی را در این سال جابهجا کرد و بار اصلی هزینهها و فعالیت مالی این شرکت را بر دوش کشید. بنابراین به نظر میرسد کاهش فروش و سود مربوط به محصولاتی همچون تلفنهمراه باشد. چرا که گروهLG Mobile Communications Company تصمیم به بازسازی گوشیهای هوشمند پیشین خود داشت و محصول جدیدی به بازار عرضه نکرد.
دلیل کاهش فروش الجی در این سه ماه چه بود؟
الجی اعلام کردهاست که در سه ماههی اول سال میلادی نسبت به سال گذشته ۳٪ کاهش فروش و سود عملیاتی داشته؛ کارشناسان بازار فناوری علت این مسئله را در ضعف تقاضای بازار جویا شدهاند و نه در شرایط کیفی و خدماتی محصولات الجی. بنابراین میتوان مدعی بود که بازار خدمات الجی نه تنها تضعیف نشده، بلکه تقویت هم شده است؛ به بیان دیگر ضعف تقاضای خرید را باید مصادف با تقویت بازار تعمیر و خدمات دانست.
کارشناسان البته دلیل دیگری را هم برای این کاهش سود محتمل میدانند؛ آنّها معتقدند عدم وجود رقابتهای جهانی ورزشی، در این کاهش فروش بیتاثیر نبوده است.
اروپا و آسیا؛ بازار اصلی الجی
بر اساس این گزارش قارهّهای اروپا و آسیا بیشترین سهم را در فروش الجی داشتهاند. رشد فروش در این دو قاره نسبت به سال گذشته ۱۱٪ و نسبت به سهماههی پیشین (سه ماههی آخر سال ۲۰۱۸ میلادی) ۲۶٪ درصد بوده است. اما چرا در آسیا با وجود رقبای چینی و بعضا قیمتهّای ارزانتر، فروش الجی اینقدر پابرجا بوده؟! پاسخ این پرسش در محصولاتی ست که بیشترین فروش را در این منطقه داشتهاند. تلویزیونهای الجی، انواع سیستمصوتی، استایلر، لباسشویی و محصولاتی از این دست در آسیا بیشترین فروش را داشتهاند. در ایران هم بیشتر مشتریان به دلایل مختلف برند الجی را ترجیح میدهند؛ تا جایی که عموم خانهها حداقل یک یا دو محصول از الجی را در خود دارند.
کیفیت تضمینشده و خدمات پس از فروش شاید مهمترین دلیل اقناع خریداران باشد. به هر طریق، باید پذیرفت که بازار امروز لوازم خانگی آسیا و اروپا در دست الجی ست.
پیشبینی بازار
تصمیمات جدید رفاهی کمپانی الجی، تغییرات ساختاری و محصولات جدید عرضه شده در سال ۲۰۱۹، امید بسیار زیادی را برای رشد چشمگیر در ۶ ماه پیشرو برای الجی ایجاد کرده. الجی امیدوار است با تلویزیونها OLED و Ultra HD و تلویزیونهای مبتنی بر فناوری Nano Cell جهش خوبی را در فروش تجربه کند.
گرچه گروه LG Mobile Communications Company، در این بازه ۱۸.۵ میلیارد دلار کاهش فروش داشته اما، به نظر میرسد در ۶ ماه آینده با معرفی گوشی هوشمند LG V50 ThinQ 5G شرایط بازار تلفنهمراه را کمی به نفع خود تغییر دهد. همچنین انتقال مرکز تولید گوشی همراه الجی از کشور کره به ویتنام هم این امید را برای الجی تقویت میکند.
نتایج گزارشی که بررسی شد، بر اساس گزارش IFRS (International Financial Reporting Standards) توسط خود شرکت الجی در یک کنفرانس ارائه شد و به نظر میرسد با توجه به شرایط این ۳ ماه، رویدادهای جهانی و تاثیر تعرفههای ایالات متحده بر محصولات این شرکت، کماکان نشاندهندهی رشد قابل قبول الجی هم در بازار فروش و هم خدمات باشد.
برای دیدن مقالات مربوط به بررسی محصولات الجی اینجا کلیک کنید.
برای دیدن مقالات مربوط به لوازم خانگی الجی اینجا کلیک کنید.
برای رفتن به صفحهی شرکت الجی اینجا کلیک کنید.